Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg synes det var trist at denne utgaven ble såpass begrenset som den ble. Hadde virkelig lyst å kjøpe dette te pc-en, men når det verste fra konsollverdenene blir pc-realitet blir det med tanken...

 

Siden jeg OGSÅ har en PS3 kunne jeg jo kjørt det på den, men synes å spille shooters med håndkontroll er helt dødfødt! Det funker på splitscreen-modus, noe som er veldig artig, men det er ikke noe jeg kan begynne å spille på nettet med.

 

Får kose meg med ACII heller!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå spilt igjennom enspillerdelen på begge. Kjøpte MW2 først også MW1 til en rasende god pris på 200,- da jeg mente at storyen fortjente at jeg spilte begge.

 

Må bare si at storydelen til eneren syns jeg faktisk er bedre. Har ikke spilt MP med MW1 da jeg konstrerer meg om å få holographic og silencer på Scar-H min :p

Lenke til kommentar
*snip*

 

Nå påpeker jeg vel akkurat det i svaret mitt, at om du ikke klarer å legge til en server i favoritter, er kanskje ikke pc din greie. Og at folk skjønner at det ikke hjelper med noen boikott, og ønsker å spille når "alle andre gjør det", er vel enkelt å forstå.

 

Det er uansett ikke å komme unna at folk som spiller på konsole, i utgangspunktet gjerne ikke setter like høye krav som de som spiller på pc. Ellers skulle man jo tro at det var både dedicated og bedre online løsninger til konsole også.

 

Men jeg skjønner jo at en knapp menyene er veldig fine å ha med å gjøre, for ikke å snakke om autoaim.

 

Tja, syns det blir dumt å snakke om at konsoll eiere "ikke vet bedre" når de fleste som kjøper det til konsoll virker som de er fornøyde, mens PC eiere kjøper ett spill de vet har mangler som for deres del er horrible. Hjelper lite å syte om hvor ille det er uten dedikerte servere når det er blitt viden kjent for alle med litt interesse for lenge siden, for så å kjøpe det i butikken. Om det er så ille, så ikke kjøp det. Som anmelderen påpeker finnes det bedre alternativ til PC så det burde ikke være noe problem.

 

Hjelper lite å sitte her å leke "overklasse" PC-gamer som har bedre smak enn konsoll-gamere når man kjøper samme spillet :p Blir som å bestille grøt når man hater grøt, klage på smaken, for så å hakke på sidemannen som også har bestilt grøt fordi han liker grøt...

Lenke til kommentar
*snip*

*snip*

 

Tja, syns det blir dumt å snakke om at konsoll eiere "ikke vet bedre" når de fleste som kjøper det til konsoll virker som de er fornøyde, mens PC eiere kjøper ett spill de vet har mangler som for deres del er horrible. Hjelper lite å syte om hvor ille det er uten dedikerte servere når det er blitt viden kjent for alle med litt interesse for lenge siden, for så å kjøpe det i butikken. Om det er så ille, så ikke kjøp det. Som anmelderen påpeker finnes det bedre alternativ til PC så det burde ikke være noe problem.

 

Hjelper lite å sitte her å leke "overklasse" PC-gamer som har bedre smak enn konsoll-gamere når man kjøper samme spillet :p Blir som å bestille grøt når man hater grøt, klage på smaken, for så å hakke på sidemannen som også har bestilt grøt fordi han liker grøt...

 

Men om det var grøt lagd på dårlig melk, burde ikke sidemann også skjønne at maten han spiser er dårlig? Han er kanskje sulten, så han ikke bryr seg, men må være lov å påpeke det uansett. For å bruke en like dårlig sammenligning.

 

Og konsole eierne vet jo tydeligvis ikke bedre, da de ikke krever å få det samme som pc har hatt i 20 år.

