Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Finnes det noe fetere enn 2XDaedric daggers (legendary)?? Fant forresten ei maske som gjorde hele Nightingale armoren råere "Krosis" eller noe tror jeg den het...

Second that! selv om Nightingale Hooden og er feet da!

Lenke til kommentar

Du kan kurere varulv-syken på samme måte som du kurerer Kodlak (Companion-sjefen som dør), altså ved å kaste et Glenmoril Witch Head i den spøkelsesilden og deretter bekjempe varulvspøkelset som kommer ut av deg etterpå. Du kan få inntil 5 hoder hvis du utrydder alle heksene. Bare å stikke tilbake dit og ta de 4 siste hvis du bare drepte 1 første gangen du dro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finnes det noe fetere enn 2XDaedric daggers (legendary)?? Fant forresten ei maske som gjorde hele Nightingale armoren råere "Krosis" eller noe tror jeg den het...

Second that! selv om Nightingale Hooden og er feet da!

 

Krosis var rå. Skjønt den fyren du får den av var hard... i alle fall på lvl 10.

Lenke til kommentar

Men regner med at du ser den logiske bristen i å lage ting i spillet som "spilleren ikke burde ta nytte av fordi det da blir for lett".

Hva som gjør spillet lett eller vanskelig varierer fra spiller til spiller. Skyrim gir alle muligheten til å spille slik de selv vil. Dersom man ønsker å helle innpå med potions før man går til smia for å lage heftige saker, så kan man det. Etter å ha spilt en stund vet man hvordan man kan skaffe seg relativt heftig utstyr helt tidlig i spillet neste gang man starter. Med total frihet faller det også ansvar på spilleren om å ikke gjøre det for lett for seg selv.

Lenke til kommentar

Finnes det noe fetere enn 2XDaedric daggers (legendary)?? Fant forresten ei maske som gjorde hele Nightingale armoren råere "Krosis" eller noe tror jeg den het...

Second that! selv om Nightingale Hooden og er feet da!

 

Krosis var rå. Skjønt den fyren du får den av var hard... i alle fall på lvl 10.

 

Det er flere sånne masker (8 i alt), og alle gir forskjellige bonuser. Litt forskjellige farger er det på dem også. Har personlig fått tak i tre (Volsung, Hevnoraak og Morokei).

Lenke til kommentar

 

Du kan kurere varulv-syken på samme måte som du kurerer Kodlak (Companion-sjefen som dør), altså ved å kaste et Glenmoril Witch Head i den spøkelsesilden og deretter bekjempe varulvspøkelset som kommer ut av deg etterpå. Du kan få inntil 5 hoder hvis du utrydder alle heksene. Bare å stikke tilbake dit og ta de 4 siste hvis du bare drepte 1 første gangen du dro.

 

 

Hjertelig takk :)

 

tbh syns jeg å være varulv er sykt overrated.. syns ikke det er no særlig tess i det heletatt. Artig, men ikke nyttig ;) reste\Well rested bonus overgår det lett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Merka det nå... Men seriøst. Snike rundt i full nightingale+krosis og legendary daedric bow= EPIC :love:

Angående Deadric Bow, laget den selv eller har du funnet den?

Har en del Deadric Arrows å bruker de på Ebony Bow, men kunne tenkt meg Deadric

Lenke til kommentar

Merka det nå... Men seriøst. Snike rundt i full nightingale+krosis og legendary daedric bow= EPIC :love:

Angående Deadric Bow, laget den selv eller har du funnet den?

Har en del Deadric Arrows å bruker de på Ebony Bow, men kunne tenkt meg Deadric

90 i smithing, Ebony Ingot og Daedric heart så er du sikra en sexy pilskytare.

Ja jeg lagde den selv :yes:. Kjørte den og opp til legendary med en blacksmith pot

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

90 i smithing, Ebony Ingot og Daedric heart så er du sikra en sexy pilskytare.

