Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge folk laster ned - uten å betale for spillet - er spille selskapene nødt å beskytte seg så godt de kan. Det blir dyrere og dyrere å produsere spill, så de er nødt til å sørge for at spillene faktisk betaler for seg. Det er en penge industri til syvende og sist.

 

Er derfor jeg holder meg til konsol for det meste. Minimalt med problemer, kjør inn disken, spill spillet. No problem.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke "bra" DRM. Steam som måte å distribuere spill er jeg helt for, men steam brukes også som en måte å gjemme DRM.

Jeg har aldri sagt at DRM er bra, men sa at Steam er den beste formen for DRM. Vil du heller ha Ubisoft sin løsning som de brukte på AC2 osv? På Steam har man i hvert fall offline-modus.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Synes Newell hadde et fint innlegg rundt dette: http://www.pressfire.no/nyheter/PC/4353/gabe-newell-pner-munnen-ord-kommer-ut

 

Steam er - av alle onder - det beste som er kommet for å sikre utviklerne at de faktisk får valutta for jobben de har gjort. Det er helt klart et problem, men de som faktisk burde blitt angrept er piratene, ikke spill selskapene. Folk tar det dessverre feilt ut mot folk som bare vil tjene penger på det, når det virkelige problemet er at man faktisk laster ned spill.

 

Og så fremst man laster ned spill, støtter man denne ukulturen, og noe videre klaging deretter blir som å skyte seg selv i foten. Man er nødt til å starte en plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Newell hadde et fint innlegg rundt dette: http://www.pressfire.no/nyheter/PC/4353/gabe-newell-pner-munnen-ord-kommer-ut

 

Steam er - av alle onder - det beste som er kommet for å sikre utviklerne at de faktisk får valutta for jobben de har gjort. Det er helt klart et problem, men de som faktisk burde blitt angrept er piratene, ikke spill selskapene. Folk tar det dessverre feilt ut mot folk som bare vil tjene penger på det, når det virkelige problemet er at man faktisk laster ned spill.

 

Og så fremst man laster ned spill, støtter man denne ukulturen, og noe videre klaging deretter blir som å skyte seg selv i foten. Man er nødt til å starte en plass.

Er enig med deg at det er piratene som skulle blitt "angrepet" som du sier, det er de som ødelegger for oss som betaler.

 

Edit: Men føler at det er vi som betaler som blir straffet for det piratene gjør.

Har ikke noe imot Steam, det er mye bedre enn det andre som finnes der ute :p

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Jeg er ikke imot at spillselskaper forsøker å hindre piratkopiering, men DRM gjør det komplett motsatte. Det at spillselskaper fortsatt holder på med DRM er jeg overbevist om at forårsaker bare mer piratkopiering. Jeg kommer i hvert fall aldri til å betale for et Ubisoft-spill, slik som de holder på.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Skjønner godt frustrasjonen, men hva er løsningen? Man vet at problemet er piratkopiering, og man vet at utviklerne vil bare styre unna PC som platform for utvikling til syvende og sist, så hva kan man da gjøre for å snu denne trenden?

 

Det er et problem som egentlig ingen av sidene er tjent med, dvs utviklerne og brukeren. Utvikleren mister inntekter, og brukeren går glipp av gode spill.

 

Synes at Steam er en platform som har gjort mye for å gjøre det enkelt å handle spill samt beskytter utvikleren. Den er ikke feilfri, men det er noe å bygge på.

Lenke til kommentar

Men DRM fungerer 100% mot sitt formål. Målet er å få ned piratkopiering, så hvorfor lager de problemer for de som betaler? Pirater legger jo ikke engang merke til DRM, fordi gruppene som slepper spillet har fjernet det.

Jeg vil tro at DRM har en viss avskrekkende effekt hos Ola Nordmann - selv de som er lett for piratene å unngå. Uten noen form for DRM hadde de solgt forferdelig dårlig, tror jeg. Går utifra at at CD-key-systemer også går under DRM her.

Lenke til kommentar

Hadde en snodig glitch her. Var på vei mot en banditt-base for å rydde dem ut når en drage kom flyvende like før jeg var fremme. Dragen angrep bandittene og jeg hjalp dem med å drepe den. Etter dragen var død var bandittene vennlige mot meg og hadde "Guards" som navn. Når jeg skulle drepe bandittlederen sto han bare der å ropte "I'm on you're side!" mens jeg hakket han ned. Hadde litt dårlig samvittighet mens jeg gjorde det men... :(

Lenke til kommentar

edit:

nyeste patch har herpa resistance helt hos meg også. hadde vell ca 150% beskyttelse mot is men mister stamina og helse som rakkern når jeg blir angripi av det. mest plagsomt er at man beveger seg sakte når man blir angripi av det. blir vell tgm hver gang jeg må banke dritten av en magi fiende.

off topic:

 

Så lenge folk laster ned - uten å betale for spillet - er spille selskapene nødt å beskytte seg så godt de kan. Det blir dyrere og dyrere å produsere spill, så de er nødt til å sørge for at spillene faktisk betaler for seg. Det er en penge industri til syvende og sist.

 

Er derfor jeg holder meg til konsol for det meste. Minimalt med problemer, kjør inn disken, spill spillet. No problem.

 

DRM er det teiteste virkemiddelet som finnes mot piratkopiering. siste fail jeg besitter er avatar BD filmen, der de slang med DVD versjonen bare tilfelle BD spillern din ikke skulle klare DRM'en. BD spillern min har faktisk store problemer med å starte filmen. bruker 5 min mer en PS3 for å starte filmen. og etter et raskt søk på nettet kan du sikkert se hvor sukserik den sperren var for å stoppe piratkopiering av den filmen. eller indiana jones lego spillet mitt til pc. der den påstår at jeg ikke har original plata i og påstår jeg emulerer dvd-romen min. nokk en flott en er drømmefall spillet mitt som kjører starforce drm. hva trur du skjer med favoritt spilla dine når du en gang i fremtiden blir nostalgisk og vill prøve å starte spilla med de verste DRM sperrene? verst av alt er at alle som faktisk kjøper spilla faktisk betaler for DRM-en også. konsoll eksempelet mitt får bli GT4 der ps2-en min ga meg klar beskjed om å putte inn en ekte ps2 plate. for å spille det spillet trengte jeg en ny ps2! de eneste som blir straffa av drm er kjøperne. ikke de som laster ned.

 

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...