 

Jeg for en mener det er bortkastet å prøve å boikotte det, blir uansett bare så de skipper pc helt nestegang om mange nok ikke kjøper nå. Og nei, det er ikke så ille at verden går under, men må da være lov til å si det som det er, at mp er delvis ødelagt og veldig random om det blir en bra runde, eller om det blir laggehelvette med tube/nadespam.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er konsoll eier. Og jeg bryr meg ikke om dedicated server i det hele tatt. Aldri brukt, aldri fristet. Det står ikke på noen som helst slags ønskeliste. Så før du presser hva du liker som standard for hva som er godt så tror jeg du skal ta en liten titt innad på deg selv.

 

Er det mindreverdig for meg som driter langt i dedicated? Nei. For dere på PC, at det er trist? Ja, men ikke kom her å kall min smak mindreverdig fordi den er annerledes enn din.

Lenke til kommentar

Leste artikkelen nylig: Litt dårlige poeng der. Om du har problem med kill streaks som AC130, gøym deg innendørs. Du dør eingang, spawner og springer inn i eit hus. No big deal. Den varer ikkje lenge uansett. Men etter det du skriver i artikkelen, syns eg det ser ut som du dør, springer ut, dør, springer ut etc.

Lenke til kommentar

Leste artikkelen nylig: Litt dårlige poeng der. Om du har problem med kill streaks som AC130, gøym deg innendørs. Du dør eingang, spawner og springer inn i eit hus. No big deal. Den varer ikkje lenge uansett. Men etter det du skriver i artikkelen, syns eg det ser ut som du dør, springer ut, dør, springer ut etc.

 

Må si meg enig der. Det at du "dør hele tida", har jo kanskje noe å gjøre med hvordan du spiller? Hvis man løper rundt som en tulling må man jo regne med å bli skutt rimelig fort? Jeg spiller veldig defansivt, og det gir meg K:D'er på rundt 30:10 hvis jeg har en bra dag.

 

Edit: Leif.

Endret av Patrick1991
Lenke til kommentar

Leste artikkelen nylig: Litt dårlige poeng der. Om du har problem med kill streaks som AC130, gøym deg innendørs. Du dør eingang, spawner og springer inn i eit hus. No big deal. Den varer ikkje lenge uansett. Men etter det du skriver i artikkelen, syns eg det ser ut som du dør, springer ut, dør, springer ut etc.

 

Orly?

 

Jeg er fullt klar over at det går an å gjemme seg inne i hus, og jeg skjønner greia. Poenget mitt er at spillet er ikke spesielt morsomt når man må gjemme seg fra AC-130, Predator, Pavelow hele tida. En annen ting er at de fleste modusene baserer seg på lagspill, og jeg ser hele tiden noen som springer ut, dør, springer ut, dør osv. En god, gammeldags rape er ofte det samme her som i andre spill - morsomt når du og ditt lag har tilgang på skytset, men et helvete om du får det i mot :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min Score: 6/10 (sorry om vimsete skrevet).

 

Har alle i hele verden glemt hvor CoD spillene slo an først? På PC og støttet opp av ivrige PC-gamere opp gjennom tidene! Jeg husker godt første gang jeg spilte CoD2 og for første gang fikk orgasme i øya av et FPS spill; det var feite store brett med hurtighet og digg aim (noe som jeg syntes den gangen - og fortsatt nå - at CS ikke har/hadde). CoD er et PC spill! Greit nok, det tredje spillet var bare til konsoll, men det var jo egentlig ganske greit for da slapp jeg, som ivrig FPS PC-gamer, å spille et elendig spill laget til konsoll. Jeg er skilled i CoD4, for å si det sånn; matcher har vært en vanlig ting å gjøre hver dag. Det jeg likte var killstreak rewardsa på public (for det var overkommelig og sinnsykt morro å få selv), og pro-moden som gjorde matcher mulig for de som har gått fra å bruke claymore og GL (goddamn noobs!); AK, stopping power, deep impact, og ekstra ammo = du er fu***d.

