Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idiotisk.

 

PC: + Bedre aim, ingen autoaim.

+ Bedre Grafikk

+ Bedre kontrolloppsett

+ lettere å kommunisere in-game med chat-box

Ingen minus over konsoll-versjonene

 

Konsoll:

 

- Dårligere grafikk

- Autoaim

- Vanskeligere å kommunisere in-game.

Ingen pluss over PC-versjonen

 

At jeg blir bombadert med killstreakrewards skjer relativt sjeldent, men det kan jo være fordi jeg er så god.

 

Selv om PC-versjonen mangler dedikerte servere så er fortsatt denne versjonen best målt opp mot konsoll-versjonen - det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Selv om PC-versjonen mangler dedikerte servere så er fortsatt denne versjonen best målt opp mot konsoll-versjonen - det er det ingen tvil om.

Målt opp mot konsollversjonen er den kanskje best, men som et selvstendig PC-spill er det jo klart at MW2 har blitt nedstrippet i forhold til hva det burde ha vært og hva forgjengeren var. Som et selvstendig PC-spill er det rett og slett ikke like imponerende som det konsollversjonen er på konsollene.

Lenke til kommentar

Selv om PC-versjonen mangler dedikerte servere så er fortsatt denne versjonen best målt opp mot konsoll-versjonen - det er det ingen tvil om.

FPS-spill vil bestandig (i mine øyne) være mye bedre rent spillbart på PC enn på konsoll.

 

Slik som jeg ser det, så må det måles opp mot det potensialet som det har. På en PC-versjon forventer jeg dedikerte servere og muligheter til å modifisere både client og servere i mye større grad. Å gå vekk fra dedikerte servere er helt klart et tilbakesteg fra forrige versjon. 

 

På konsollversjoner er det helt greit med p2p-spilling, men ikke på PC hvor du har så mye bedre utgangspunkt for å ha skikkelige servere.

 

Det er fortsatt et veldig bra spill, men det bør få trekk for dette.

 

 

Lenke til kommentar

Det er fra MW2 ja.

 

Flerspillerdelen er den viktigste modusen i spillet, til tross for at det ikke er selve grunnpilaren slik som i for eksempel Battlefield-spillene.

Jeg blir litt uvel av denne kommentaren. MW2 er ikke et multiplayerspill. Det er et enspillerspill med flerspillermodus. Du kan ikke anmelde et spill ut ifra noe det ikke er, kun fordi du foretrekker flerspiller.

Lenke til kommentar

Det er fra MW2 ja.

 

Flerspillerdelen er den viktigste modusen i spillet, til tross for at det ikke er selve grunnpilaren slik som i for eksempel Battlefield-spillene.

Jeg blir litt uvel av denne kommentaren. MW2 er ikke et multiplayerspill. Det er et enspillerspill med flerspillermodus. Du kan ikke anmelde et spill ut ifra noe det ikke er, kun fordi du foretrekker flerspiller.

 

Kødder du? Hvor mange tror du kjøpte dette spillet for singleplayer delen?

Singleplayer delen tar ca 4 timer å gå igjennom første gangen, det

er multiplayer delen som er størst her.

Lenke til kommentar

CoD har i mine øyne blitt et rent multiplayer spill. Selv har jeg ikke engang spilt singleplayer i MW2.

 

Har kommer meg til lvl 67 nå, og jeg liker spillet så langt, så fremt man finner folk med bra ping, altså rundt 50~ (endret barene til å vise 10 barer med intervall på 20ms hver, så 5barer = 100+ ms).

 

Potensialet i dette spillet er som sagt utrolig mye større enn det IW gjorde det til.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt anledning til å teste ut flerspillerdelen enda, men et par ting har irritert meg no grasalt med kampanje- og spec.op-delen for singleplayer.

Uansett hvor dekket du er av busker og snø så virker det som fi har autoaimen inne hokkesom.

Nei, de har ikke alle thermalscope som enkelte av våpnene har men allikevel ser de deg gjennom regn, snø, tåke, røyk og buskas som får skjegget til Peter Schjerven til å se ut som julegrana fra i fjor.

For eksempel, prøv å legge deg inne i et bebusket område og knært en liten fiende fra 2 mils avstand. Selv om du er begravd levende i en snøhaug så kan du banne på at kompisen hans automatisk tar sikte på deg og fyrer av en real salve som gir deg skrubbsår som barnebarna dine vil arve. Og det før du rekker å ta ladegrep for å legge inn neste kule.

Selvsagt er rifla utstyrt med lyddemper for å ikke lage lyd som avslører hvor du er.

