Gå til innhold

Lord of the Rings Online blir gratis (PC)


Anbefalte innlegg

nuffen, de har sagt at det ikke går ann å få tak i bedre gear og slikt fra storen siden de ikke ønsket noe "pay to win" så tviler på det blir slik.

 

Det sier alle MMO selskap, men det ender opp sånn uansett. Alltid.

 

Jaså? Se på League of Legends.

 

 

League of Legends er ikke et MMO, lol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ikke MMORPG, og har aldri prøvd dette spillet, men synes dette høres ut som en genial måte å ødelegge det fullstendig på! Hvem om er best dreier seg ikke lenger om skills eller erfaring, men hvem som har kjøpt mest stuff?

 

Dette er garantert noen folk i toppstillinger sin idè for å tjene mer penger.

Lenke til kommentar

Haddde lyst å prøve spillet, men når det er codemasters som er utgiver holder jeg meg langt unna.

 

Vell codemaster har ikke noe med innholdet og gjøre.

 

Spillet er lagd og drevet av Turbine (som akkurat er solgt til WB).

 

Codemaster bare driver de europeiske serverne og oversetter patcher til tysk/fransk.

 

Jeg har spillt lotro siden release i 2007 og har ikke hatt noe og klaget på codemaster.

(før fikk vi patcher en uke etter usa pga tysk/fransk delen, men dette har bedret seg i det siste og vi har fått de ca 3 dager senere.)

 

Jeg har hatt "lifetime" abb siden 2008 en gang. Og etter å ha prøvd alle mmo som er utgitt i de siste årene må jeg bare si att lotro er det mest gjennomførte og beste mmo spillet som er på markedet.

 

Jeg var litt skeptisk i begynnelsen til f2p, men etter og ha lest diverse forum poster tror jeg faktisk det kan være en bra ting.

 

Vi som har "lifetime" vil få 500 poeng automatisk hver måned. Disse kan igjen brukes til og kjøpe fremtidlige tileggs pakker.

Det vil ikke komme "first/second" ages våpen som kan kjøpes (de beste våpnene). Det blir som før.

Det som vil kunne kjøpes for penger (vist du spiller f2p) er;

- Tilgjengelighet til områder som allerede er i spillet (som alle andre som betaler har fra før)

- Mulighet for og ha mer enn 2g (som er maks f2p). 2g er ingetning , jeg har vel kanskje 120g på 8 forskjellige karaktere (kunne hatt mange ganger mer vist jeg bare hadde giddet og spare:)

- Muligheter for og kjøpe "cosmetics". altså plagg og hatter osv som ikke har noen stats bare utsende. Alle med abb kan skaffe disse med skirmish vist de virkelig vil ha dem. Men det er jo hundrevis av forskjellige fasonger, så det er ikke noe problem og finne seg normal uttstyr som ser bra ut (du har egne slotter for utstyr som vises, så selv om de beste tingene ser ut som fy gjør det ingenting)

- Mulighet for og kjøpe "char slots" opp til samme nivå som de som har abb har. (tror f2p gir deg 3 eller 5 slots)

 

Så det er ingenting du kan kjøpe som gjør deg bedre enn andre, det du kan kjøpe er bare ting som de med abb allerede har.

(dette har de lovet med STORE ord på de offisielle forumene, så får håpe de holder ord)

 

Og de som spiller f2p har ikke tilgang til full post og chat. Så de kan ikke spamme som de vil, og maks 2g grensen stopper gull selgere effektivt. (har ikke hatt slikt siden asiatiske iper ble stengt for ett par år siden).

 

Får bare håpe att Laurelin holder seg ca som nå med ett utrolig bra miljø. tror det er mange år siden jeg har sett ordet "noob" i en eller annen chat. (i forhold til gw og aoc der det ennå spammes drit hele dagen i chatn)

Endret av petrus
Lenke til kommentar

Spiller ikke MMORPG, og har aldri prøvd dette spillet, men synes dette høres ut som en genial måte å ødelegge det fullstendig på! Hvem om er best dreier seg ikke lenger om skills eller erfaring, men hvem som har kjøpt mest stuff?

Tviler ikke ett sekund på at du ikke spiller MMORPG eller hadde du aldri postet noe så idiotisk.

