Gå til innhold

Tiårets beste spill (10-1)


Anbefalte innlegg

Gratulerer. Gud la heller ikke mye arbeid bak deg, du er en lettvintløsning når han gikk lei av å lage kule folk.

Virker som du tar dette utrolig personlig når du må ty til personangrep. Du er sikkert en kjempekul fyr B) .. :rolleyes: Du tok ikke den? Skjønte du den ikke? Det var ikke et personangrep, jeg bare liker ikke deg og da måtte "de som var bak" ha brukt lettvinte løsninger og egentlig ikke vært kreavtive. Akkurat som du mener at siden du ikke liker stilen i fallout 3 så er alle løsningen lite kreative og lettvinte. Jeg brukte ditt eget argument mot deg og du skjønte det ikke. :(

 

Sett deg ved PS3'n din og spill "My little pony - Back to the happy trippety hippie world" om du skal ha farger.

Dette var avslørende. Du mener visst at Fallout3 er et spill for PC-gamere, ettersom du basher konsoller... hehehe... (ikke det at jeg tar meg nær av det, jeg har aldri eid en konsoll i hele mitt liv). Men Fallout3 er nå en gang et godt eksempel på et spill som er designet med en tunge langt opp a***en på konsollgamere (akkurat som Oblivion). PC-gamere er totalt oversett i et spill som ikke benytter seg av hverken tastatur eller høy oppløsning. Du snakker om å famle i blinde...

 

Når det er sagt, kanskje du burde ta opp igjen titler som "Heroes of might and magic III" som du i din profil hevder å like, så kanskje du igjen blir minnet på hva pen og kunstnerisk grafikk er. Tøffen. ;)

 

Og ja. Konsollere ødelegger for pc-gamere generelt, med komersialisering av spill, tynner dem ut. Det er et problem, det gjør ikke at spillene blir direkte dårlige, men jeg har et seriøst problem med konsollgamere, en saueflokk som ikke finnes kvalitetsbevisst, ikke trenger de dybde i spill. - Men du har fremdeles til gode med å komme med et ordentlig argument, er det "konsollifiseringen" av Fallout III nå som gjør at det er brukt "lettvinte" og "kjedelige" løsninger? Kan du ikke komme med et ordentlig argument da? Eller må du gå til angrep på de delene av teksten du klarer å komme til motangrep på siden jeg ikke BARE skrev right on topic?

 

Og forsåvidt så liker jeg faktisk HOM III.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ja. Konsollere ødelegger for pc-gamere generelt, med komersialisering av spill, tynner dem ut. Det er et problem, det gjør ikke at spillene blir direkte dårlige, men jeg har et seriøst problem med konsollgamere, en saueflokk som ikke finnes kvalitetsbevisst, ikke trenger de dybde i spill.

Det virker som vi er enige i noe ihvertfall, selv om jeg kanskje ikke vil gå så langt. Konsollgaming er jo noe som passer bra for de som vil spille litt nå og da, evnt. foretrekker å legge seg tilbake i sofaen og spille. Der ligger konsollene litt foran pc foreløpig. Det er ikke til å stikke under en stol at playstation har noen gullkorn, eksempelvis Tekken og WipeOut, som du ikke finner maken til på PC. Men som du sier, dype spill er PC-territorium. Og det at det ligger mye penger i konsollgaming kan kanskje være et problem for PC-spill, da pengene følger mainstream-markedet. Da skjer det slike ting som at Oblivion og Fallout 3 (som egentlig burde vært pc-fokusert) blir totalt konsollvennlig og et mareritt på pc. Finnes f.eks ikke EN god grunn til at man ikke skal kunne trykke 'm' og få opp kartet, eller 'i' og få opp inventory. Det er total voldtekt.

 

- Men du har fremdeles til gode med å komme med et ordentlig argument, er det "konsollifiseringen" av Fallout III nå som gjør at det er brukt "lettvinte" og "kjedelige" løsninger? Kan du ikke komme med et ordentlig argument da? Eller må du gå til angrep på de delene av teksten du klarer å komme til motangrep på siden jeg ikke BARE skrev right on topic?

1. Når du kommer med usaklige personangrep kan du ikke forvente at jeg skal være übersaklig og 100% fair tilbake, det må du bare forstå.

 

2. Jeg er usikker på hva slags argument du etterlyser. Jeg har skrevet i flere innlegg momenter som gjør at jeg misliker F3. (grå farger, mangel på fantasi, regelrett smakløse omgivelser, "billige" virkemidler som søppel på gulvet på soverommet til folk, veltede stoler osv). Konsollifiseringen er egentlig bare prikken over i-en. Men som AtW tok opp over, så er jo alt dette mer eller mindre subjektive oppfattelser, bortsett fra kanskje konsollifiseringen (Kan kanskje hende noen digger å trykke 2-3 tastetrykk og klikke 2 ganger på musa for å få opp "character sheet"?). Men hvis du forventer at jeg skal fremlegge bevis i form av empiriske undersøkelser osv. må jeg nok skuffe deg.

 

Og forsåvidt så liker jeg faktisk HOM III.

Jeg liker også HOMM III, synes det er et fantastisk spill, blandt annet på grunn av den nydelige grafikken.

Lenke til kommentar

Andre spill jeg ikke kan huske å ha sett er WipeOut HD, FarCry, Crysis (absolutt ikke pga handling men rett å slett grensesprengendet Grafikk og fysikk på de to siste).

 

Falout3 som diskutreres her føltes helt feil for meg av mange grunner inkl veldig kjedlig ensformig grafikk\omgivelser. Kan virke som Bethesda er flinke til å lage mainstream spill noe som ikke passer som feks en oppfølger til Morrowind eller fallout serien, trolig hovedgrunnen til elsk eller hat statusen de har fått. Blir jo feks greit for min del om jeg ikke sitter og forventer en oppfølger til Morrowind, at det dukker opp et nesten konsoll mainstream rpg som nærmer seg fps status kunne da ikke brydd seg mindre. Men når de pirker borti noe vi nerder elsker fra før kan det fort bli feil ).

Lenke til kommentar

@ Onkel, ja takk ble aldri helt sikker på at jeg hadde hele pakken. Fikk spillene i posten idag, så er det bare å finne tid :)

 

FINN TID NÅ! :p

Her har du en god grunn:

;)

 

 

 

 

 

Bare for all del ikke kutt ut spillet pga gammel grafikk eller for mye tekst, du vet isåfall ikke hva du går glipp av :) Ikke hopp over noe tekst heller, dialogen er såpass genialt skrevet at det er simpelten ett mesterverk!

 

Fallout 1 og 2 er også to gode spill du burde vurdere forresten, selv om grafikken der også er ganske foreldet!

Hvor ble det av Legend of Zelda - Twilight Princess?

 

TP klarer ikke å tilføre serien noe nytt i samme grad som OoT (og til en viss grad Majora's Mask) gjorde det - derfor går OoT ned i spillhistorien som et av dens definitive øyeblikk (men ikke en del av 2000-tallet), mens TP for alltid kommer til å være en parantes. Forhåpentligvis kommer de seg ut av den sørpen med det neste Zelda-spillet til Wii. Ryktene som svirrer så langt kan tyde på det, og jeg krysser fingre og tær for at det stemmer.

 

 

Enig i at Zelda trenger en kraftig renovasjon, den gamle "Gå inn i en dungeon og finn en spesiell gjenstand som du garantert trenger for å ta bossen der" begynner å bli ganske så åpenbar. "Redd Prinsesse Zelda for 26.gang fra Ganondorf" kunne også trengt seg en kraftig overhaling, kudos til Majoras Mask akkurat der.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...