Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

HOWEVER: Hvordan mekker jeg fakler? Jeg fulgte tipset på wikien, bygde en workbench og satt kull(?) i midten og en pinne under. Ingenting skjedde :(

Rart, er du sikker på at det er kull du har funnet og ikke flint? Flint finner du i grus, kull finner du i granitt (sorte flekker på fjellet).

 

Kan også tenkes du prøvde å lage steinhakke med grus. Det går ikke. Prøv å lag en hakke med tre i stedet (to pinner og tre planker, tror jeg), og så grav i fjellet. Da får du granitt (tror ikke du får det bare ved å grave med hendene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende at følgende hjelper:

 

For å lage fakler og steinhakke trenger du først en trehakke slik at du kan utvinne riktig stein (ikke den løse) og kull (ikke flint som du kanskje har funnet). Lag trehakken (samme som steinhakke bare med tre) hugg så stein og lag en steinhakke. Kull får du bare dersom du bruker en hakke på de feltene som har det. Var hvertfall dette jeg slet med helt i starten.

Lenke til kommentar

Kommer meg ikke inn på minecraftwiki.net, forstår ikke hvordan jeg skal klare å crafte noe som helst.

eneste jeg klarte å crafte var tre, ved å hive noe tre klosser klarte jeg å lage noe annet (tre) , men der stopper det.

 

Jeg har holdt på å samle en god del ting og tang nå, men minker mye på livet mitt. Kan jeg fylle opp livet på noen måte ?

Kanskje noen av dere kan forklare til meg hvordan jeg f.eks lager en ny hakke ?

Lenke til kommentar

Pinner/skaft = to treplanker (som du har fått til å lage allerede) arrangert slik at den ene står over den andre i craftingvinduet

Verktøybenk = fire plankekasser (en i hver rute i craftingvinduet). plasser den et trygt sted, og så høyreklikk på den for å bruke den. da får du en 3x3 grid å crafte på. det må du ha for å lage:

Trehakke = treplanker i hele øverste rad, og med to pinner arrangert under (som en T).

 

Du får ekstra hjerter ved å spise ting, som kjøtt (drep en gris eller to). Det kan også stekes hvis du har en ovn.

Lenke til kommentar

Det er så avhengighetskapende at det er til å grine av :D

 

Spillet har veldig få gjøremål synes jeg. Etter at man har bygd seg ett lite krypinn med de fleste fasiliteter som arbeidsbenk, ovn, lagringsrom, fornybar skog, en åker og en velfungerende gruve så er det liksom ikke så mye mer å gjøre.

 

Det er også dumt at det er så få bruksområder for andre mineraler enn stein, kull og jern. Skulle likt å hatt flere mineraler og flere byggverk.

 

Forøvrig har jeg bygget en ganske fet Robinson Crusoe leir, etter inspirasjon fra boken :D Skal se om jeg ikke får opp noen bilder når jeg har reparert skadene etter siste Creeper angrep :S

Lenke til kommentar

kjøpte spillet for noen minutter siden, men jeg får søren ikke til å hogge ned trær jeg! nå har jeg prøvd å banke løs på en trekube i 2 min non-stop, men ingenting skjer!

 

noe jeg gjør feil? Hjelp!

 

 

------------------------------------------------

 

KREMT.. Fant svaret!

 

Sånn btw, alle noobs der ute, dere må holde inne venstre museknapp for å hogge trær, ikke trykke gjentatte ganger som en besatt onanist.. host...

Endret av kongeie
Lenke til kommentar

Herregud dette spillet var jo bare helt konge! Faen så nervøs jeg blei første natta, hadde såvidt greid å grave meg ut en liten hule som jeg gjemte meg i mens zombier lusket rundt utenfor og det var jo bekmørkt i hula siden jeg ikke hadde funnet ut hvordan jeg lager fakler enda og workboxen min var utenfor hulen og hadde ikke matrealer til å lage noe nytt utstyr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...