Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

Har lastet ned, men får ikke spilt full screen.....

Og en ting til, er det noen ingame beskrivelse på de forskjellige tingene man lager? Og hvordan tenner man på en fakkel?

 

Det er ingen beskrivelse på noe i spillet ennå. Som sagt er der fremdeles i alpha versjon, og notch kommer til å lage en tutorial level en gang, antaglihvis når han er ferdig med miltiplayer og gjør seg klar til official release.

 

Men i mellomtiden kan du finne alle svarene på spørsmålene dine her :http://www.minecraftwiki.net

 

Man kan ikke gå rundt med en fakkel, man må settte den ned. Antaglivis noe notch kommer til å legge til, han har også sagt at han skal gjøre at fakkler ikke varer evig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du går på minecraftwiki siden som er linket i første posten så står det alle oppskriftene der.

 

Jeg spiller bare i maksimert vindu som dekker hele skjermen, fungerer bra det synes jeg hvertfall.

 

Noen som har noen tips på hvordan du kan finne litt metaller som Iron og gold osv? eller må man bare hakke rundt i berg helt random?

Lenke til kommentar

 

 

Man kan ikke gå rundt med en fakkel, man må settte den ned. Antaglivis noe notch kommer til å legge til, han har også sagt at han skal gjøre at fakkler ikke varer evig

 

Håper inderlig ikke det, med tanke på hvor nyttige faklene er kan det bli et svore strev å sette opp nye hele tiden. Ikke minst vanskelig hvis du har markert noe nattestid.

 

 

@ Chronilus

 

Du må vel ned i noen huler ;)

 

Igjen på det punktet, der ville tidsbegrensede fakler vært et svore strev

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

 

 

Man kan ikke gå rundt med en fakkel, man må settte den ned. Antaglivis noe notch kommer til å legge til, han har også sagt at han skal gjøre at fakkler ikke varer evig

 

Håper inderlig ikke det, med tanke på hvor nyttige faklene er kan det bli et svore strev å sette opp nye hele tiden. Ikke minst vanskelig hvis du har markert noe nattestid.

 

Notch hadde noen interviews med noen random dudes hvor han sa han skulle gjøre det, og kansje legge til noe som lykter/lys som kostet mer å lage men varte evig

 

edit:

 

Noen som har noen tips på hvordan du kan finne litt metaller som Iron og gold osv? eller må man bare hakke rundt i berg helt random?

 

som det ble sagt over så er naturlige huler et bra set å lete, ofte ser man diverse ting i taket osv, og man trenger da ikke å grave så mye. Men alle mineraler spawner ikke over alt, de har sine max høyder og sånt. Diamant og red stone finner man bare helt nederst på mappen hvor det er lava, mens resten er spredt i mellom.

Endret av Lazore
Lenke til kommentar

 

 

Man kan ikke gå rundt med en fakkel, man må settte den ned. Antaglivis noe notch kommer til å legge til, han har også sagt at han skal gjøre at fakkler ikke varer evig

 

Håper inderlig ikke det, med tanke på hvor nyttige faklene er kan det bli et svore strev å sette opp nye hele tiden. Ikke minst vanskelig hvis du har markert noe nattestid.

 

Notch hadde noen interviews med noen random dudes hvor han sa han skulle gjøre det, og kansje legge til noe som lykter/lys som kostet mer å lage men varte evig

 

Ja ok, da er jo mye løst :)

Lenke til kommentar

aaaargh, har drivd å lagd en kjempe gruve ned i bakken under "hjemmet" mitt, og så klikket selfølgelig spillet akkurat når jeg hadde funnet noen Gold og Redstone Ore

 

Edit: jøss, utrolig flaks, virker som det er savet eller noe, når jeg loadet igjen så begynte jeg mer eller mindre akkurat der jeg stod når det klikka, dog jeg satt fast under bakken siden det siste jeg hadde gravd opp av på mystisk vis fylt opp igjen så døde nesten før jeg fikk gravd meg ut.

Var litt nervøs i starten, jeg så mer eller mindre ingenting og bare gravde i det jeg håpet var riktig retning, for hvis ALT var fylt opp og jeg måtte grave meg helt opp til overflaten igjen så hadde jeg bare startet hele spillet på nytt :p

 

Edit2: btw, går mineing av red stone ore og gold veldig sakte uansett hvilken type hakke du bruker? bruker stein hakke nå fordi det har vært smått med jern, og det tok jo utrolig lang tid å knuse en gold block

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

aaaargh, har drivd å lagd en kjempe gruve ned i bakken under "hjemmet" mitt, og så klikket selfølgelig spillet akkurat når jeg hadde funnet noen Gold og Redstone Ore

 

Edit: jøss, utrolig flaks, virker som det er savet eller noe, når jeg loadet igjen så begynte jeg mer eller mindre akkurat der jeg stod når det klikka, dog jeg satt fast under bakken siden det siste jeg hadde gravd opp av på mystisk vis fylt opp igjen så døde nesten før jeg fikk gravd meg ut.