MMORPG - og da særlig LOTRO - har aldri handlet om "hvem som er best". Det handler om å samarbeide for å utføre en serie quests.

 

Haddde lyst å prøve spillet, men når det er codemasters som er utgiver holder jeg meg langt unna.

Trolling på høyt nivå...

Lenke til kommentar

Spiller ikke MMORPG, og har aldri prøvd dette spillet, men synes dette høres ut som en genial måte å ødelegge det fullstendig på! Hvem om er best dreier seg ikke lenger om skills eller erfaring, men hvem som har kjøpt mest stuff?

 

Dette er garantert noen folk i toppstillinger sin idè for å tjene mer penger.

 

De har presissert at man ikke kan kjøpe ting som forbedrer characteren din. Selv jeg som kun har spilt en uke med LOTRO for flere år siden fikk med meg den lille biten :)

 

Det er det nok, noe galt i at ett selskap prøver å tjene penger? Nå får man tross alt muligheten å prøve LOTRO og om man virkelig liker det kan man betale og bli "fullverdig" bruker.

 

Huff, er 2 gull virkelig lite altså? Var litt redd for dette...

Lenke til kommentar

2 gull er ingenting. Det kostar 4,2g berre for lvl 35 hesten.

2g er eigentleg minimum for ein karakter over lvl 50, for å kunne kjøpe rasjonar, pots og reperasjonar.

 

Ellers trur eg ingenting på at man ikkje skal kunne kjøpe ting som forbetrar karakteren din, til slutt vil det komme.

 

Som petrus seier så har LotRO vore ein veldig god MMO, og Codemasters har gjort ein god jobb, men eg har mista all respekt etter at dei svindla folk til å kjøpe livstidsabonnemant for eit P2P og heller får VIP til F2P.

Lenke til kommentar

Som petrus seier så har LotRO vore ein veldig god MMO, og Codemasters har gjort ein god jobb, men eg har mista all respekt etter at dei svindla folk til å kjøpe livstidsabonnemant for eit P2P og heller får VIP til F2P.

 

Hvis man kjøper/har kjøpt livstidsabbonement så må man være ganske så ivrig på å spille lotro og ha planer om å spille mye over lang tid. Derfor forstår jeg ikke at dem skal ha blitt svindlet. Dette er ikke type folk som som ville nøyd seg med maks 2g, ikke tilgang til alle områder og andre innsnevringer?

 

Nå vet jeg ikke hva livstidsabbonementet koster, men det må da fortsatt være lønnsomt hvis man vet man kommer til å spille lotro i mange år framover. Da får du 500p hver måned resten av livet som du kan bruke til å kjøpe fremtidige tilleggspakker + alt annet man måtte ønske av vanity stuff etc.

Lenke til kommentar

MMORPG - og da særlig LOTRO - har aldri handlet om "hvem som er best". Det handler om å samarbeide for å utføre en serie quests.

 

Nåh, all PvP må sies å være prakteskemplet på personlig fremheving. En skal ikke gjøre mange søk på youtube før en kommer over "Omg, I'm so great"-videoer fra allslags mmo'er :D

Men jeg er enig i at LOTRO er en av de som har veldig tungt fokus på PvE, og dermed samarbeid for å klare quests og raiding.

 

 

Jeg er en av de som ønsker F2P-modellen velkommen med åpne armer. Først og fremst, så slipper jeg å betale 100 kroner hver dag jeg får lyst til å spille lotro, for så å miste interessen et par dager senere. Grunnen til at jeg mister interessen er at jeg konstant labber rundt alene på desperat jakt etter folk å gruppe med, noe som forhåpentligvis f2p modellen fikser på.

 

lotro er jo et veldig engasjerende spill. Jeg tror derfor at det ikke blir for mange fjortenåringer som meningsløst labber rundt og er til generelt bry. Om ikke annet, så gjør det bare at de som "virkelig" spiller, faktisk skiller seg ut av mengden. Slik som det er nå, så er det mer eller mindre garantert at alle spillere er dyktige. De andre har avsluttet kontoen sin for lenge siden.

