Gå til innhold

"Head to Head Comparison"-tråden!


Mr Bubbles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony burde smelt inn en litt bedre GPU når de visste hva microsoft hadde, De tok såpass mye cash for ps3 istarten, så hadde de fått grafikk gutta på gli også!

 

 

Det er vel CPU det er vanskelig for mange utviklere å programmere til er det ikke? For PS3 er jo mer en kraftig nok til å kjøre pene spill i bra fps...men dem som kan programmere dette er dessverre i mindertall... :(

Lenke til kommentar

Hadde de starta på PS3 først som det skjedde med FF13, Vanquish, Burnout og mange fler er enten PS3 versjonen lik med 360 eller bedre ;) De nevnte er bedre på PS3..

 

Men forskjellene er ikke noe å grine av, skulle tro det gråe filteret er der for å rakke ned på PS3, for det "gråe" filteret ser jeg ikke med mine 3 HDTVer...

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Hadde de starta på PS3 først som det skjedde med FF13, Vanquish, Burnout og mange fler er enten PS3 versjonen lik med 360 eller bedre ;) De nevnte er bedre på PS3..

 

Men forskjellene er ikke noe å grine av, skulle tro det gråe filteret er der for å rakke ned på PS3, for det "gråe" filteret ser jeg ikke med mine 3 HDTVer...

Hva med Ghostbusters? Det er jo et eksempel som viser til det motsatte av det som ble prestert i FF13.

Det er jo bare bra at noen multiplattformspill blir like bra, eller bedre, på PS3, men det er ikke til å komme bort i fra at flertallet finnes til Xbox 360.

Slike ting får vi aldri gjort noe med uansett, så vi får nok bare nøye oss med det som kommer. Folk må bare kjøpe versjonen som appellerer mest til den enkelte, enten det er grafikk, kontroll eller multiplayer.

Lenke til kommentar

Ikkje særs overraskande resultat i COD:BO samanlikninga.

 

Nokon av forskjellane til PS3 og XBOX360 er jo graverande. Glad eg valde XBOX.

 

Men eit par ting lesarar frå Nyhetsspeilet.no, samt ein del brukarar her inne bør væra klar over før dei hylar ulv, ulv (evt. konspirasjon, konspirasjon):

 

1. Når lensoftruth tar bilete frå spelet, så tar den biletet som blir sendt til TVen, ikkje det som vert presentert på TVen. Det vil sei at eventuelle forandringar du har gjort på skjermen din, eller eventuelle modusar som forbetrar output ikkje vert gjeldande.

 

2. I byrjinga med slike samanlikningar var det hyling og skriking om at f.eks lensoftruth og GT.tv ikkje hadde skrudd på "Superwhite"? (hugsar ikkje farten kva det heitte.) Men denne har jo både GT.tv og Lensoftruth skreve gjentatte gonger at dei har på.

 

Addendum: At multiplattform utgåvene av spel ofte tar utgongspunkt i XBOX360 eller PC er jo ikkje noko hemmelighet. Dette er jo av den enkle grunnen til at fleire utviklarar følar seg meir stødig på PowerPC plattformen til XBOX360.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Nå føler jeg ikke at det er noen her som faktisk tror det er en konspirasjon. Hvis du sikter til SirKenneth89 sin kommentar for et par sider siden så tror jeg ikke kommentaren var ment helt seriøst, selv om jeg såklart ikke kan svare på det.

 

Det forandrer dog ikke på det faktum PS3 versjon i slike sammenhenger ofte får veldig blasse bilder iforhold til 360 versjonen, en forkjell som etter min erfaring (og mange andres) ikke finnes, selv med samme innstillinger på TVen. Ikke dermed sagt at det er noen bevisst tanke bak denne forkjellen fra de som gjør testingen. Det har nok bare noe med hvordan PS3 sender ut signalene. Uansett er det kanskje en tanke at slike tester blir gjort på en annen måte hvis en ikke greier å gi en helt rettferdig sammenligning.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Men det bør også legges merke til at det ikke bare er snakk om blasse bilder. Se f.eks. på skyggene på armene i bilen og i baren, og teksturene ellers. Det er klare forskjeller, og disse kan ikke fikses ved å justere noen innstillinger på TVen.

 

Nå er det faktisk slik at økt kontrast kan gi mer dybde til bilde noe som igjen kan fortserke følelsen av tekstur. Når en redigerer fotografier kan ofte det å stille på kontrasten gjøre bilde skarpere og livligere, og ofte kan sammenligningen mellom PS3 og 360 minne litt om forkjellen mellom et uredigert foto kontra et foto som har fått litt fargejustering.

 

Ikke dermed sagt at begge versjonen er like, 360 versjonen er et hakk vassere både på grafikk og ytelse, men blasse fargesvake bilder forsterker nok forkjellen mer enn mange er klar over.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Når en ser på bilder så ser en jo klare forskjeller, men en legger lite eller ikke merke til det mens en spiller. Jeg studerte denne røykpakka i baren (hehe, må jo bare le...studerer røyk paka liksom...) og synes den så helt fin ut...