Var litt nervøs i starten, jeg så mer eller mindre ingenting og bare gravde i det jeg håpet var riktig retning, for hvis ALT var fylt opp og jeg måtte grave meg helt opp til overflaten igjen så hadde jeg bare startet hele spillet på nytt :p

 

Edit2: btw, går mineing av red stone ore og gold veldig sakte uansett hvilken type hakke du bruker? bruker stein hakke nå fordi det har vært smått med jern, og det tok jo utrolig lang tid å knuse en gold block

1. Den saver sånn circa hele tiden pga block systemed, hver gang noe endrer jeg i verden saver den.

 

2. Du MÅ bruke iron pickaxe på alt som er over iron. det betyr red stone, diamant og gull. det går også fortere jo bedere pickaxe du har

Endret av Lazore
Lenke til kommentar

aaaargh, har drivd å lagd en kjempe gruve ned i bakken under "hjemmet" mitt, og så klikket selfølgelig spillet akkurat når jeg hadde funnet noen Gold og Redstone Ore

 

Edit: jøss, utrolig flaks, virker som det er savet eller noe, når jeg loadet igjen så begynte jeg mer eller mindre akkurat der jeg stod når det klikka, dog jeg satt fast under bakken siden det siste jeg hadde gravd opp av på mystisk vis fylt opp igjen så døde nesten før jeg fikk gravd meg ut.

Var litt nervøs i starten, jeg så mer eller mindre ingenting og bare gravde i det jeg håpet var riktig retning, for hvis ALT var fylt opp og jeg måtte grave meg helt opp til overflaten igjen så hadde jeg bare startet hele spillet på nytt :p

 

Edit2: btw, går mineing av red stone ore og gold veldig sakte uansett hvilken type hakke du bruker? bruker stein hakke nå fordi det har vært smått med jern, og det tok jo utrolig lang tid å knuse en gold block

1. Den saver sånn circa hele tiden pga block systemed, hver gang noe endrer jeg i verden saver den.

 

2. Du MÅ bruke iron pickaxe på alt som er over iron. det betyr red stone, diamant og gull. det går også fortere jo bedere pickaxe du har

fant ut at jeg måtte bruke iron pickaxe på gold, redstone og diamond, prøvde å mine to gold med stone pickaxe uten at jeg fikk drop så da skjønte jeg at jeg bare måtte løpe opp igjen for å smelte til en iron pickaxe for å mine de bedre tingene.

 

Og flott at den saver automatisk i tillegg.

Lenke til kommentar

Noen som har klart å sette opp en lan server ?

 

Snakker du om classic eller Survival Multiplayer?

 

hvis du mener survial skal det være som å connecte til en vanlig server, bare med lan IP'en

 

 

Har ikke skjønt helt greiene mellom de ulike navnene, aplha, classic, survival osv.

jeg lastet ned server klienten fra minecraft.net, kjørte den bat fila slik at serveren er startet.

 

Så går jeg inn i client programmet på to lokalpcer, vi har hver vår konto på minecraft.net (begge har kjøpt spillet), velger multiplayer.

Så skriver vi lokal ipen til serveren, 192.168.0.188.

 

Serveren (altså cmd vinduet der serveren er), sier at blablabla ip prøver å koble seg til, men velger å kicke med feilmelding "Kicked IPXXXX - You need to log in!"

Lenke til kommentar

Noen som har klart å sette opp en lan server ?

 

Snakker du om classic eller Survival Multiplayer?

 

hvis du mener survial skal det være som å connecte til en vanlig server, bare med lan IP'en

 

 

Har ikke skjønt helt greiene mellom de ulike navnene, aplha, classic, survival osv.

jeg lastet ned server klienten fra minecraft.net, kjørte den bat fila slik at serveren er startet.

 

Så går jeg inn i client programmet på to lokalpcer, vi har hver vår konto på minecraft.net (begge har kjøpt spillet), velger multiplayer.

Så skriver vi lokal ipen til serveren, 192.168.0.188.

 

Serveren (altså cmd vinduet der serveren er), sier at blablabla ip prøver å koble seg til, men velger å kicke med feilmelding "Kicked IPXXXX - You need to log in!"

 

oh du lastet nok ned server toolen til classic, den som er til survival er neders på siden

Lenke til kommentar

Funker multiplayer sånn noenlunde nå eller?

 

Skulle nesten hatt ett Gamer.no map. Hvor mange kan spille samtidig?

 

det funker litt. Men det er store ting som ikke funker.

