Gå til innhold

Kreativ moro med Minecraft (PC)


Anbefalte innlegg

Utdype? Da trenger dere briller. Klarer du seriøst ikke å se den grusomme grafikken? Jeg pleier som regel ikke bry meg om grafikk, jeg spiller hovedsakelig gammle spill, men dette var da måte på.

Husk at dette er et enmannsprosjekt. Du kan ikke forvente deg DX11, AA, høyoppløste teksturer og detaljerte modeller i kombinasjon med et så gigantisk spill som Minecraft faktisk er.

 

Grafikken er dessuten ganske sjarmerende etter hvert :3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamers artikkel havna på Notch (skaperen av Minecraft) sin blogg :)

 

Morsomt. Noen på minecraft forumet har oversatt artikkelen med google translate, som får frem noen ikke fullt så korrekte oversatte linjer, som for eks: "As I began to hear the zombie sounds around me, I came, however, that I had some die"

De syns det er så gøy at de har det i signaturene sine :p

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Det er som om spill verden har gått 20 år tilbake i tid...

 

Om du mener ditt eneste krav til vurdering av kvaliteten til et spill er grafikken, så får du holde deg til crysis... men om man ser bort ifra grafikken så er det mersom crysis som er hoppet tilbake i tid, da det føles mer som en lang styrt lineær video enn et spill.

Dette spillet er laget av en enkelt mann, på 0.001% av budsjettet til andre topptitler, og likevel kan det simulere en "uendelig" stor verden hvor man har full frihet til å forandre landskap som man ønsker, og det er dette som gir god spillfølelse.

Han har også klart noe ingen andre store spillutgivere har klart på lenge, og det er å være kreativ...det smaker godt.

I tillegg må man også huske på at dette også fortsatt ikke er kommet lengre en alpha så langt, og det kommer nok enda flere godsaker før det blir skikkelig lansert...

 

Minecraft + Stranded 2 = win?? :D me want!!

Endret av Silver
Lenke til kommentar

Utdype? Da trenger dere briller. Klarer du seriøst ikke å se den grusomme grafikken? Jeg pleier som regel ikke bry meg om grafikk, jeg spiller hovedsakelig gammle spill, men dette var da måte på.

 

 

Har du prøvd spillet og vet hva mulighetene er? Jeg skal være enig at grafikken er noe...trist til å være i 2010. Men det er faktisk ikke et eneste spill i verden jeg vet om som gir deg dem kreative mulighetene som dette spillet leverer.

 

Det gjelder dog om en har en kreativ hjerne...om ikke så kan en like greit la vær å spille dette spillet. For min del så mener jeg at Minecraft er for dem med såpass stor forståelse for spill, gameplay og med en kreativitet dem kan få i live ved hjelp av piksler i Minecraft.

Et genialt spill som jeg håper blir ferdig!

Lenke til kommentar

På tide å ta kvelden etter minst 12 timer med Minecraft. Fantastisk spill! Av en eller annen grunn synes jeg at monstrene i dette spillet er mer skremmende enn monstre i nyere spill. Kanskje falshbacks fra yngre dager. Ble jo vettskremt av Nightmare 3D hehe :blush: Gleder meg ekstremt til Survival Multiplayer er pusset opp :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøpte dette og satte opp en server slik at jeg og endel venner kunne bygge sammen. Fantastisk, desverre ser det ikke ut som om verdenen ble lagret da jeg stoppet serveren, men såvidt jeg ser skal det gå an. Må eksperimentere nærmere med dette. Det å være fire stykker som bygger sammen er som å gå rett tilbake i barndommen :)

Lenke til kommentar

Herlig spill!

 

Ble pent nødt for å kjøpe det umiddelbart.

 

Leste artikkelen her på gamer.no (velskrevet btw. ga meg spillelyst) og testet gratisversjonen.

en ga meg ikke så mye, syntes jeg, ettersom det ikke var noen ressurssanking.

 

Alfaversjonen til 80 spenn derimot!

 

Jeg satt 12timer med det i går, søndag, uten å engang ense at det hadde gått en time engang.

 

Og skvette-faktoren er høy i dette spillet!

Man innbiler seg at man er trygg og fin i hulene sine... Helt til man hører et høyt og umiskjennelig "TWANG!" - Lyden av buen til en skeleton-acrher. . I vill panikk forsøker man i finne ut hvor i mørket skuddene kommer fra.

Jeg turte ikke finne det ut, løp litt oppover i gruvegangene mine og murte igjen akkurat det hullet... Puh!

Jeg hadde Gandalvs ord friskt i minne "They delved to deep..."

 

Men så er det jo der nede at gull og diamanter finnes, så jeg får vel slakte noen kyr, ordne meg litt armor, og denge løs!

 

Gleder meg til jeg er ferdig på jobb. Skal hjem å grave huler og bygge borger til langt forbi leggetid!

 

HERLIG SPILL!

Lenke til kommentar

Dette spillet ble kjøpt i går, mye takket være denne artikkelen som gjorde meg oppmerksom på det.

 

Angrer ikke en smule!

 

Edit: Enig med personen over. Det er lett å bli skræmt i dette spillet. Mitt første møte med en creeper kom like ved inngangen til min hule ved soloppgang - fy faen som jeg skvatt da det plutselig sa *BOOOM*. Klarte meg utrolig nok med et halvt hjerte igjen.

 

Se forøvrig denne:

http://www.youtube.com/watch?v=14KwzYBjm-8&feature=player_embedded

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Er Creepers de som eksploderer? En morgen etter at jeg hadde brukt natten på å grave meg dypere og dypere ned i fjellet hvor jeg bodde (og smekket opp fakler med jevne mellomrom på veien nedover) så jeg noe som minnet om en grønn giraff som vimset rundt utenfor. Så jeg sprang etter den med sverd og rustning og tenkte at det var payback time. Etter to smekk gikk den luften og etterlot seg både et krater, og meg med to hjerter og et nesten-infarkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...