Gå til innhold

"Head to Head Comparison"-tråden!


Mr Bubbles

Anbefalte innlegg

Black Ops køyrer på same motor som WaW, som er ein modifisert utgåve av COD4-motoren, samt eit par "triks" frå MW2 som texture streaming. Infinity Ward, som tross alt har utvikla mesteparten av motoren, er veldig flinke på multiplattform, så eg vil ikkje tru at ytelse blir eit problem uansett plattform. Digital Foundry har gjort ei samanlikning av COD4 og forskjellane er ikkje store.

 

The great news is that both Xbox 360 and PlayStation 3 owners get to experience the same superb gameplay with no compromises, the two versions essentially being completely interchangeable. Sure, there are a few minor variations here and there, if you can stop playing long enough to sit down, put both versions side-by-side and compare them carefully. There's the occasional better-looking texture on 360, offset by some more accomplished effects (like the rain in the cargo ship mission) and less blocky shadows on the PlayStation 3 rendition of the game.

 

[...]

 

Miniscule differences aside, the point is that the core experience and all the things that make this game great are identical on both Xbox 360 and PlayStation 3, with only the lure of Achievements potentially offering further replay value for owners of the Microsoft console if you are that way inclined.

 

Kjelde: http://www.eurogamer.net/articles/x360-vs-ps3-face-off-round-six-article

 

 

Treyarch skal gjere veldig mykje feil for at ei plattform no plutseleg skal komme veldig dårleg ut samanlikna med andre, så velg ut i frå kven du speler online med, kva kontroller du likar best eller om du foretrekker achievements over trophies, psn over xbl eller andre absurde grunnar du måtte ha.

 

Å velje ut i frå grafikk og ytelse ser i alle fall ut til å ikkje ha noko som helst for seg. (Om du faktisk klarar å bry deg om slike minimale forskjellar betyr det berre at du bør slukke bålet, pakke ned teltet og kaste frå deg sniper-rifla! :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men da gikk jeg for prestige edition på 360. :D

 

Naruto Shippuuden UNS 2:

Noen som vet hvilken konsoll man burde gå for? Vurderer til PS3, siden det første spillet var eksklusivt til PS3, men koster det å spille på playstation network nå pga PSN PLUS?

Endret av Mr Bubbles
Lenke til kommentar

@Mr Bubbles: trur framleis at speling på PSN er gratis. PSN Plus er vel fordelsprogram som gjer at ein får tidlegare tilgong til ymse materiale.

 

Dead Rising 2, Head2Head:

http://www.youtube.com/watch?v=5e5wZAffW6U&hd=1

Vesentleg forskjell på dei 2 forskjellige versjonane. I actionfylte scenar har PS3 oppimot 50% screen-tearing, mot XBOX360 sine 0-3%.

 

Kjelde: http://www.lensoftruth.com/?p=22823&page=1

Lenke til kommentar

Etter jeg har spilt begge demoene av Star Wars Force Unleashed 2 så klarer jeg ikke å se noe forskjeller i det hele tatt

Har HDMI på begge og samme innstillinger på farger, kontrast, skarphet på begge :)

 

Det er like bra på begge mener da jeg, du får den samme gleden i gameplayet, og ingen gamebreaker viss du i det hele tatt finner forskjeller :)

Lenke til kommentar

Etter jeg har spilt begge demoene av Star Wars Force Unleashed 2 så klarer jeg ikke å se noe forskjeller i det hele tatt

Har HDMI på begge og samme innstillinger på farger, kontrast, skarphet på begge :)

 

Det er like bra på begge mener da jeg, du får den samme gleden i gameplayet, og ingen gamebreaker viss du i det hele tatt finner forskjeller :)

 

Håper vi slipper pause loadingen som i eneren. Inn på force upgrades - loading.. tilbake til menyen - loading, inn på lightsaber - loading, ut igjen - loading... Har sjeldent vært så irritert på en utgiver.. Fordi spillet var jo kult. Er muligens jeg som er en smule utålmodig, men jeg har jo ikke opplevd lignende før.