Feks, det er igen server browser.

Det finnes ikke passord

må connecte med IP

Furnace funker ikke

Minecarts funker ikke

Mobs spawner ikke.

Lenke til kommentar

HOWEVER: Hvordan mekker jeg fakler? Jeg fulgte tipset på wikien, bygde en workbench og satt kull(?) i midten og en pinne under. Ingenting skjedde :(

Rart, er du sikker på at det er kull du har funnet og ikke flint? Flint finner du i grus, kull finner du i granitt (sorte flekker på fjellet).

 

Kan også tenkes du prøvde å lage steinhakke med grus. Det går ikke. Prøv å lag en hakke med tre i stedet (to pinner og tre planker, tror jeg), og så grav i fjellet. Da får du granitt (tror ikke du får det bare ved å grave med hendene).

 

 

TAKK for svar ;) Nå er hulen min fint opplyst, og jeg graver ned stein som bare rakkern. Problemet var som du sa; feil type stein, feil type kull :rolleyes:

 

NYTT SPØRSMÅL: Slike metall"barer" en trenger for å lage bla. Minecart.... Hvor finner man noe slikt? Skal man smelte sammen noe, eller må jeg bare hakke meg dypere ned i berget?

Lenke til kommentar

HOWEVER: Hvordan mekker jeg fakler? Jeg fulgte tipset på wikien, bygde en workbench og satt kull(?) i midten og en pinne under. Ingenting skjedde :(

Rart, er du sikker på at det er kull du har funnet og ikke flint? Flint finner du i grus, kull finner du i granitt (sorte flekker på fjellet).

 

Kan også tenkes du prøvde å lage steinhakke med grus. Det går ikke. Prøv å lag en hakke med tre i stedet (to pinner og tre planker, tror jeg), og så grav i fjellet. Da får du granitt (tror ikke du får det bare ved å grave med hendene).

 

 

TAKK for svar ;) Nå er hulen min fint opplyst, og jeg graver ned stein som bare rakkern. Problemet var som du sa; feil type stein, feil type kull :rolleyes:

 

NYTT SPØRSMÅL: Slike metall"barer" en trenger for å lage bla. Minecart.... Hvor finner man noe slikt? Skal man smelte sammen noe, eller må jeg bare hakke meg dypere ned i berget?

 

finn iron ore, det er som kull, bare brune-ish prikker istede for sort, putt det i en furnace.

Lenke til kommentar

HOWEVER: Hvordan mekker jeg fakler? Jeg fulgte tipset på wikien, bygde en workbench og satt kull(?) i midten og en pinne under. Ingenting skjedde :(

Rart, er du sikker på at det er kull du har funnet og ikke flint? Flint finner du i grus, kull finner du i granitt (sorte flekker på fjellet).

 

Kan også tenkes du prøvde å lage steinhakke med grus. Det går ikke. Prøv å lag en hakke med tre i stedet (to pinner og tre planker, tror jeg), og så grav i fjellet. Da får du granitt (tror ikke du får det bare ved å grave med hendene).

 

 

TAKK for svar ;) Nå er hulen min fint opplyst, og jeg graver ned stein som bare rakkern. Problemet var som du sa; feil type stein, feil type kull :rolleyes:

 

NYTT SPØRSMÅL: Slike metall"barer" en trenger for å lage bla. Minecart.... Hvor finner man noe slikt? Skal man smelte sammen noe, eller må jeg bare hakke meg dypere ned i berget?

 

mye lettere å finne dem dypt nede i bakken, døde i stad(uforsiktig ute om natta :( ) så alt sammen resatte seg så jeg mistet den digre gruven jeg hadde lagd, så måtte starte på nytt :( .

Så det jeg gjorde var å begynne med det basice og lage en liten hule og så lagde jeg masse stein hakker og så gravde jeg meg loddrett nedover og satte opp noen fakler når jeg kom så dypt at det ble vansklig å se, og så datt jeg plutselig ned i ett svææææær hule område hvor det var massevis av gull, iron, red stones og kull med masse lava strømmer og grunnvannstrømmer rundt om kring. Jævla flaks jeg hadde der :D

 

Hvis du graver nedover så pass på for vann og lava strømmer, de kommer plutselig så er greit å ha stein i action bar for å tette raskt.

Og har kun funnet diamanter heeeelt på bånn, omtrent der du ikke kan grave lenger ned pga grunnfjell.

 

For å komme meg opp igjen så hoppet jeg bare opp og plasserte steiner under meg. tetter igjen hullet ned men det går fort og grave opp og så merker jeg bare der jeg skal grave.

Men har sittet å spilt det 4 timer i strekk nå så tror jeg tar en pause.

 

Edit: maaaasse skriveleif

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...