Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker hvordan folk ikke takler at andre spiller spillet før det er offisielt ute. Selv om det skulle vært en piratkopi han spiller så er det fremdeles Skyrim. Ikke Oblivion + drager. Han sitter nå med mye mer kunnskap om spillet enn resten av tråden, men blir skutt ned fordi moralpolitiet er på patrulje.

 

Kanskje man faktisk kan få noe nyttig ut av at en person kan gi førstehåndsinformasjon, fremfor bare å mase om de moralske reglene? Jeg for min del er langt ifra piratsnakk og lignende, men nå snakkes det ikke om å piratkopiere, men om spillet. Så lenge samco er litt varsom og ikke poster spoilere å svarer på spørsmål om spillet i spoilertags ser jeg på det som noe positivt.

 

Hvordan du sier du får tak i spillene dine er for meg like interessant som tekst-tv på finsk. Du kan heller stille spørsmål ved forum der det spilles piratversjon, siden du mest sansynlig får flere svar der enn her.

Ettersom det faktisk ikke var deg han svarte er ditt eget svar ekstremt lite relevant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Så lenge samco er litt varsom og ikke poster spoilere å svarer på spørsmål om spillet i spoilertags ser jeg på det som noe positivt.

Helt enig, problemet er bare at han ikke gjør det.

 

Bryr meg heller ikke om at han har det før spillet er ute, jeg og flere andre ønsker bare ikke å få ting ødelagt fordi han eller andre ikke setter ting i spoiler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Trekker de norsk mva, som jo tulleloven er, blir det ca kr 322,50 og da får man spillet billigere fra Spillsjappa, f.eks.

 

Jeg har kun betalt via PayPal, og har aldri opplevd noe momskrav i den forbindelse.

 

Noen gjør det, noen gjør det ikke. Steam trekker norsk mva, f.eks, men jeg tror ikke GOG gjør det. Jeg ble skikkelig overrasket da jeg skulle oppgradere lisensen min på SyncBack SE og ble trukket 25% mva.

 

Trekkes det mva, skjer det mens du kjøper og betaler, og ikke på etterskudd. Idiotisk lov, men det er jo ikke akkurat den eneste måten regjeringen vår har vist seg digitalt inkompetente på.

Lenke til kommentar

Steam trekker IKKE norsk mva. Det er bare å se på kvitteringen når du betaler. Det er spesifisert hvor mye som er mva.

 

Kjøpte fra Steam senest i går.

 

SimCity 4 Deluxe

9.99 EUR

 

Subtotal

9.99 EUR

Tax

0.00 EUR

 

Total

9.99 EUR

 

I tillegg vil du som kunde aldri få noe krav på ekstra mva, det er butikken som er ansvarlig for å kreve dette inn, og det vil selvsagt komme på totalsummen når du betaler.

Lenke til kommentar

Steam trekker IKKE norsk mva. Det er bare å se på kvitteringen når du betaler. Det er spesifisert hvor mye som er mva.

 

Kjøpte fra Steam senest i går.

 

SimCity 4 Deluxe

9.99 EUR

 

Subtotal

9.99 EUR

Tax

0.00 EUR

 

Total

9.99 EUR

 

I tillegg vil du som kunde aldri få noe krav på ekstra mva, det er butikken som er ansvarlig for å kreve dette inn, og det vil selvsagt komme på totalsummen når du betaler.

 

Det har ikke noe med at varen koster under 200 kr da?

Lenke til kommentar

Jeg liker hvordan folk ikke takler at andre spiller spillet før det er offisielt ute. Selv om det skulle vært en piratkopi han spiller så er det fremdeles Skyrim. *snip*

 

Problemet er ikke nødvendigvis at han spiller spillet før andre har fått det, men at han klager på bugs i en pre-release versjon (en versjon som ikke er patchet ihvertfall), spoiler ting OG oppfører seg fantastiskt frekt (hersketeknikker, lille venn, osv.)

 

Da kan han bare gå og drite og dra mener nå jeg, uavhengig om han er en eller annen tulling som har piratkopiert spillet eller om han er CEO i Bethesda selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...