Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Så du sier at spillet er åpent, fritt og man kan gjøre akkurat som man vil - bortsett fra å prøve å bli så god som mulig? Det er det altså ikke noe man burde gå for. Men burde heller porsjonere noe man liker og vil bli god på, og heller prøve noe man ikke liker like godt, slik at man ikke blir for god. (Det er ikke snakk om å utnytte spillmekanikken, men å bruke den slik den er tilgjengelig). Så fritt til den grad at man har friheten til å ikke gjøre det for lett for seg selv, da er det nemlig min egen feil at det blir for lett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

En ting jeg savner fra Oblivion er at man kan se seg selv når du går inn på inventory , VELDIG stor plass akkurat der, mer en nok til at du kan se på karakteren din . men men

 

Hmm, du kan se i tredje person å snu deg rundt slik at du ser forfra, spiller på PS3 selv å gjør slik.

Lenke til kommentar

Så du sier at spillet er åpent, fritt og man kan gjøre akkurat som man vil - bortsett fra å prøve å bli så god som mulig? Det

For all del, gjør akkurat hva du vil! Det er nettop slik Skyrim er.

Men dersom noen synes det som kan lages i smia gjør spillet for lett, ja da vil jeg råde dem til å ikke lage noe i smia.

Lenke til kommentar

En ting jeg savner fra Oblivion er at man kan se seg selv når du går inn på inventory , VELDIG stor plass akkurat der, mer en nok til at du kan se på karakteren din . men men

 

Hmm, du kan se i tredje person å snu deg rundt slik at du ser forfra, spiller på PS3 selv å gjør slik.

 

yupp vet , men da kan du ikke ha våpenet framme , og så er det sort of ingame . i oblivion kunne du chille i INV og studere nøye :)

Lenke til kommentar

Møtte på et eller annet stort katte dyr på veien opp til Greybeards, og må si dyret røsket godt i life baren min, døde noen par ganger, men greide å drepe den til slutt. Tror det er på tide å bruke noe av perksene mine, er lvl 13 og så og si ikke brukt noen av de enda, da jeg ikke helt har greid å bestemme meg, spesielt med tanke på light eller heavy armor.

Lenke til kommentar

[…] ikke helt har greid å bestemme meg, spesielt med tanke på light eller heavy armor.

Heavy armor er åpenbart.

 

Tja, tror nok det blir light armor, føler det passer karakteren bedre, løper rundt med one-hand og elven shield, samt bue, og bruker litt sniking i ny og ned.

 

Edit: Hva er maks antall perks i spillet egentlig? Lurer på hvor mange "grener" jeg kan makse ut.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Møtte på et eller annet stort katte dyr på veien opp til Greybeards, og må si dyret røsket godt i life baren min, døde noen par ganger, men greide å drepe den til slutt. Tror det er på tide å bruke noe av perksene mine, er lvl 13 og så og si ikke brukt noen av de enda, da jeg ikke helt har greid å bestemme meg, spesielt med tanke på light eller heavy armor.

 

Vil du ha det som er best, ta heavy armor, har du en karakter som er tyv/sneak basert, ikke ta heavy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

PS3 patch skulle fixe lagg issues og treg saving, har så langt ikke sett noe til lagg (har ikke spilt mer enn 10 min etter å ha oppdatert), men auto-save var fortsatt ulidelig tregt. Har jeg misforstått patchen?

Vet ikke helt om det er fiksa, lagger smått noen ganger i blant, men ikke mye.

En annen ting som kom etter patchen ble installert var ulyder i spillet, skurring etter en stund, ikke bra.

Auto saving og generell save funker bra hos meg nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

PS3 patch skulle fixe lagg issues og treg saving, har så langt ikke sett noe til lagg (har ikke spilt mer enn 10 min etter å ha oppdatert), men auto-save var fortsatt ulidelig tregt. Har jeg misforstått patchen?

Vet ikke helt om det er fiksa, lagger smått noen ganger i blant, men ikke mye.

En annen ting som kom etter patchen ble installert var ulyder i spillet, skurring etter en stund, ikke bra.

Auto saving og generell save funker bra hos meg nå.

 

Møtte på et eller annet stort katte dyr på veien opp til Greybeards, og må si dyret røsket godt i life baren min, døde noen par ganger, men greide å drepe den til slutt.

 

Minner meg om i starten av spillet, da jeg vandra rundt Whiterun å møtte på en Giant, tok så vidt HP fra fyren å han kom å slo meg, fløy høyt som fy etterpå.

Nå tar jeg en Giant med 2-3 piler.

Lenke til kommentar

Man får jo en perk i Heavy Armour som gjør at man ikke har noen minuser. Med andre ord, perfekt for sniking =P

 

Sånn bortsettfra at man man aldri vil finne en heavyarmor med sneak effects (i hvert fall ikke jeg etter ca 40 timer playtime) og at det er complete retarda å bruke heavyarmor på en slik karakter om man bryr seg en smule om slike ting. Det er ikke et online spill, du trenger ikke være op.

Lenke til kommentar

Man får jo en perk i Heavy Armour som gjør at man ikke har noen minuser. Med andre ord, perfekt for sniking =P

Sånn bortsettfra at man man aldri vil finne en heavyarmor med sneak effects (i hvert fall ikke jeg etter ca 40 timer playtime) og at det er complete retarda å bruke heavyarmor på en slik karakter om man bryr seg en smule om slike ting. Det er ikke et online spill, du trenger ikke være op.

Etter 40 timer playtime har man fortify sneak-enchant og tilgang på en grand soul gem.

 

Light armor er underlegen på alle punkter.

Lenke til kommentar

Hvis man tenker på folk som spille slik karakteren deres skal være så passer heavy armor absolutt ikke om man er tyv. Det blir bare dumt.. Hvis man er en tyv/assassin/rogue type og bruker light armor, så er jo litt av poenget at man ikke skal bli truffet i det hele tatt og derfor trenger man ikke heavy armor. Selv brukte jeg bare light armor. Fungerte veldig bra :)

Lenke til kommentar

Edit: Hva er maks antall perks i spillet egentlig? Lurer på hvor mange "grener" jeg kan makse ut.

 

Fra UESP.net:

 

Past level 50, leveling up happens much more slowly. The theoretical level cap (maximum level) is level 81, reached by increasing all skills to 100. With every skill mastered, the level progress meter will rest a little over halfway to '82', meaning it is not necessary to master every skill to achieve Level 81.

 

One implication of the leveling system is that although it is possible to create a character with 100 in all skills, it is not possible for one character to unlock all skill perks, unless a console command is used (player.addperk). In such a case, one may unlock every perk available, even at level 1. There are 251 total skill perks (including multi-point perks), but only around 80 of them can be unlocked by any given character.

 

 

Etter 40 timer playtime har man fortify sneak-enchant og tilgang på en grand soul gem.

 

Light armor er underlegen på alle punkter.

 

Som nevnt tidligere, det er et online spill, du trenger ikke være op. Man kan booste skill ved å gå til trainers og pickpocke penga tilbake, men det betyr ikke at folk gjør det likevel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...