Ja jeg lagde den selv :yes:. Kjørte den og opp til legendary med en blacksmith pot

Ah, har bare 60 der selv, er i lvl 38 nå, 100 på sneak, 94 på Archery å 90 på Lockpick. De jeg har satset mest på.

Sam Fisher i Skyrim ftw!

Lenke til kommentar

Men regner med at du ser den logiske bristen i å lage ting i spillet som "spilleren ikke burde ta nytte av fordi det da blir for lett".

Hva som gjør spillet lett eller vanskelig varierer fra spiller til spiller. Skyrim gir alle muligheten til å spille slik de selv vil. Dersom man ønsker å helle innpå med potions før man går til smia for å lage heftige saker, så kan man det. Etter å ha spilt en stund vet man hvordan man kan skaffe seg relativt heftig utstyr helt tidlig i spillet neste gang man starter. Med total frihet faller det også ansvar på spilleren om å ikke gjøre det for lett for seg selv.

 

Blir litt for blindt for meg å se det på den måten. Hvis spillet legger alt ansvar i hendene på spilleren vil det jo si at de helst ikke vil at du skal prøve å bli så god som mulig (Sett i lys av det vi er inne på nå). Og da er det jo strengt talt unødvendig med utvikling av karakteren, hvis man ikke skal prøve å bli bedre.

Lenke til kommentar

90 i smithing, Ebony Ingot og Daedric heart så er du sikra en sexy pilskytare.

Ja jeg lagde den selv :yes:. Kjørte den og opp til legendary med en blacksmith pot

Ah, har bare 60 der selv, er i lvl 38 nå, 100 på sneak, 94 på Archery å 90 på Lockpick. De jeg har satset mest på.

Sam Fisher i Skyrim ftw!

Tro meg ... Daedric bow er hawt. Enchanta den med noe så dumt som extra firedamage ... Menne. Folk som brenner når de dør får en god start på etterlivet :w00t:

Lenke til kommentar

Det er bare småplukk, men ingen heavy armor etter Steel er Nord-themed. Ergo, for meg som liker å spille RPGs fullt ut, altså med en "themed character" (hvor armor passer med setting og rase), så kan jeg ikke bruke den gode armoren i spillet, rett og slett fordi den visuelt ikke passer. En selvrespekterende Nord som støtter Stormcloakene går ikke rundt i Daedric armor og ser ut som en dust, for å si det sånn. Jeg har Companion Wolf Armor, som er det nærmeste jeg kommer, eventuelt Stormcloak Officer Armor (som er Light).

 

Velvel, øker bare utfordringen ;)

Lenke til kommentar

En ting jeg savner fra Oblivion er at man kan se seg selv når du går inn på inventory , VELDIG stor plass akkurat der, mer en nok til at du kan se på karakteren din . men men

 

I et spill som Skyrim, der man kan lage forskjellige klasser etc, burde man ha en type "login" screen, der karakterene dine sto, så man slapp å scrolle igjennom hundreogørti savegames for å finne de forskjellige karakterene du har lagd....

 

Og ja, på inv burde karakteren vises, helt klart!

Lenke til kommentar

Blir litt for blindt for meg å se det på den måten. Hvis spillet legger alt ansvar i hendene på spilleren vil det jo si at de helst ikke vil at du skal prøve å bli så god som mulig (Sett i lys av det vi er inne på nå). Og da er det jo strengt talt unødvendig med utvikling av karakteren, hvis man ikke skal prøve å bli bedre.

Ingen sier at spillet legger alt ansvar på spilleren, men jeg mener det blir feil å kritisere at spillet er for lett dersom man har utnyttet spillmekanismene til å skaffe seg så heftig utstyr at man moser alt. I den sammenhengen faller det et ansvar på spilleren å selv porsjonere hvilke spillmekanikker man ønsker å benytte for å gjøre det mest mulig interessant å spille. Det at noe er mulig å gjøre behøver ikke bety at man må gjøre det dersom det ødelegger spillopplevelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...