Gå til innhold

"Head to Head Comparison"-tråden!


Mr Bubbles

Anbefalte innlegg

Bare for å ha sagt det en gang for alle:

Det øyeblikket det legges opp til konsollkrig i denne tråden stenges den, og advarsler økes over en lav sko.

 

Jeg håper at vi alle her på forumet er såpass voksne at vi ikke begynner å argumentere helt uten bevis/kildehenvising for å støtte opp argumentet/påstanden.

 

 

Det hadde jeg håper også, dessverre tok vi feil. En siste sjans folkens.

Har nå slettet enkelte innlegg som bare var søppel, og noen som svarte på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ødelegg tråden folkens! Setter pris på at du modererer fremfor å låse/slette hele tråden ettersom jeg faktisk klør meg en del i hodet over hvilken konsoll jeg skal kjøpe spillet til... Tråden er for all del veldig brukbar hvis man klarer å være upartisk.

 

Husk at konsollene er der for å tjene dere! Ikke omvendt! Man trenger ikke være martyr for konsollen sin:)

 

Noen som har erfaringer med Transformers: War for Cybertron performance? Utrolig nysgjerrig på det spillet:p

 

Forøvrig tror jeg bayonetta og rdr har kommet på plass i handlelisten min nå som konsollhylla er komplett. Takk til de som har skrevet saklig om sine erfaringer (og for å ha postet andre dokumenterte funn fra nettet)

Lenke til kommentar

Ikke ødelegg tråden folkens! Setter pris på at du modererer fremfor å låse/slette hele tråden ettersom jeg faktisk klør meg en del i hodet over hvilken konsoll jeg skal kjøpe spillet til... Tråden er for all del veldig brukbar hvis man klarer å være upartisk.

 

Husk at konsollene er der for å tjene dere! Ikke omvendt! Man trenger ikke være martyr for konsollen sin:)

 

Noen som har erfaringer med Transformers: War for Cybertron performance? Utrolig nysgjerrig på det spillet:p

 

Forøvrig tror jeg bayonetta og rdr har kommet på plass i handlelisten min nå som konsollhylla er komplett. Takk til de som har skrevet saklig om sine erfaringer (og for å ha postet andre dokumenterte funn fra nettet)

Lens of Truth har testa Transformers: War for Cybertron. LINK

Det ikke så veldig stor forskjell grafikkmessig, men PS3-versjonen ser hakket bedre ut pga bedre skygger. Xbox 360-versjonen vant derimot på loading (fordi man slipper å installere 5GB for å få så og si same loadetider som PS3-versjonen) og screen tearing med 0.5% mot PS3-versjonens 31%.

Lenke til kommentar

To eksempler hvor X-box utgaven dessverre er ps3 langt overlegen. Jeg sier dessverre, da jeg bare har ps3 selv....

1. BF Bad company. Her er det et eller annet "kornete" filter over bildet som ikke eksisterer på xbox. Begriper ikke hvorfor forskjellen er der.

 

2. Det kanskje verste eksemplet jeg har sett er Bayonetta. Halve poenget med spillet er den vakre, detaljerte og fargerike grafikken som virkelig blender deg i x-box versjonen. På ps3 vurderer jeg ikke å kjøpe det engang, til tross for et svært spillbart spill. Utvasket, fargeløst og hakkete. Tragiske greier.

Angående punkt 2, kan det være forårsaket at de utviklet det til 360 og portet det til PS3 etterpå? Ser jo ut som en dårlig port... (TLTG)
Lenke til kommentar

To eksempler hvor X-box utgaven dessverre er ps3 langt overlegen. Jeg sier dessverre, da jeg bare har ps3 selv....

1. BF Bad company. Her er det et eller annet "kornete" filter over bildet som ikke eksisterer på xbox. Begriper ikke hvorfor forskjellen er der.

 

 

Mulig du er veldig kresen på det, men store forskjellar er det faktisk ikkje:

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-faceoff-battlefield-bad-company-2

 

 

In terms of the console head-to-head, which one gets the nod comes down to a couple of factors. First of all, the multiplayer element is obviously of crucial importance. Hopefully you've sampled the beta or the playable demo, so you'll know just how good it is. For those with both consoles, the purchasing decision may well come down simply to which of your friends lists you'd want to experience this game with. Certainly, content-wise, everything is mirrored, as you would expect.

 

If multiplayer isn't so much of a focus, the decision is harder. It comes down to a small, but noticeable performance advantage and a small smattering of "nicer" graphical implementations on 360 up against a PS3 version that - overall - seems to have fewer noticeable graphical artifacts.

