Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Man får jo en perk i Heavy Armour som gjør at man ikke har noen minuser. Med andre ord, perfekt for sniking =P

Sånn bortsettfra at man man aldri vil finne en heavyarmor med sneak effects (i hvert fall ikke jeg etter ca 40 timer playtime) og at det er complete retarda å bruke heavyarmor på en slik karakter om man bryr seg en smule om slike ting. Det er ikke et online spill, du trenger ikke være op.

Etter 40 timer playtime har man fortify sneak-enchant og tilgang på en grand soul gem.

 

Light armor er underlegen på alle punkter.

 

Nightingale armor slår alt annet på utseende, ergo jeg valgte light armor til min person. Fordelen med ett singelplayer spill, jeg trenger ikke å være den beste, bare god nok til å utføre de jobbene jeg trenger å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Sånn bortsettfra at man man aldri vil finne en heavyarmor med sneak effects (i hvert fall ikke jeg etter ca 40 timer playtime) og at det er complete retarda å bruke heavyarmor på en slik karakter om man bryr seg en smule om slike ting. Det er ikke et online spill, du trenger ikke være op.

 

Complete retarda? Wow.

 

Uansett, jeg poengrterte bare at man ikke har noen minuser ved bruk av heavy.

Lenke til kommentar
Sånn bortsettfra at man man aldri vil finne en heavyarmor med sneak effects (i hvert fall ikke jeg etter ca 40 timer playtime)

Jeg har en heavy armor med sneak enchant jeg fikk i en quest:

 

 

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Boethiah's_Calling

Ebony Mail** 00052794 28 5000 45

You are able to move more quietly, and opponents that get too close take 5 points of poison damage per second. Takes full upgrade benefits from Ebony Smithing perk

 

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at Dragon Armor er det beste? Kan man få tak i det uten å være i svært høy smithing level?

Daedric armor er den beste heavy armoren. Dragonscale er den beste til light, men light er meningsløst.

 

Det enkleste er å smithe det. Du trenger 90 smithing for Daedric, men det er ikke noe problem. 1-90 smithing tar litt under en time, og resursene er gratis og farmbare.

Lenke til kommentar

Oker vannskelighets graden mye naar man lvler? Kom nettopp i 11 og skulle gaa til gray beards, har gaat dit 3 ganger for paa andre characters som var under 10 og det gikk helt fint, bare noen ulver og 1 troll som var litt vanskelig. Naa skulle jeg opp med min lvl 11 warrior som har full dwarf armor og vaapen, og trodde det skulle vere like lett. Neida, ingen wolves, men 1 stor sno sabeltiger og snow wolves... Ble totalt utslettet av sabeltigeren, til slutt maatte jeg bare gaa i werewolf og ta den ut. Da jeg var kommet til trollet gikk jeg ut av werewolf form, og skulle kjempe mot den. Neida, den drepte meg som om jeg var ingenting... Maatte gaa fra Normal til veldig lett vannskelighets grad. Er dette normalt?

Kjopte nettopp skyrim fra elkjop og skal installere det, og saa prover steam aa laste det ned? -.- hva er vitsen naar jeg har plata...

Lenke til kommentar

Daedric armor er den beste heavy armoren. Dragonscale er den beste til light, men light er meningsløst.

 

 

Utifra ett minmaxer/powergamer synspunkt er jeg helt enig. For minmaxere og powergamere så teller kun en ting, et å bli best.Jo større og bedre tall man har på armor rating og skade jo bedre er det for dem. Ser man derimot utifra ett rollespillmessig synspunkt så finnes jeg ikke enig, jeg skulle ønske det var større forskjell mellom dem, men det er det ikke. Likevel vil du ikke se min tyv/assassin i daedric fullplate og snike rundt og ta folk av dage eller bryte seg inn i ymse hus. Det passer ikke konseptet og tankegangen jeg har rundt personen. Jeg gir en full beng i om jeg får bedre armor rating med heavy enn med light, fordi det ikke passer konseptet på personen min.

Lenke til kommentar

Oker vannskelighets graden mye naar man lvler? Kom nettopp i 11 og skulle gaa til gray beards, har gaat dit 3 ganger for paa andre characters som var under 10 og det gikk helt fint, bare noen ulver og 1 troll som var litt vanskelig. Naa skulle jeg opp med min lvl 11 warrior som har full dwarf armor og vaapen, og trodde det skulle vere like lett. Neida, ingen wolves, men 1 stor sno sabeltiger og snow wolves... Ble totalt utslettet av sabeltigeren, til slutt maatte jeg bare gaa i werewolf og ta den ut. Da jeg var kommet til trollet gikk jeg ut av werewolf form, og skulle kjempe mot den. Neida, den drepte meg som om jeg var ingenting... Maatte gaa fra Normal til veldig lett vannskelighets grad. Er dette normalt?