 

Det er så mye action og så mye som skjer at en registrerer ikke at en texture her og der er svakere en på X360, noe framedrops har jeg heller ikke registrert som spesielt plagsomt enda. Etter hvordan tv mitt er så måtte jeg stille på gama i selve spillet og litt på lys styrke i menyen på tv for å få optimalt bilde i Black Ops....noe blast bilde er det så langt ifra hos meg hvertfall...men hadde jeg kjørt spillet uten å stille på hverken tv eller i spillet så hadde det nok være alt for lyst og blast.

 

Irriterende at det ser bedre ut på X360 om en først har kjøpt det til PS3 men det er egentlig ikke noe å bry seg over...legger ikke merke til det uansett.

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk slik at økt kontrast kan gi mer dybde til bilde noe som igjen kan fortserke følelsen av tekstur. Når en redigerer fotografier kan ofte det å stille på kontrasten gjøre bilde skarpere og livligere, og ofte kan sammenligningen mellom PS3 og 360 minne litt om forkjellen mellom et uredigert foto kontra et foto som har fått litt fargejustering.

 

Ikke dermed sagt at begge versjonen er like, 360 versjonen er et hakk vassere både på grafikk og ytelse, men blasse fargesvake bilder forsterker nok forkjellen mer enn mange er klar over.

Jeg har mine tvil om kontrastjustering forbedrer oppløsning og skygger i dette tilfelle.

Men du må gjerne prøve :)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

post-62-1101132804_thumb.jpgpost-63-1101133006_thumb.jpg

post-63-1101133012_thumb.jpgpost-63-1101133264_thumb.png

post-189-1101133417_thumb.jpgpost-104-1101465573_thumb.jpg

Lenke til kommentar

At det er en konspirasjon var selvsagt en spøk, med kanskje et snev av "sannhet" i seg. Har også sett visse andre sammenligninger der det har vært 360 versjonen som har vært veldig lys. Men dette skjer hovedsaklig med PS3 spill, og da kan man begynne å lure.

 

Og jeg tror det er mange her inne som virkelig blir glad i kropp og sinn når de ser at 360-versjonen er "best" igjen.

Lenke til kommentar

Nå føler jeg ikke at det er noen her som faktisk tror det er en konspirasjon. Hvis du sikter til SirKenneth89 sin kommentar for et par sider siden så tror jeg ikke kommentaren var ment helt seriøst, selv om jeg såklart ikke kan svare på det.

 

Det forandrer dog ikke på det faktum PS3 versjon i slike sammenhenger ofte får veldig blasse bilder iforhold til 360 versjonen, en forkjell som etter min erfaring (og mange andres) ikke finnes, selv med samme innstillinger på TVen. Ikke dermed sagt at det er noen bevisst tanke bak denne forkjellen fra de som gjør testingen. Det har nok bare noe med hvordan PS3 sender ut signalene. Uansett er det kanskje en tanke at slike tester blir gjort på en annen måte hvis en ikke greier å gi en helt rettferdig sammenligning.

Ang det med konspirasjonsteorien, så skjønte eg det. Det var berre ein spøk frå mi side og.

Sjølvsagt forandrar det ikkje det faktum at PS3en sine bilete er meir blasse. Viss den sendar ut blasse bilete, vil dei jo - væra blasse heilt til ein TV e.l etterbehandlar dei. Kva skal Lensoftruth gjere då? Omprogrammere output koden til PS3?

Ja, det har noko med korleis PS3en sender ut bileta, og dei bileta som blir tatt, blir teken før etterbehandlinga av ein evt TV eller monitor. Det er jo akkurat det same dei gjer på XBOX360. De kan jo starte underskriftskampanje på nett der De krevar at dei gir PS3 eit handicapp, evt bonuspoeng frå byrjinga av. :-)

 

Edit: Eg fargekoda svaret, slik at du ser lettare kva eg svarar på. :-)

 

But I dont care, har bare 2 venner på 360

huh, snodig ...

 

 

At det er en konspirasjon var selvsagt en spøk, med kanskje et snev av "sannhet" i seg. Har også sett visse andre sammenligninger der det har vært 360 versjonen som har vært veldig lys. Men dette skjer hovedsaklig med PS3 spill, og da kan man begynne å lure.

Eg måtte berre sitere det der. Eg anar verkeleg ikkje kva eg skal skrive ...

Og jeg tror det er mange her inne som virkelig blir glad i kropp og sinn når de ser at 360-versjonen er "best" igjen.

Så absolutt. B) Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Hvorfor babler dere om blasse farger på bildene? Det har jo ingenting å si, det kommer jo bare an på hvordan man stiller inn ting.

 

De vesentlige forskjellene er frameraten, som er den viktigste tekniske detaljen i spill som dette som går for 60fps. Og at oppløsningen er litt dårligere.

Lenke til kommentar

Fargene har noe å si. Om de i utgangspunktet er blasse på èn konsoll vil de ikke bli like gode som den andre kun gjennom kalibrering av tv-skjermen. Man vil naturligvis få et bedre resultat, men det samme resultatet vil igjen gjelde for den konsollen med de sprekeste fargene. Bildet blir ikke bedre enn kilden det kommer fra, være det en Blu-Ray kontra DVD eller HDMI-utgangen til en PS3, Xbox eller PC. Man kan oppskalere og finjustere på bildet man får ut av en DVD-film, men en Blu-Ray utgave vil se bedre ut. Dessuten, er du virkelig interessert i å stille inn på bildet for hvert spill du skal spille? Jeg tviler på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...