Og hvis de ikke umiddelbart skyter deg mellom øya kan du banne på at 20 mann kommer løpende rundt hjørnet og tramper deg til en blodig liten pudding uten at claymoren du sirlig plasserte ut gir fra seg så mye som en fjert. Den ser de jo og kan unngå om den ikke er gjemt og kamuflert i hula til Bin Laden...

 

Bare glem å snike deg rundt som en liten ninja, her er det en aldeles fortreffelig gung ho-innstilling blandt fienden. Nevnte jeg at samtlige fiender jobber for kemneren? De finner deg og rævkjører deg uansett hvor du måtte gjemme deg.

 

Ellers så er spillet utrolig festlig og underholdende selv om un jugador delen er litt kort. Og ved første forsøk på gjennomgang lagret ikke spillet hvor langt jeg hadde kommet så måtte starte på nytt etter å ha quitta når jeg var ferdig med oljeplattformen. heh.

 

my 2 cents:

Uten å ha prøvd multiplayerdelen er spillet en 7 av 10

Lenke til kommentar

Jeg syns spillet får unødvendig mye dritt for multiplayerdelen. For meg så funker spillet helt perfekt. Singleplayeren tok meg med storm, og tror den gjør det med de fleste som likte storyen i CoD 4 også. Når det gjaldt coop var jeg og en kamerat spente på dette siden vi kaster oss over det vi kan av FPS coop. Det var morsomt og et greit tillegg til spillet.

 

Multiplayerdelen har dog forandret seg fra det første spillet. Og jeg syns det er til det bedre. Jeg spilte en del online på CoD 4 og likte det fremfor f.eks CS. Men følte at det å finne servere var tungvint og jeg endte med å spille på en server konstant. Rett og slett fordi jeg ikke klarte å legge til favoritter eller finne server på ip. Var selvfølgelig spent på hvordan multiplayeren skulle gå da jeg hørte om alt det negative. Hittil har jeg kost meg med den delen også så no worries der. Jeg har en gang havnet på en server som lagget for mye, host ble bytta og gamet var igjen like morsomt som ellers. Killstreaks har jeg til gode å se for mye av. Har vært et par ganger da jeg selv syns jeg har hatt en del flaks, men det har vært sjeldent.

 

Så langt har spillet vært supert for min del og jeg kommer til å kose meg så lenge det varer. Modern Warfare 2 kunne ikke vært et bedre spill for meg, men de som ikke liker det har jo luksusen av å kunne unngå å kjøpe det:)

Lenke til kommentar

Tåpelig, 8/10 er en veldig bra score, men når du påpeker at multiplayeren er den viktigste delen av spillet, så er det merkelig at den får så god tilbakemelding med de tilfeldighetene og begrensningene den innebærer.

 

En PC-spiller unngår konsoll av nettop de grunnene du nevner. Dette burde syntes på scoren, men jeg regner med at Gamer.no til en viss grad har blitt konsollifisert sammen med de fleste andre spillsider.

 

Buuh! -.-

Lenke til kommentar

Det som overasker meg mest er hvor annerledes MP er i forhold til CoD4. I originalen var fokuset på at man var en vanlig soldat i en moderne konflikt der man var kanskje 14v14 i en match. Man fikk inntrykk over at man var en liten fotsoldat og at man alene ikke kunne snu kampen. I MW2 derimot har man gjort 9v9 til maks, og fokuset på kill streaks er for meg blitt en helt feil retning å gå. Nå er en person kapabel til å ta ut hele laget med hjelp av litt skill og mye av kill streaks. Det er nesten så man spiler som en general som ikke har lyst å bruke våpenet sitt til å drepe motstanderen fordi da må han møte dem ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar

Phydeos: Takk for et sykt morsomt innlegg:P Er det beste jeg har lest på lenge!

 

Ellers:

 

Kanskje ikke beste stedet å ta det opp siden dette er pc-versjonen men, jeg kjøpte MW2 til PS3, da jeg ikke har noen særlig bra pc, og var veldig fornøyd med x360 ver. av cod 4.

 

Har blitt kjempeskuffet...(kjøpte kun for mp) Den automatiske serverinndelingen fungerer mye dårligere enn på cod4, og ved noen få timers spill så er det stor sjans for at man spiller samme bane 4-5 ganger, og andre baner kommer ikke i det hele tatt. Dette fordi en eller annen logger ut, lobbyen blir lukket, man blir merget med andre lobbyer osv osv.

 

Det andre dårlige er den ekstremt dårlige autobalanseringen som jeg ikke kan tro at de har brukt tid på. (regner med at dette er likt på pc siden pc ikke har noen fordeler over konsoll på dette spillet i det hele tatt...)