 

Jeg er heller ikke redd for om det blir et skille mellom "freebees" og betalende spillere. Jeg betalte månedsavgiften tidligere for å spille, selv om det nå blir gratis, så vil jeg gladlig betale for å beholde de samme fordeler en har nå. Om ikke annet, så blir det en fin måte å vise forskjell på de seriøse og useriøse spillerene

Lenke til kommentar

@Happyherb: Fordi eg kjenner mange som meiner at uansett kva Turbine seier så blir det micro-transactions, og at 500 poeng er ingenting i alle andre F2P spel (som sagt, siterer andre her), dermed vil dei ende opp med å bruke meir for å kunne nyte spelet like mykje som dei kunne ellers.

Dessuten kjøper mange livstid for å sleppe å bekymre seg om å måtte oppretthalde lotro abonnement kvar månad, viss dei t.d. ikkje har råd til å bruke dei pengane den veka. Med micro-transactions og poeng må dei kanskje det.

 

Og ja, Turbine har sagt at du kan kunne spele spelet uten micro-transactions, men hallo? Sjølvsagt blir man nødt til det.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

tunefish: den går bare opp til lvl 50 ja for du må kjøpe exp packene som går over lvl 50 i lotro storen de annonserer. men visst du kjøper dem kan du lvle opp til 65.

 

exp packene kan altså kjøpes med turbine points som skaffes med å kjøpe dem eller tjene dem in-game.

 

hvordan får du turbine points in-game ?

Lenke til kommentar

Hardgame: de har ikke fortalt hvordan enda, men eg vil tro det er med å opnå forskjellige ting i spillet, gjøre noe story elementer eller noen dungeons eller noe i den durr. antagelig ganske likt som de gjorde på DDO, men eg spillte aldri DDO så lenge så eg vet ikke helt ka de gjorde der heller :p

 

og dåkkar som driver å sier dåkkar har blitt svindlet med å kjøpe life time tingen. altså eg ser tanke gangen dåkkars, men dåkkar får jo akkurat det dåkkar betalte for, dåkkar betalte for å få evig tilgang til spillet og alt dens innhold, og det er det dåkkar får. i tilegg til det får dåkkar disse turbine pointsene som dåkkar kan kjøpe nye ting for så egentlig får dåkkar no mer enn visst lotro hadde forblitt P2P spill.

 

spesielt kan dåkkar få exp packene gratis som eg må si er en ganske fin deal, så ikke kom å si dåkkar har blitt svindlet for dåkkar har faktisk fått mer en ka dåkkar ellers ville fått for ablomanget deres.

 

og det ingen tenker på her er kansje det at dette gjøres veldig mye for spillerne og, de bringer flere spillere inn som skaper flere å spille med, de tjener mer penger som vil si de har mer penger å utvikle spillet på, de gir betalende kunder nye ting. egentlig synes eg de gjør masse bra her så lenge de faktisk gjør som de sier de skal.

 

ja også måtte eg legge til for dere som er redde for denne 2 gold limited så har de sagt det at man kan kjøpe (med turbine points) cap removal som gjør at du kan ha så masse gull som VIP-ene har, så visst du bare samler nok turbine points gjennom gameplay så kan du bare fjerne den limited uten å betale. også bør eg legge til at det finnes ingen maximum over kor mange turbine points du kan tjene i gameplay.

 

så istede for å påstå at turbine har ødelagt det meste no og at dette er døden for spillet og bla bla bla, prøv å gi det en sjanse, vent til høsten og se kosen det blir for får alt dere vet kan det hende dette virkelig redder spillet slik det gjorde meg DDO.

 

(point is: give it a chance ;) )

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har vært av og på Lotro noen ganger, og nå igjen har jeg resubscribed! Jeg tror at å gjøre spillet F2P er en god ting, da dette vil få mange nye spillere! Lotro trenger virkelig flere folk på level 1-50 sonene.

 

Til alle nye spillere: Kom igjen å join Snowbourn serveren (Denne serveren har flest folk ifølge forskjellige kilder), så er det bare å skrive en /tell til Thaenin (Min level 59 Guardian) hvis du/dere har spørsmål, trenger hjelp, o.l. Jeg starter også gjerne på en ny character, da det nå endelig blir flere folk! ^^

Endret av diztar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...