 

Når det gjelder Bayonetta er eg derimot heilt einig :)

Lenke til kommentar

Ikke ødelegg tråden folkens! Setter pris på at du modererer fremfor å låse/slette hele tråden ettersom jeg faktisk klør meg en del i hodet over hvilken konsoll jeg skal kjøpe spillet til... Tråden er for all del veldig brukbar hvis man klarer å være upartisk.

 

Husk at konsollene er der for å tjene dere! Ikke omvendt! Man trenger ikke være martyr for konsollen sin:)

 

Noen som har erfaringer med Transformers: War for Cybertron performance? Utrolig nysgjerrig på det spillet:p

 

Forøvrig tror jeg bayonetta og rdr har kommet på plass i handlelisten min nå som konsollhylla er komplett. Takk til de som har skrevet saklig om sine erfaringer (og for å ha postet andre dokumenterte funn fra nettet)

Lens of Truth har testa Transformers: War for Cybertron. LINK

Det ikke så veldig stor forskjell grafikkmessig, men PS3-versjonen ser hakket bedre ut pga bedre skygger. Xbox 360-versjonen vant derimot på loading (fordi man slipper å installere 5GB for å få så og si same loadetider som PS3-versjonen) og screen tearing med 0.5% mot PS3-versjonens 31%.

 

Takk for det! Tror jeg kjøpern på xbox for å variere (der jeg har minst spill atm)

Lenke til kommentar

Jepp og jeg bryr meg lite ;)

Kjøpte både Enslaved og Castlevania til PS3 da jeg merker ikke noe spesielt forskjeller.

PS3 var lead plattform på Castlevania og da så jeg hvordan det gikk og Enslaved lead på 360, ser da hvordan det gikk

 

Orka ikke å endre bestillinga min til 360 av Enslaved, da jeg liker PS3 som min gamingmaskin.

Alt i alt kommer det ned på preferanser mener da jeg :), forskjellene er ikke gamebreakers uansett

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Fullversjonen av Castlevania på PS3 viste bedre FPS og skarpere bilde en 360 sin fullversjonen av disse latterlige sammenligningene, men igjen ingen gamebreakers ala Bayonetta og noen til :)

 

Spilte demoen på begge, var ganske åpenbar forskjell. Godt mulig det bare er oppsettet mitt, men 360 versjonen så blass ut sammenligna med PS3.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken versjon av Call of Duty: Black Ops man burde gå for? Er det en fordel å gå for PS3-versjonen pga 3D? (Ikke det at jeg har en 3D-TV, men er greit å ha muligheten der)

 

Jeg ser egentlig ikke helt vitsen med det. Jeg mener, COD kommer jo alltid med nytt spill hver høstsesong, så med mindre du har tenkt til å skaffe deg 3D TV i løpet av kort tid , så har nok Black Ops allerede blitt byttet ut med et nytt kapittel i serien før du har fått skaffet deg 3D TV.

 

Uansett. Jeg så sammenligningen mellom de forkjellige versjonene av Enslaved, og synes det nesten er litt rart at Ninja Theory ikke er flinkere med PS3 versjonen med tanke på at deres forrige spill var PS3 eksklusivt.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken versjon av Call of Duty: Black Ops man burde gå for? Er det en fordel å gå for PS3-versjonen pga 3D? (Ikke det at jeg har en 3D-TV, men er greit å ha muligheten der)

Black Ops legger jo knallhard vekt på online delen. Så eg meiner heller at du burde gå for den versjonen vennene dine kjøper :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Er faktisk ingen av vennene mine som er ordentlige gamere. De fleste av dem driver å laster ned spill, noe jeg misliker sterkt. <_<

Det er derfor jeg spør om hvilken av versjonene er teknisk bedre. Heh.

Er nok særs vanskeleg for folk på gamer.no forumet å svara på, ettersom ingen av oss jobbar i Treyarch - og heller ikkje har sett noko særleg til samanlikningar.

 

Men, på dei fleste trailers, mellom anna MP reveal viste dei fram gameplay frå 360 versjonen. Det er jo kanskje eit hint til lead platform og kvar spelet køyrer best.

 

Edit: Bladde gjennom nokre av videoane av BO på gametrailers.com - og det ser ut som om samtlege er tatt opp ifrå 360 versjonen. Dette kan jo væra ein indikasjon på kva plattform spelet køyrer best på. Tenkjer då på konsoll utgåva av spelet.

 

* http://www.gametrailers.com/video/multiplayer-customization-call-of/705527?type=flv

 

* http://www.gametrailers.com/video/debut-multiplayer-call-of/702636

 

* http://www.gametrailers.com/video/wager-match-call-of/703898

 

* http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-call-of/700428

 

* http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-call-of/700249

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...