Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det -enkleste- er vel å ta på seg ring og kjede, og tusle bort til grinding stone og improve det, så får du med bonusen der. Eller går ikke det?

 

Edit: Kjedelig å måtte vrake Daedric Weapons da, Daedra Hearts er ikke akkurat vanlige

 

Er bare å improve det ja men da har du jo uansett mistet de første % du hadde fått når du laget det. Men enig at det blir litt spess med akkurat daedra pga heartsa du trenger, anbefaler ikke å kaste dem og begynne på nytt sånn uten videre :p

Lenke til kommentar

Jeg har stoppet å spille til de får fikset det med en skikkelig patch. Ikke bare releaser patcher for å fikse alt de fucka opp i forrige patch.

 

Så enig som de er mulig å bli :thumbup:

 

Snakker dere om PC versjonen? Isåfall er det rart folk har så forskjellige opplevelser av dette, mitt spill har gått knirkefritt på ultra settings med en haug av mods til etter patch 1.3. Ifra en CTD kanskje i snitt annenhver time til nå 20 timer uten så mye som en liten lagg.

 

Tror vel kanskje ikke det nødvendigvis er spillet som er to blame lenger men HW`en du bruker. Typiske feil er gammle drivere, for lite RAM (burde ha 2 gig ram ledige til spillet og skjermkort med 1 gig ram) eller bare at man har en maskin med AMD istedenfor Nvidia kort. Greit at de er billigere men er jo også langt mer ustabilt og de er jo elendige til å optimalisere og gi ut duganes drivere. Etter å ha hatt begge deler (ingen nvidia fan-boy:))så er nå ett av kriteriene når jeg kjøper HW at PC`en har Nvidia kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har stoppet å spille til de får fikset det med en skikkelig patch. Ikke bare releaser patcher for å fikse alt de fucka opp i forrige patch.

 

Så enig som de er mulig å bli :thumbup:

 

Snakker dere om PC versjonen? Isåfall er det rart folk har så forskjellige opplevelser av dette, mitt spill har gått knirkefritt på ultra settings med en haug av mods til etter patch 1.3. Ifra en CTD kanskje i snitt annenhver time til nå 20 timer uten så mye som en liten lagg.

 

Tror vel kanskje ikke det nødvendigvis er spillet som er to blame lenger men HW`en du bruker. Typiske feil er gammle drivere, for lite RAM (burde ha 2 gig ram ledige til spillet og skjermkort med 1 gig ram) eller bare at man har en maskin med AMD istedenfor Nvidia kort. Greit at de er billigere men er jo også langt mer ustabilt og de er jo elendige til å optimalisere og gi ut duganes drivere. Etter å ha hatt begge deler (ingen nvidia fan-boy:))så er nå ett av kriteriene når jeg kjøper HW at PC`en har Nvidia kort.

 

Snakker om pc versjonen ja

 

Hardware messig så tror jeg at det duger, og skal være relativt standard for slike spill:

 

Asus P8z68-V pro

Intel 2600k

Radeon HD 6970

Corsair vengeance 16Gb

En eller annen 240Gb ssd

Corsair A70 kjøler

Dell U2412M

++++

 

Alt kjøres på max

 

Skjermkortet er ikke for varmt, system temp er helt ok, og cpu temp er normal.

 

Alle drivere er oppdatert. har kun 4Gb modden.

Likefullt, jeg får absurd med CTD.

Lenke til kommentar

Da får man bare konkludere med at skyrim funker dårlig på splitter ny HW.

BF3 funker i det minste smoooth, så da bli det å pensjonere min lurvete Nord til det kommer "support for new and better hw n stuff" patch

 

 

:)

 

eh nei det kan man ikke konkludere med. Veldig mange som spiller på ny HW og ikke har CTDs

Lenke til kommentar

Da får man bare konkludere med at skyrim funker dårlig på splitter ny HW.

BF3 funker i det minste smoooth, så da bli det å pensjonere min lurvete Nord til det kommer "support for new and better hw n stuff" patch

 

 

:)

 

eh nei det kan man ikke konkludere med. Veldig mange som spiller på ny HW og ikke har CTDs

 

Vel jeg begriper ikke hva som er problemet med mitt oppsett da.

Er nøye med temperaturer, drivere osv.

Spiller mange andre spill fra både steam og origin. Kun skyrim som kræsjer.

 

Forslag til løsning tas i mot med takk

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle benytte konsollen til å endre på noen perks (fjerne noen fra light armor og putte tilsvarende mange I destruction) , vil jeg da også miste muligheten til å få achievements på den savegamen? Har søkt og søkt, men finner ikke noe klart svar på det.

Tror nok du er ganske trygg der, så vidt jeg vet kan man faktisk legge til archievements via consollen/mods. Bruker selv konsollen hver gamesession for mindre trivielle ting men fikk f.eks. nå nylig enda en archievement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...