Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

Traff på en merkelig skapning istad. Den var langt nede i en hule. Var firkantet, grønn, delvis gjennomsiktig og sto og hoppet oppå lava.

 

slime, ikke så farlige, men noen av dem kan være gigantiske.

 

also heck yeah, underjordisk plantsje

 

undergroundl.png

 

 

also riktig det viking sa siste side.

Endret av Lazore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på bilder fra spillet at folk får vann og lava til å renne akkurat der de vil. Jeg har fått lagd meg en bøtte, og fylt den med vann, men det skjer ikke noe mer enn det. Noen som vet åssen jeg lager elver av vann og lava?

Jeg har også en bøtte med melk :D Hva kan jeg bruke den til? Bake? :)

 

du bruker andre museknapp og velger ett sted der du vil vannet skal renne ned fra, melk har ingen spesiell funksjon ennå(ikke bruk bøtte på kuer :p du klarer aldri å tømme bøtten igjen)

Endret av Viking
Lenke til kommentar

Fult mulig og kjøre fra egen pc. Blir selvfølgelig mer berømt/beryktet positivt når du har serveren oppe 24/7 noe som er mer sannsynelig at du har når du kjører den på en annen pc som bare står og går. Eneste problemet jeg har fått når jeg har prøvd og lage min egen var at ingen andre en meg selv kunne koble seg til serveren. Jeg opnet den ene porten som trengs 22526 eller noe tror jeg, derretern stengte jeg av diverse brannmurer men fikk likevel ikke andre til og koble seg på. Finnes også flere typer servere og laste ned så pass på at du laster ned den som passer deg. Er 1 survival mode server ute og en creative mode server. tror jeg ivertfall :p skål.

 

Hmm, skal prøve å sette opp en server etterhvert, har trossalt 2 pc'er, og den andre blir veldig sjeldent brukt. Trenger det veldig mye maskinkraft å ha den oppe eller har det bare noe å si på linja?

Har forresten også en server-maskin ståendes her, men orker ikke å sette meg inn i det egentlig ;)

Lenke til kommentar

Hmm, skal prøve å sette opp en server etterhvert, har trossalt 2 pc'er, og den andre blir veldig sjeldent brukt. Trenger det veldig mye maskinkraft å ha den oppe eller har det bare noe å si på linja?

Har forresten også en server-maskin ståendes her, men orker ikke å sette meg inn i det egentlig ;)

 

Det som minecraft trenger mye av er Ram, det krever mer ram jo større verdenen er, og den blir større jo lengere spillerne går i serveren, så å holde den privat er en god idea. feks ta i mot PMs fra folk fra innlegg bare. Du skal bare se hva 4chan har gjort med forskellige servere som ga ut IP'en over alt :whistle:

Lenke til kommentar

Herre, kor oppslukt en blir av dette spillet! Absolutt verd 80 kr! Og satan kor eg leve meg inn i det!! Hoppe i stolen når eg treffe på uventa ting nedi gjorda! Love it! E klar for litt multiplayer etterhvert om noen setter opp en server! :)

 

Me2 buddy, me 2. Fant forresten den store hula dere snakka om. Det er jo satans ingen ende på den :o drepte x antal monster også. I tillegg døde jeg 2 ganger >_> fant en del mineraler også men virker som om den bare går videre og videre :o

Lenke til kommentar

Eg lagde meg ei sykt lang sjakt rett ned i bakken i sted, hadde ikkje funnet noe nevneverdig før eg plutselig tok vekk en Stein og der stod eg ansikt til ansikt med mitt første skjelett!!? Eg hoppa så jævlig at søstra mi som satt i samme rom blei redd! Var sykt mange monstre i den hula, sleit lenge med å få de unna. Men det var verdt det! Det var noen kister i rommet fulle Av godsaker!! :) har ennå ikkje turt å gå djupere inn i den hula.. Men får manne meg opp etterhvert! :p

Endret av Ronin Masao
Lenke til kommentar

Eg lagde meg ei sykt lang sjakt rett ned i bakken i sted, hadde ikkje funnet noe nevneverdig før eg plutselig tok vekk en Stein og der stod eg ansikt til ansikt med mitt første skjelett!!? Eg hoppa så jævlig at søstra mi som satt i samme rom blei redd! Var sykt mange monstre i den hula, sleit lenge med å få de unna. Men det var verdt det! Det var noen kister i rommet fulle Av godsaker!! :) har ennå ikkje turt å gå djupere inn i den hula.. Men får manne meg opp etterhvert! :p

 

Kiste!??! finner man kister også nå? :o

 

Btw jeg skjønner ikke hvorfor det ikke vil vokse gress her? http://img16.imageshack.us/i/undergroundfarm.png

Lenke til kommentar

Eg lagde meg ei sykt lang sjakt rett ned i bakken i sted, hadde ikkje funnet noe nevneverdig før eg plutselig tok vekk en Stein og der stod eg ansikt til ansikt med mitt første skjelett!!? Eg hoppa så jævlig at søstra mi som satt i samme rom blei redd! Var sykt mange monstre i den hula, sleit lenge med å få de unna. Men det var verdt det! Det var noen kister i rommet fulle Av godsaker!! :) har ennå ikkje turt å gå djupere inn i den hula.. Men får manne meg opp etterhvert! :p

 

Kiste!??! finner man kister også nå? :o

 

Btw jeg skjønner ikke hvorfor det ikke vil vokse gress her? http://img16.imageshack.us/i/undergroundfarm.png

 

kiste finner man i noe som kalles "dungeon" hvor det er mossy cobblestone, en pig/zombie spawner og en kiste med diverse godsaker.

 

Gress vosker bare i sol lys, men trær og korn kan vokse med torches

 

(ser du likte ideen min med trær under bakken)

Endret av Lazore
Lenke til kommentar

Den brennende boksen gulpa da nok av mobs ut når eg fant den! Murte den inn i stein! Holder det den i sjakk??

 

hehe ja det skal nok gjøre susen, tror den trenger sånn 5x5 rom rundt seg for å spawne.

 

man kan bruke dem til å høste in piler fra skeletons eller meat fra griser hvis man klarer å lage et bra nok system

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...