Kjopte nettopp skyrim fra elkjop og skal installere det, og saa prover steam aa laste det ned? -.- hva er vitsen naar jeg har plata...

 

Skyrim har en form for level scaling, men langt fra lik den som finnes hos Oblivion. mange monstre har en minimum og ett maximums level de kan bli. En vanlig ulv kan f.eks være fra level 1-5 mens Ice wolf kanskje er fra 10-20, sånn er de aller fleste ting man møter på. Jeg har opplevd å gå inn i huler med null mottsnd til å måtte løpe ut av neste pga av at de man møter er for kraftige. Troll og Giants er 2 av de tingene man treffer på utendørs som man ikke bør kødde med før man er ett visst level, de vil leke med deg som en filledukke. Trollet på vei opp til greybeards kan unngås eller løpes ifra så man må ikke sloss mot den.

 

Steam trengs for å kjøre Skyrim, så hva du egentlig trenger platen til er ett godt spørsmål.

Lenke til kommentar

Har nå rundet Main Quest, Dark Brotherhood, Thieves Guild, Mages Guild og Companions. Alikevel mangler jeg to achievements:

 

VWLfy.png

 

Hvordan får jeg disse? Kan ikke huske å ha kapret Solitude eller Windhelm heller, akkurat :hmm:

 

 

Tipper de er fra å velge side i borgerkrigen, fullfør dem og du vil nok kanskje få dem.

 

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Planen var å gå Imperial på borgerkrig questsa, men så er jeg ved Riverwood så kommer det 3 Imperialsoldater og sier at "This area is not for civilians" og krever 100 gull fra meg, jeg gir det ikke og ender opp med å drepe alle 3. Tipper jeg går Stormcloaks isteden da, makan til frekkhet!

Lenke til kommentar

Oker vannskelighets graden mye naar man lvler? Kom nettopp i 11 og skulle gaa til gray beards, har gaat dit 3 ganger for paa andre characters som var under 10 og det gikk helt fint, bare noen ulver og 1 troll som var litt vanskelig. Naa skulle jeg opp med min lvl 11 warrior som har full dwarf armor og vaapen, og trodde det skulle vere like lett. Neida, ingen wolves, men 1 stor sno sabeltiger og snow wolves... Ble totalt utslettet av sabeltigeren, til slutt maatte jeg bare gaa i werewolf og ta den ut. Da jeg var kommet til trollet gikk jeg ut av werewolf form, og skulle kjempe mot den. Neida, den drepte meg som om jeg var ingenting... Maatte gaa fra Normal til veldig lett vannskelighets grad. Er dette normalt?

Kjopte nettopp skyrim fra elkjop og skal installere det, og saa prover steam aa laste det ned? -.- hva er vitsen naar jeg har plata...

 

Skyrim har en form for level scaling, men langt fra lik den som finnes hos Oblivion. mange monstre har en minimum og ett maximums level de kan bli. En vanlig ulv kan f.eks være fra level 1-5 mens Ice wolf kanskje er fra 10-20, sånn er de aller fleste ting man møter på. Jeg har opplevd å gå inn i huler med null mottsnd til å måtte løpe ut av neste pga av at de man møter er for kraftige. Troll og Giants er 2 av de tingene man treffer på utendørs som man ikke bør kødde med før man er ett visst level, de vil leke med deg som en filledukke. Trollet på vei opp til greybeards kan unngås eller løpes ifra så man må ikke sloss mot den.

 

Steam trengs for å kjøre Skyrim, så hva du egentlig trenger platen til er ett godt spørsmål.

Takker ;) Synes det var rart at de low lvla mobene ble byttet ut med vanskeligere mobs paa et low lvl omraade.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Fun Quest: Gå til Markath, så til Silver-Blood Inn, prat med Sam

 

Protip for som har kommet ett godt stykke inn i The Dark Brotherhood:

 

Når du oppgraderer alt i Dawnstar Sanctuary, altså The Dark Brotherhood får du 4 fanger i torturkammeret, prat med disse, spam de helt til de avslører skattene sine, raske 6,1k gull.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...