Gå til innhold

Ditt beste retro-minne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt off topic: Hva skjer med at de første 3 i tråden har tulle fjas linker i signaturen sin ang å tjene penger på internett og annet svada?. Trodde reklamering på forumet ikke var lov.

 

Beklager hvis det virker som en "reklamering" dette. Laget en how-to på en blog for retro-spilling. Tjener ingen penger på bloggen i det hele (snarere tvert imot) - eneste linkene jeg har laget (siden du referer til meg her) er mot artikler med opplærings/nytteverdi. Beklager igjen hvis du føler deg støtt med denne tråden - kan bare forsikre om at besøk på bloggen min ikke genererer noen penger, kun motivasjon til å skrive nye artikler :)

Endret av System-log
Lenke til kommentar

Litt på siden kanskje, men jeg husker i 94-95 da jeg og en kompis strakk en 100m nettverkskabel fra hans soverom til mitt soverom. Vi bodde i hvert vårt rekkehus i naborekke. Dette var før Internett var allemannseie og lenge før spilling over internett var vanlig.

 

Da satt vi 3 stykker på mitt soverom og 3 stykker på hans soverom og hadde LAN-parties med 6 stykker! Spilte Duke Nukem, Doom, Red Alert, Championship Manager, Micro Machines og mange andre spill over nettverket. Det var tider det.

 

Var også kult å dra de store beistene av noen PCer over til hverandre og ha LAN-parties over en helg. Man kan si hva man vil om utviklingen, men det var mer sosialt før å spille over nettverk!

 

Hehe.. vi samles enda en 8-10 personer mellom 25 og 43 (!) år og spiller DotA. Det blir ikke så ofte som før, men må si det er gøy enda! :) I linkens barndom var det vel C&C, Red Alert, Duke Nukem og ikke minst Delta Force - "sniper on the hill" det gikk i.. men så var det noen som måtte ødelegge strategispill for ever med å "trene" på fritiden, så nå er det DotA 4 vs 4 det går i - GØY! :)

 

Skjønner ikke helt utropstegnet bak alderen 43. Er selv 46 og koser meg med alt fra Civ5 ( jada har spilt de foran ), Anno 1404 til Portal, COD ( alle ) . Sitter stadig med svoger på etparogførti og kjører f.eks NFS. Vi gamle går i graven med en USB stick opp i .....

 

Ja, vi er vel en ny generasjon! Kan ikke helt se for meg at vi kommer til å gi oss med disse data-samlingene i den nermeste fremtid ihvertfall; selv om min bedre halvdel ikke helt kan se hva som er så "gøy" med å samle en haug med svette mannfolk i en liten leilighet :p Hmm.. når jeg sa det på den måten så ser jeg kanskje poenget hennes.. :D

 

Forresten, er det noen som kan huske et karate/kungfu-spill på C64 eller Amiga, der man gikk rundt istedenfor å slåss på ETT sted hele tiden? Eneste jeg virkelig husker fra spillet er at man bl.a var inne i grotter der det var svart og omgivelsene rundt var helt brune. Mener og å huske at det var litt rolig musikk i spillet, typ noe fløyteaktig. Har i mange år prøvd å finne ut hva dette var for et spill, men har enda ikke lykkes!

 

Vet at det er vanskelig med en så dårlig beskrivelse, men det er verdt et forsøk. Mener å huske at dette spillet opptok vanvittig mye av tiden min.

 

Er ikke Last Ninja du tenker på :

 

LastNinja3Inline_1234801415.jpg

Lenke til kommentar

Helt off topic: Hva skjer med at de første 3 i tråden har tulle fjas linker i signaturen sin ang å tjene penger på internett og annet svada?. Trodde reklamering på forumet ikke var lov.

 

Beklager hvis det virker som en "reklamering" dette. Laget en how-to på en blog for retro-spilling. Tjener ingen penger på bloggen i det hele (snarere tvert imot) - eneste linkene jeg har laget (siden du referer til meg her) er mot artikler med opplærings/nytteverdi. Beklager igjen hvis du føler deg støtt med denne tråden - kan bare forsikre om at besøk på bloggen min ikke genererer noen penger, kun motivasjon til å skrive nye artikler :)

Mente ikke å være brysk!. Bare ble litt mistenksom når de første par posterne hadde 1 eller veldig få poster hehe.

 

 

Mitt beste retro minne tror jeg er Chip'n'Dales(?) på NES. Jeg er ikke så gammel så det er det tidligste spillet jeg virkelig hadde det mye morro med. Spilte også veldig mye av ett eller annet formel 1 spill på det jeg tror var en amiga.

Lenke til kommentar

 

Er ikke Last Ninja du tenker på :

 

LastNinja3Inline_1234801415.jpg

 

Nei, er desverre ikke det. Det var ikke "3D" såvidt jeg kan huske, bare rett fra siden. Men det var et typisk kampsport-spill, men med litt mer story rundt det enn bare å slåss. Man gikk blant annet inn i grotter som tidligere nevnt, og en bygning i litt sånn shaolin-stil, der man slåss mot folk. Veit at beskrivelsene er håpløst dårlige, men det er det eneste jeg husker av selve spillet :)

Lenke til kommentar

Bruce Lee, nesten garantert :)

 

retro_143785.jpg

1a41eadb45d0ac7e954d8a47c4226066_new6_640x480.f.jpg

 

Haha, nei. Men Bruce Lee var tøft :) I spillet jeg tenker på så man alt litt nærmere, så den du styrte tok mye større plass på skjermen enn de vanlige "karate-spillene". Har selv lett i mange år uten å finne det igjen. Men plutselig kommer man borti andre som har spilt det og :)

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg stor sans for Epyx-spillene - de hadde jevnt over veldig god spillbarhet, og skuffet sjelden.

Nevner bl.a.:

 

4x4 Off-Road Racing

Barbarian

Barbarian II

Boulder Dash Construction Kit

California Games

California Games 2

Destroyer

The Games: Summer Edition

The Games: Winter Edition

Impossible Mission

Impossible Mission II

Jumpman

Jumpman Junior

Oil Barons

Pitstop

Pitstop II

Summer Games

Summer Games II

Super Cycle

Winter Games

World Games

Lenke til kommentar

Yie Ar Kung-Fu? 1 eller 2?

0.jpg

 

Noen videoer av Yie Ar Kung-Fu

 

Skjønner godt at du foreslår det, men er ikke det heller nei :)

 

Gillis, husker du noen detaljer utover det jeg har nevnt?

 

Het det ikke Fist eller Fist II... eller noe sånt?

Spilte det en god del. Mener bestemt å huske at musikken var ganske creepy.

 

fist2.gif

Fist2

 

JA!! Det MÅ være Fist 2! *google* Takk takk takk! :D

Lenke til kommentar

jada, vi har en vinner :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=A8zovoI3EHI

 

Første i serien av Fist 2 - Complete Walkthrough

 

Da vet jeg hva jeg skal spille gjennom i helga :)

 

Blir det på orginal C64 med en sliten joystick da, eller snakker vi emulator? :) Utrolig gøy å finne tilbake til slike spill! Hadde samme problem å finne tilbake til "Flimbos Quest" - ikke lett å finne et spill når en ikke husker navnet, og spillet er et rimelig standard platform! :)

 

Ha en fin helg da, og kudos til "Spider Jerusalem" for et nydelig detektivarbeid! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...