 

Startet et game, og i lobbyen så var det 3-4 stykker som hadde oppnådd rundt level 50 (+-5)

jeg og en kompis med 27 hver, og resten av spillerene godt under 20.

 

Laget ble kameraten min og alle de med høy level, og meg og "ferskingene". (Dette er jo jevlig moro i et spill hvor level har så mye å si..)

 

Endte med at vi ble rævkjørt så til de grader at etter 3 min var scoren for vårt lag 500 mot 2700, og jeg hadde 3 kills alene.

 

Har faktisk ikke spilt noe mer siden da, og venter til folk blir litt lei dette "nye" spillet slik at kanskje tilstander og alt tullet roer seg litt ned..

Lenke til kommentar

Startet et game, og i lobbyen så var det 3-4 stykker som hadde oppnådd rundt level 50 (+-5)

jeg og en kompis med 27 hver, og resten av spillerene godt under 20.

 

Laget ble kameraten min og alle de med høy level, og meg og "ferskingene". (Dette er jo jevlig moro i et spill hvor level har så mye å si..)

 

Endte med at vi ble rævkjørt så til de grader at etter 3 min var scoren for vårt lag 500 mot 2700, og jeg hadde 3 kills alene.

 

Har faktisk ikke spilt noe mer siden da, og venter til folk blir litt lei dette "nye" spillet slik at kanskje tilstander og alt tullet roer seg litt ned..

 

 

Hva går egentlig dette levelsystemet ut på? Blir det slik at om en fersking skal prøve spillet for første gang om noen måneder så har han ikke sjans fordi andre har høyere level og dermed får bonuser eller what not?

Lenke til kommentar

"Det kan høres paradoksalt ut, men dette er det beste skytespillet som har kommet på konsoll, men det er langt unna å være det beste skytespillet som har kommet på PC."

 

I mine øyne er ikke dette så veldig paradoksalt, det har åpenbart vært tilfellet at lista legges lavere på konsoll når det gjelder FPS, selv om mange anmeldere ikke vil innrømme det.

 

La oss si man fjerner alt det negative med MP i MW2, mangel på dedikerte servere osv, hva er det egentlig som er grunnen til å gå over fra MW1? Det virker ganske likt på meg, hva er nyvinningene på MP-fronten? Hva er argumentene for å gå over til MW2 fra MW1?

 

AtW

Lenke til kommentar

Siden Infinity Ward ikke gadd å satse noe særlig på PC-versjonen gidder jeg sikkert ikke å kjøpe dette. Og siden de heller ikke har giddet å produsere collectors edition til PC ser jeg ikke helt hvordan dette vil motivere PC-spillerne til å skaffe seg spillet på lovlig vis, noe som egentlig var hele problemet med første spill.

 

EAs idiotiske logikk har tydeligvis smittet diverse utviklere... For mange pirater? -> Gi ærlige spillere flere grunner til å bli pirater ved å fjerne fordelene ved å kjøpe spillet.

 

Way to go!

Lenke til kommentar

Nok en gang fremmer jeg et ønske om å dele karakteren i 2.. For meg så er multiplayer TOTALT uinteressant, og for andre så er singleplayer TOTALT uinteressant.. Dette gjelder for meg alle spill, da jeg kun er ute etter SP-delen i spill.. og igjen, andre ikke.

 

Det hadde vært helt greit om anmelder, som uten noe ekstra arbeid, kan bare slenge på en ekstra karakter til som gir et tall på de forskjellige måten å spille på.. Tiden det tar å anmelde og vurdere spillet har jo allerede blitt gjort, så det tar ca 10 sekunder ekstra å føre på en slik karakter..

 

 

Så kommer argumentene med at karakteren ikke betyr noe, men heller helheten i anmeldelsen, og kanskje mer rettere: egen mening.

 

Uansett så er det mange som bruker karakteren som en rettesnor, til flere formål.. enten å styre unna spillet i sin helhet.. noen ser bare på konklusjon og karakter (først, for deretter EVENTUELT å lese hele anmeldelsen som spillet har fått en karakter som er bra)..

 

 

Et spill som har TO SÅ KLARE måter å bli spilt på, SP og MP, er NESTEN som to spill å regne, og burde kanskje fått karakter deretter..

 

 

Dette er nå bare en mening som Gamer.no og andre får ta stilling til.. selv er jeg bare happy for at vi har et slikt flott nettsted å sjekke ut anmeldelser på, med gode skribenter og anmeldere.. men, at slike "todelte" spill burde få to karakterer, det synes jeg nå selv.. Eventuelt to konklusjoner også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...