Gå til innhold

E3 2010 - Microsoft´s pressekonferanse


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var lite med spill som ble vist på Microsoft sin pressekonferanse om vi ser bort ifra en haug casual spill til Kinetic. Det som ble vist av type litt mer "hardcore" spill var ikke noen overraskelser men en håndfull spill vi viste kom til å bli vist, men det så meget bra ut!

 

Vi fikk heller ikke se hvordan Kinetic virket med Fable 3.

 

Håper Sony leverer noe bedre en dette imorra!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Syns ikke pressekonferansen var spesielt bra. MGS Rising var det som så mest interessant ut. Halo og Gears ser veldig pent ut, og Molyneux prater i superlativer som vanlig. Kinetic spillene var som forventet (Wii og eyetoy inspirert), men er enig i at Harmonix sitt dansespill sikkert kommer til å selge i bøtter og spann hvis det blir markedsført riktig.

 

Kinect teknologien kommer bedre til sin rett i Xbox Live sammenhengen, men det spørs jo hvor mange av de tjenestene vi vil få til Norge. Vil alle land få talegjennkjenning på sitt eget språk? Det virker som vannvittig mye arbeid. Det er jo også ganske radikale forskjeller på engelske dialekter. Ta foreksempel cockney engelsk og en bred dialekt fra Glasgow.

 

Eneste store overraskelsen var slippdatoen på den nye xbox'en.

Lenke til kommentar
Jeg er mer spent på LA Noir, Max Payne 3 og hva Remedy skal henge fingrene i de neste årene.

 

Poenget med konferansen er jo å dyrke "sine" spill, grunnen til at CoD ble trukket frem er nok i aller høyeste grad på grunn av avtalen Microsoft og Activision har inngått som sikrer Xbox 360 eiere priotèt på Downloadable Content for CoD-Spill 3 år fremover.

Godt mulig det, men poenget med konferansen er også å bygge opp entusiasme og engasjement rundt eget brand. Og da er det skuffende at selvfølgelighetene GoW 3 og Halo Reach er det eneste konkrete ved siden av en produksjon fra Treyarch, som ikke har levert et bra spill siden CoD 2. Selvfølgelig ifølge egen opplevelse.

 

Turn 10 sine eksempler. Hvorfor skal man på død og liv ikke bruke kontroll til det, da det er vel så hensiktsmessig?

 

For meg f.eks har detalj-sjekking av biler i Bilspill generelt vært utrolig kjedelig (tekst, tekst, tekst, standard bilder etc), men med noe slikt er sjansen utrolig stor for at jeg ville ha benyttet mer tid til å faktisk sjekke ut bilene.

Enig i at selve modusen var alright, men det var tross alt en modell med et roterende kamera, det er langt fra nyskapende. Man trykket også på "knapper" på bilen for å se små cutscenes om detaljene. Det jeg etterlyser for å fjerne barrieren mellom spiller og spill er hvis du kunne "tatt og følt på" bilen, trykke på knapper på dashbordet, åpnebagasjerommet og dører med hendene. DET hadde vært innovativt :)

 

 

 

Bare det å kunne se film uten å måtte knote med fjernkontrollen hver gang er for meg en enestående mulighet i seg selv, da jeg ser utrolig mye på film.

Ja, det så bra ut, men det tror jeg er mer en gimmick enn brukervennlighet. Kan ikke se for meg at jeg gidder å si "xbox pause" og "xbox play" når jeg bare trenger å trykke på en knapp på kontrollen. For min del handler det om å sette brukervennlighet opp mot teknologi, og det jeg fikk se idag fikk meg til å helle mot at de har gjort litt for mye teknologiwank ut av det.

Lenke til kommentar

Altså, blir Natal ( Hva heter den? Kinetic?) bundlet og solgt med den nye 360en nå? Eller lanseres Natal senere?

Den lanseres 4. november i Nord-Amerika, sikkert et par dager senere i Europa. Selges ikke i bundle fra Microsofts side.

 

Den skulle selges i bundle med "Slim" senere jo, det ble iallefall sagt i et intervju med Spike TV før de avsluttet sendingen.

Du snakker om intervuet med Adam Greenberg? Var sikker på at han sa at det IKKE var noen planer om å selge det i bundle jeg :huh:

Lenke til kommentar
og Molyneux prater i superlativer som vanlig.

 

Han brukte da vitterlig ikke noe større ord enn de andre som var på scenen.

Fyren må jo iallefall få lov til å markedsføre produktet sitt uten at folk skal trekke frem "gamle synder".

 

Jeg sier ikke at han var den eneste, men han er jo tross alt kjent for å kaste lovnader om seg. Så det må da være lov å være litt kritisk på bakgrunn av tidligere lovnader?

 

For all del kanskje han lever opp til alle lovnadene denne gangen. Selvsagt skal han få markedsføre produktene sine så mye han orker. Det eneste jeg gjør er å forbeholder meg retten til å være litt skeptisk til det han lover, på bakgrunn av tidligere erfaringer.

Endret av Tryph
Lenke til kommentar

Altså, blir Natal ( Hva heter den? Kinetic?) bundlet og solgt med den nye 360en nå? Eller lanseres Natal senere?

Den lanseres 4. november i Nord-Amerika, sikkert et par dager senere i Europa. Selges ikke i bundle fra Microsofts side.

 

Den skulle selges i bundle med "Slim" senere jo, det ble iallefall sagt i et intervju med Spike TV før de avsluttet sendingen.

Du snakker om intervuet med Adam Greenberg? Var sikker på at han sa at det IKKE var noen planer om å selge det i bundle jeg :huh:

 

Han sa at det kom i bundel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...