 

Jeg vil da gå videre og si litt om forhåpningene mine til ModW2: jeg ville at spillet skulle ha alt det gode som WaW hadde; god grafikk, flyvende kroppsdeler og rent og skjær litt mer smooth styring - ellers de gode elementene fra CoD4 som f.eks. var shooteren i seg selv og det gode konseptet med killstreak rewards, men trodde de skulle ta bort helikopteret som egentlig ikke har en dritt å si på din skill - med airstrike aim'a man i hvertfall... men uansett, det var overkommelig!

Jeg vil også nevne at jeg trodde de skulle ta bort mange ting, som jeg kaller "noob stuff", som claymore, GL, martyrdom og last stand (omfg!)

ModW2 derimot har gjort alt for å kverke spillet satt til side grafikken og singleplayeren (som forsåvidt har en av de beste storyene i serien så langt).

 

La meg ta det punkt for punkt.

A: I steden for å begrense ting som ikke kommer an på dine skills har de forsterka det her med alt fra "alttreffende" helikopter, armored helikopter, turret (wtf?!) til muligheten for dobbel-hagle/smg og ikke minst launchers, pistols, shotguns og smg's på secondary... GREIT, det er ok for meg, men det bringer meg til punkt

B: DETTE GÅR IKKE AN Å BESTEMME UTIFRA HVILKEN SERVER DU GÅR PÅ FORDI DU VELGER IKKE SERVER, DU VELGER IKKE FOLK, DU VELGER IKKE LIMITATIONS SOM PRO-MOD SERVERE GJORDE PÅ COD4 (eller bare det at et server navn har "no gl, launchers, martyr etc)"! Man blir tvunget til å spille med noobs (som er på mitt nivå? Haha, gimme a break!), for å være kort. Etter fireren så trodde jeg Pro-Mod skulle være en intergrert ting i ModW2, men her har vi heller tatt det den andre veien og lar ikke spilleren velge selv. Greit til dere som sitter å spiller FPS-spill på konsoll (hvor enn dere har fått dette fra; tredjepersons skytespill er for konsoll og er bedre her enn på PC, men FPS er PC) som gjerne ville ha noe annet å støtte dere på enn aim'en deres, fullt forståelig! Men, for å være helt ærlig, FU! CoD har blitt stjelt fra PC-gamere, som har støttet serien opp i åresvis, av Bill Gates' Xbox monopol, eller hvem i helvete jeg skal skylde på, og gitt til konsollgamere.

 

Jeg runder av der for jeg merker jeg bare blir irritert av å skrive det her. Konklusjonen min er at: ModW2 skulle hatt Dedicated server til PC (uten tvil) og Console (som skulle egentlig være et av punktene mine) så man har muligheten til både FPS måler og mods. Pro-Mod skulle vært noe man skulle sett mer på og intergrert i spillet så man kunne satt restriksjoner på ting (f.eks. "Snipers Only", som vi alle kjenner..? Nei, jeg tviler). Killstreak rewards skulle drastisk vært svært mye mindre som f.eks. UAV etter 3kills og Airstrike etter 6kills i steden for 5 som på fireren. Care-package er det eneste gode i det nye spillet. Secondary skulle bare vært små smg'er og pistoler; Greier DU å løpe med en R-launcher og M60 samtidig? Tviler.

 

Nå gidder jeg ikke å skrive mer, men vil gjerne nevne at jeg spiller 360 svært mye; Dragon Age er verdt å kjøpe om dere ikke har det enda og har gitt meg veldig mye morro. Så ikke tro jeg er konsoll hater, det er nok bare måten man prioriterer spill på; Si Super Mario hadde blitt kjøpt opp av SONY, lagd til PS3 og kommet da i 3D med antialiasing 16X og alt det der, hva ville du synes om det? CoD multiplayer er en ting for PC og det er greit å lage det for både konsoll og PC, men ikke direkte for konsoll. Jeg har løpt rundt med dobbelhagle en gang: score 44-9-2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...