Gå til innhold

Tiårets beste spill (10-1)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fallout 3:

-Hvis man gidder å bygge en by av scrap metal gidder man også å plukke opp søppel fra gulvet på soverommet. Tydeligvis finnes det heller ikke farger i fremtiden. Dette spillet tror visst at jo styggere grafikk jo mer troverdig. En dyster spilleopplevelse.

 

Spillet er jo lagd for å være dystert. Ikke alle valg i spill er for å få maks troverdighet. Det blir litt som å klage over at det er lite troverdig at det er mørke blå-aktige fargeroveralt i feks CSI NY. Eller Blodrød himmel i From Hell, det er virkemidler som har andre mål en kun suveren realisme.

 

AtW

 

Jeg er klar over at spillet er ment å være dystert. Mitt poeng er at billige virkemidler benyttes for å slippe unna ekte kreativitet:

-Smalt grått fargespekter

-Ødelagte bygninger trenger ikke å være utformet med noen form for kunstnerisk innsats

-Søppel benyttes som inventar av mangel på fantasi. Det går an å plukke opp avispapir fra gulvet selv om du lever i et postapokalyptisk samfunn...

 

Jeg synes bare Fallout 3 er et lite troverdig og stygt spill, og oser av snarveis-design. Men det burde kanskje ikke være så overraskende. Eplet faller som regel ikke langt fra stammen. Det skal likevel sies at spillet ikke er fullt så ille som Oblivion.

Lenke til kommentar

So... Siden denne übersubjektive listen stort sett er for spesielt RPG interesserte hardcore-gamere, har dere planer om å ta en gjennomgang av tiåret der dere også nevner de mest populære spillene som folk flest har hørt om? Slik som f.eks The Sims, Guitar Hero, Rock Band, FIFA etc? Eller er ikke casual gamers med i målgruppen til gamer.no?

Endret av ToaTheBoa
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt poenget med å lage listen "Tiårets mest populære spill", da kan vi like gjerne bare legge ut en salgsoversikt.

 

Vi jobber imidlertid med å få til en liste laget av dere lesere, dere får bare følge med. Mer info senere.

 

Vil tro denne blir like "subjektiv" som alt annet, hvis ikke alle sender inn sine "objektive" lister da.

 

Blir spennende å se om andre titler hevder seg her.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

TrackMania <33333 Men warcraft 3 zeh frozen thorne er jo ikke her :( Jeg vil ha frozen throne på topp 5! Det beste RTS spillet ever!

Warcraft 3 kom jo på 43. plass eller noe sånt, at TFT ikke er med når WC3 er med er vel fordi det er en tillegspakke, og ikke et eget spill.

Lenke til kommentar

Snakker ikke om bare populære spill, men mer en oppsummering av hva som faktisk har skjedd på spillfronten siste ti år. Denne topp 50 listen tror jeg ikke er spesielt interessant for en gjennomsnittlig spiller (nei, dere er IKKE gjennomsnittlige spillere).

 

Jeg klarer ærlig talt ikke helt å se hvem som er målgruppen deres. Er det hardcore gamere med forkjærlighet til dype og lange RPG'er, eller er det også casual gamers som syns spill som Guitar Hero er noe av det største og viktigste som har skjedd på spillfronten siste tiåret?

Lenke til kommentar

Klart vi vil henvende oss til så mange som mulig, men her er det snakk om personlige lister, da er det ugunstig å legge føringer.

 

Nå er det også 50 spill på listen, og det var jevnt plasseringsmessig, så variasjonen er vel helt ok?

 

Du kan jo lese av anmeldelsene av Guitar Hero og Fifa at det er spill vi også liker. Klart dette er populære spill, og kontrollen til blant annet DJ Hero fikk mye omtale i vårt tilbakeblikk på 2009.

Lenke til kommentar

Blir jo også feil om man skulle hatt med diverse spill bare ut av politisk korrekhet...

 

Men jeg skjønner samtidig ToaTheBoa. Dette føles ikke akkurat som en liste som definerer 00-tallet i form av innovasjon, nyskapning og det tiåret gaming virkelig gikk mainstream. Baldur's Gate 2 og Civ4 føles på mange måter som 90-tallsspill.

Lenke til kommentar

Joda, er generelt fornøyd med anmeldelser og det dere skriver til vanlig. Derimot syns jeg denne topp 50 listen virket litt forhastet og lite gjennomtenkt i måten den er utformet. Siden det bare er flere topp 10 lister summert sammen, så vil listen bli mer og mer "obskur" jo lenger ned på listen en kommer. Venter spent på ny liste i år 2020.

Lenke til kommentar

Ikke helt lett å vite hvor du står når du mener denne listen er for obskur og vår 2009-liste er for mainstream. :)

 

Heh ja, der kan du se. :) Vel, det jeg syns manglet på 2009 listen var en egen kategori for litt mindre spill som man f.eks finner på Xbox Live Arcade. Personlig hadde jeg ønsket at Trials HD kunne vært nevnt, siden det har solgt i bøtter og spann (over 700.000), har fått veldig gode kritikker overalt (bl.a en veldig god anmeldelse her i gamer.no) og er det eneste spillet i sin genre (vil mer eller mindre påstå det ja).

 

Tror mange er enig med meg at en slik kategori hadde vært kjekt, for veldig mange bruker mye av sin tid på slike mindre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...