Gå til innhold

Tiårets beste spill (10-1)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må jo nesten prøve Vampire: Bloodlines nå! :o

Ellers er jeg delvis enig med top 10, men synes det er en del merkelige plasseringer.

 

Husk bare å patche det til versjon 1.2 (Om ikke enda høyere ved hjelp av uoffisielle patcher) da spillet originalt kommer med en gamebreaking bug som slår til ved siste fjerdedel av spillet.

Lenke til kommentar

Morrowind skal jeg prøve. Tror jeg kanskje skal prøve Baldur's Gate også. Vampire: The Masquerade: Bloodlines ser litt tøft ut også. Jeg har aldri vært noen pc gamer, så det er nok derfor jeg ikke har spilt en del av spillene.

 

Morrowind er (etter min mening) bedre enn Oblivion på alle punkter forutenom grafikk og kampsystem.

Du har noe å glede deg til.

Lenke til kommentar

GTA III (eller Vice City/San Andreas) fortjener definitivt en plass før GTA IV. Jeg vil gå så langt som å kalle IV et dårlig spill sammenlignet med de tre forrige i serien. I tillegg burde et av Guitar Hero/Rock Band-spillene fått en plass, da det tross alt er sjangerdefinerende spill vi snakker om.

 

Jeg vil rette min kritikk mot måten lista er blitt utarbeidet på, da en topp 50-liste fra hver skribent ville vært langt bedre, og lista ville mest sannsynlig sett fullstendig annerledes ut. Nå er det klart at folk ville vært uenige uansett, og det er jo selvfølgelig umulig å lage artikler om subjektive meninger uten å få tonnevis med kritikk og uenighet i respons. Godt initiativ uansett, har vært god lesning.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Morrowind skal jeg prøve. Tror jeg kanskje skal prøve Baldur's Gate også. Vampire: The Masquerade: Bloodlines ser litt tøft ut også. Jeg har aldri vært noen pc gamer, så det er nok derfor jeg ikke har spilt en del av spillene.

 

Morrowind er (etter min mening) bedre enn Oblivion på alle punkter forutenom grafikk og kampsystem.

Du har noe å glede deg til.

 

Enig og atter enig. Oblivion var - selv om det var bra - en stor nedtur fra Morrowind.

Lenke til kommentar

Vel mange rollespill kanskje? 6 av topp 10. 7 hvis man regner Deus Ex som et RPG. 9 av 10 er også PC-spill. Får inntrykk av at de fleste anmelderne er først og fremst gamle PC-gamere.

 

 

De aller gjeveste og mest gjennomarbeidede spillene, som virkelig trekker folk inn er vel ofte til PC, det er ihvertfall mitt inntrykk. PCen har riktnok blitt noe neglisjert som spillplatform de siste par årene til tross for teknisk overlengenhet, men det har heldigvis ikke holdt på i hele tiåret.

 

Ellers kan man alltids diskutere individuell plassering, men alle spillene på topp 10 er ihvertfall veldige gode spill i mine øyne, eneste unntaket er vel Final Fantasy IX, som jeg vil karakterisere som ganske godt, men ikke noe mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det hadde hadde vært ganske mange praktiske begrensninger om hver av de 17-18 skribentene skulle levert sin topp 50-liste. Da kan det også hende mange spill bare hadde blitt slengt med for å fylle de ulike plassene nedover på listene.

 

Isteden fikk hver enkelt bidra med sine absolutte favoritter. Likevel var det mange spill som bare ble "bobler", så variasjonen var slik sett kurant.

 

Ser absolutt poenget, men vi løste det annerledes. Så får vi se hva gjør om en tiårs tid. :)

Lenke til kommentar

Morrowind skal jeg prøve. Tror jeg kanskje skal prøve Baldur's Gate også. Vampire: The Masquerade: Bloodlines ser litt tøft ut også. Jeg har aldri vært noen pc gamer, så det er nok derfor jeg ikke har spilt en del av spillene.

 

om du skal prøve noe begyn med baldurs gate 1 eller 2. Morrowind og Masquerade skjemmes litt av dårlig grafikk, men baldurs gate spillene er isometriske "tegnede" spill.. det er altså ikkje så farlig at grafikken ikke er top notch..

 

Du kan forresten finne remakes av baldurs gate spillene der de har oppgradert grafikken, anbefales :)

Lenke til kommentar

Ikke spesielt overraskende at BG2 stakk av med seieren, men jeg ble veldig gledelig overrasket av å se Final Fantasy IX på en sjette plass! Hadde glemt at dette fantastiske spillet tilhørte dette tiåret. FF IX er et av mine all time favorittspill, og kanskje det beste Final Fantasy spillet til dags dato.

 

At Trackmania og Portal kom blant de ti beste skal jeg prøve å glemme, og Morrowind er et meget overvurdert spill i mine øyne..

 

Veldig morro med slike lister, håper dere publiserer de individuelle listene også.

 

Til slutt slenger jeg med min top 10 liste, i tilfeldig rekkefølge:

 

-Mass Effect

-KotOR

-Lost Odyssey

-Final Fantasy IX

-Dark Chronicle

-Baldurs Gate II

-Mafia

-Resident Evil 4 (wii)

-Final Fantasy X

-The Witcher

 

(mulig den hadde sett annerledes ut i morgen, det er ikke lett å velge ti blant så mange) :)

 

Lenke til kommentar

Morrowind skal jeg prøve. Tror jeg kanskje skal prøve Baldur's Gate også. Vampire: The Masquerade: Bloodlines ser litt tøft ut også. Jeg har aldri vært noen pc gamer, så det er nok derfor jeg ikke har spilt en del av spillene.

 

om du skal prøve noe begyn med baldurs gate 1 eller 2. Morrowind og Masquerade skjemmes litt av dårlig grafikk, men baldurs gate spillene er isometriske "tegnede" spill.. det er altså ikkje så farlig at grafikken ikke er top notch..

 

Du kan forresten finne remakes av baldurs gate spillene der de har oppgradert grafikken, anbefales :)

Grafikken spiller ikke så stor rolle for meg. Morrowind blir det første spillet jeg skal prøve, så får de andre komme etterhvert. Ehm, hvor kan jeg finne remakes av Baldur's Gate spillene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...