Gå til innhold

Ditt beste retro-minne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har mange gode minner fra retrospill. Et av de beste var å fullføre Commando på C64. Vi snakker et spill der vi ser alt ovenfra, eller svært primitiv isometrisk. Man spiller Arnold og skyter stort sett alt som rører seg. Spilte det ganske mye, men ante ikke hvor langt det var. Etter en stund kom jeg frem til et hus med en drøss folk i vinduene og dørene, og jeg plaffet ned alle. Folk bare strømmet på, og jeg fortsette å plaffe dem ned. Til slutt gikk Arnold inn i huset, vi hørte mye skyting osv, og rulleteksten dukket opp. :) Rimelig kjedelig slutt i forhold til i dag, men føltes bra å ha fullført det.

 

Ellers har vi jo Doom, så klart. Snakker Doom 1 her, med to PCer koblet sammen med kabel for å spille deathmatch. Spesielt morsomt var det å spille mot broder'n. Idioten hadde den smarte tanken å stå og campe for ta meg da jeg dukket opp, men overså fullstendig at han sto i et hemmelig rom jeg ikke ante eksisterte. :p Siden dette var en mot en varte kampen en stund, for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har bestillt SD-kortleser for Commodore 64.

Den kobles til og oppfører seg som en 1541 diskettstasjon.

Den er også designet for å likne, men i miniatyr. Minnekort i stedet for floppy.

 

s-l300.jpg

 

Fikk den fra Ebay for noen hundrelapper. Nå er jeg spent, for jeg har gode minner med min Commodore 64. Denne vil redusere terskelen for å laste inn og teste nye spill. Jeg har flere hundre disketter og to diskettstasjoner, men ikke alt virker.

 

Noen av mine favorittspill på C64 er Krakout og et jeg har glemt navnet på som minner om Ballblazer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Kjøpte engang en PC der spillet Caesar 2 fulgte med. I begynnelsen gikk det strålende å bygge opp byen, men så skulle man være med i et slag, og det gikk alltid svært dårlig. Har i ettertid funnet ut at jeg ble med i krigen for tidlig hver gang. Det endte ofte med at jeg led nederlag og ble plassert på galeien som roer.

 

Tror at den kortstokken som ble brukt i gamle dager, het gnav. Muligens fordi den vanlige kortstokken ble assosiert med pokerspill og synd? Likte godt tegningene på gnav-kortene. Rene kunsten...

 

gnav-1.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...