Gå til innhold

Kreativ moro med Minecraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt hektet på dette spillet selv.

Men et spørsmål: Kan zombier og slikt spawne inne i hulene mine, selv om jeg har lukkede dører som stenger for verden utenfor? Jeg trodde nemlig jeg var trygg, men plutselig var det en zombie i hula min, selv om alle dørene mine er lukket.

Lenke til kommentar

Dette spillet var farlig godt! Spesielt farlig i disse konte-eksamens-tider! Huff!

@stenguz: Det virker sånn ja. Har flere ganger blitt skremt av uvedkommende i min utgave av the mines of moria :p

Det er jo helt texas i de underjordiske hulene man finner, fullt av creeps!

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er virkelig flott at gamer.no igjen tar frem slike "småspill" som ofte har en mye høyere underholdningsverdi enn de store påkostede spillene.

 

Jeg kjøpte alphaversjonen for 80 kroner. og fikk underholdningsverdi til den prisen og vel så det. bare på de 2 første nettene.

 

Som den gangen jeg hadde gravd meg et fint lite krypinn i en fjellside for å overleve natten. Når jeg er ferdig å bygge dette har jeg enda litt dagslys igjen, så jeg bestemmer meg for å klatre opp på toppen av fjellet og speide litt rundt. orientere meg etc. Problemet kommer når jeg innser hvor lang tid jeg har brukt oppe på fjelltoppen. Det begynner å bli mørkt. og det begynner å bli mørkt fort. Jeg kaster meg ned fjellsiden i panikk. bare for å oppdage at jeg har ingen anelse hvor krypinnet mitt er.. og jeg ser tilnermet ingenting i nattens mørke. Jeg bestemmer meg fort for å bare grave meg rett inn i nermeste fjellvegg. Etter 4 hugg ødelegges hakken min.. og jeg står å prøver fortvilt å grave meg gjennom stein med bare hendene. Bytter fort om til ny hakke, får gravd et bittelite krypinn, blokkerer dette fullstendig av og sitter heeelt musestille inni det lille hullet mitt mens jeg venter på at zombielydene utenfor skal ta slutt og dagen endelig skal komme igjen.

 

Jeg har også flere ganger gravd meg langt nedgjennom et gruvesystem. mens jeg metodisk plasserer fakler for å holde området opplyst, mens jeg hører en liten stemme i bakhodet mitt som siver "The Dwarves dug too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness...."

 

Så ja. Spillet er definitivt verdt pengene.

Lenke til kommentar

Hei

Lastet ned mincraft på min smått bedritene lenovo u350. Men fikk opp beskjed på skjermen om att man burde oppgradere grafikk kortet. Og fikk da ikke til og launche det i hele tatt. Men prøvde flere ganger og fikk til slutt til og spille det. Men problemet er att det lagger helt hinsides.

så da er spørsmålet mitt: har ikke min pc støtte for 3d (ser ut som man kunne drevet dette spillet på c64)

vil det nytte og prøve og oppgradere grafikk kort? og hvist det hvordan pokker gjør man det?

 

på forhånd takk for tips :)

Lenke til kommentar

Spillet krever faktisk en del av PCen, nå er ikke spillet optimalisert siden det er i alpha. Jeg skal ikke si akkurat hvorfor, fordi det bare er noe jeg har tenkt litt på selv, men alt i alt, spillet krever litt, hehe.

 

Og når det står oppgradere, så trur jeg det er ment at du skal oppgradere driverene til skjermkortet ditt :)

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Tenkte jeg måtte vise frem kreasjonen min etter to lange netter.

 

mine.jpg

 

Selve skyskraperen (som faktisk går godt over skyene) er bygd i stein, så det har vært lange timer foran mitt arsenal av ovner og redsler nede i de omfattende grottene jeg har gravd meg ned ipå jakt etter kull og jern. Mesteparten av steinen er hentet fra ei en enorm hall jeg hugger ut under bakken, (fordi jeg er livredd for grottene jeg har funnet), samt det omfattende tunnelnettverket under kåken. Driver på å setter inn etasjer nå, eneste som er ferdig er penthouse, etasjene på bakkenivå og takterrassen.. :D

 

Neste prosjekt tror jeg blir en tunnel under havet til ei øy i det fjerne der jeg har planer om et lite fort. Og så klart, skal jeg ha jernbane ut dit.. :D

Lenke til kommentar

Er Creepers de som eksploderer? En morgen etter at jeg hadde brukt natten på å grave meg dypere og dypere ned i fjellet hvor jeg bodde (og smekket opp fakler med jevne mellomrom på veien nedover) så jeg noe som minnet om en grønn giraff som vimset rundt utenfor. Så jeg sprang etter den med sverd og rustning og tenkte at det var payback time. Etter to smekk gikk den luften og etterlot seg både et krater, og meg med to hjerter og et nesten-infarkt.

Morsom historie der! Ja, jeg gjorde akkuratt det samme. Jeg var ute og hogga ved, (På natta som var veldig dumt x) ) også kom det en stygg grønn zombie greie og løp mot meg og eksploderte og la igjen et krater. Ja, de finnes, men de er ikke giraffer, det er EXPLODING ZOMBIES!! Hold deg laaangt unna dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...