Lenke til kommentar

Her er LensOfTruth.com's sammenligning av SWTFU2: LINK

 

Håper vi slipper pause loadingen som i eneren. Inn på force upgrades - loading.. tilbake til menyen - loading, inn på lightsaber - loading, ut igjen - loading... Har sjeldent vært så irritert på en utgiver.. Fordi spillet var jo kult. Er muligens jeg som er en smule utålmodig, men jeg har jo ikke opplevd lignende før.

Det finnes nesten ikke loading i menyen på 2'ern :)

Lenke til kommentar

La oss håpe de får lyssablene korrekt i en evt. Wii utgave av spillet :)

 

:p

Hehe. Ja, det er nok det som skjer :)

Mitt tips er som følger: Spill 360 versjonen i et mørkt rom, PS3-versjonen i et opplyst rom, og spill en evt. Wii-versjon der det passer deg best ;)

 

Får man noe ekstra dersom man har 1'ern fra før av? Tenkte å kjøpe det til 360 men har 1'ern på PS3.

Tror ikke det.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Når det gjelder Blur kan du egentlig velge den plattforma du vil, spelet køyrer veldig bra på begge plattformer:

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-blur-face-off

 

Xbox 360 has that beautiful 4x MSAA which suits the art style of Bizarre perfectly, and thus commands a small premium over the 2x MSAA/blur combo used in the PS3 build. For its part, the Sony platform has support for all of Sony's proffered surround sound options, and many might value that advantage instead.

 

Sjå forøvrig denne artikkelen for meir teknisk info:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-blur-tech-interview

 

 

NFS Hot Pursuit er vel utvikla av Criterion? Burnout Paradise er så og seie identisk på begge plattformane, så reknar med at Hot Pursuit blir tilsvarande. Criterion har gjort ein meget god jobb med Burnout Paradise i alle fall

 

Burnout Paradise face-off her:

http://www.eurogamer.net/articles/xbox-360-vs-ps3-face-off-round-eight-article

 

DF kjem nok med ein face-off for Hot Pursuit også om du vil vere heilt sikker :)

 

 

Lenke til kommentar

Head2Head av Fallout New Vegas.

 

PS3 har skarpere textures og noe bedre draw distance, mens X360 har mindre aliasing. En større og bedre head2head kommer vist senere.

 

http://www.lensoftruth.com/?p=23432

Eg er av ei litt anna oppfatning. Sjå igjen på bileta. Til dømes det første; på andletet til han mannen har XBOX360 betre skuggar og skikkelig textur. I motsetning til PS3 utgåva der bilete er blasst og huden hans er mykje glattare.

 

Alias forskjellen er ganske merkverdig.

 

Legg også merke til dette i bilete nr #6 på lensoftruth:

Ting som ligg på hyller, og står på bord etc flyt litt i lufta på PS3 utgåva av spelet.

Til dømes: telefonen i nedre, høgre hjørne, og "tin-can" som står oppå den bøyde hylla.

Du ser det skikkelig godt viss du brukar "slideren" til lensoftruth.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Spillet ser ikke bra ut på noen av plattformene uansett så hvorfor bry seg om forskjeller akkurat på dette spillet. Fallout 3 for meg var grafikken svak selv om jeg hadde det til 360, like kjedelig og mindre pent visuelt.... Faktisk så er Fallout 3 en av de styggeste spillene jeg har sett denne generasjonen med tanke på grafikken uansett plattform det var på.

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Huff det såg jo forferdelig ut på begge platformen vil eg si. Skygger og lys setting ser bedre ut på 360 samt AA, men teksturene var jo grøt ? PS3 utgaven hadde skarpe teksturer med jaggies over heile fjøl og ender opp med å se ræva ut likevel. La også merke til disse flygende objektene på PS3 bildene.

 

Fallout var aldri min greie uansett, men dette her såg jo dårlig ut rett og slett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...