Gå til innhold

Halo: Reach - Spekulasjoner og diskusjoner


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spawning er en ting Bungie ikke kan. Samme regla som i Halo 3. Spilte Team SWAT og spawnet oppå en bygning. Det sto en fiende og siktet mot der jeg spawnet og headshotet meg lett. Og jeg fortsatte å spawne på toppen av bygningen!! Hvorfor ikke inne i bygningen? Eller et helt annet sted på mapet?

Mange andre hendelser også. For eksempel mine lagkamerater er helt alene, men jeg spawner nærmest fiendene. Lengs mulig unna laget mitt.

Hadde nettopp en match der jeg drev og skjøt på en, plutselig spawner to på laget hans BAK MEG! Håpløst!

 

Det MÅ være andre enn meg som hater spawningen i Halo (3 og Reacg)?

Lenke til kommentar

Halvparten av gamsene jeg har spilt i matchmaking har lagget noe innmari, er ingen på nettet her hjemme som stjeler båndbredden vekk fra gaminga, er vel noe rusk enda, kan ende opp med 3 sekunders bulletlag i team swat, herregud....

Og jeg setter på filter good connections men still får jeg samme laggen... :(

 

Virkelig surt er det, lagget og når jeg hosta firefight med klanen også. Så vi endte opp med vi snakka om det med lagg i nesten 2 timer, alle hadde restarta nettet, tatt av alt som heter dritt og fortsatt lagg, dette sier jeg ikke for å være stygg men dette er ren opplevelse og fakta jeg har opplevd med Halo Reach til nå

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Halvparten av gamsene jeg har spilt i matchmaking har lagget noe innmari, er ingen på nettet her hjemme som stjeler båndbredden vekk fra gaminga, er vel noe rusk enda, kan ende opp med 3 sekunders bulletlag i team swat, herregud....

Og jeg setter på filter good connections men still får jeg samme laggen... :(

 

Virkelig surt er det, lagget og når jeg hosta firefight med klanen også. Så vi endte opp med vi snakka om det med lagg i nesten 2 timer, alle hadde restarta nettet, tatt av alt som heter dritt og fortsatt lagg, dette sier jeg ikke for å være stygg men dette er ren opplevelse og fakta jeg har opplevd med Halo Reach til nå

Hmm. Det høres merkelig ut. Internettet der jeg bor er mildt sagt horribelt, og jeg har ikke opplevd særlig mange tilfeller av lagg i Reach.

 

Jeg har desverre ingen tips å komme med, men jeg håper at det ordner seg etter hvert.

Lenke til kommentar

Halvparten av gamsene jeg har spilt i matchmaking har lagget noe innmari, er ingen på nettet her hjemme som stjeler båndbredden vekk fra gaminga, er vel noe rusk enda, kan ende opp med 3 sekunders bulletlag i team swat, herregud....

Og jeg setter på filter good connections men still får jeg samme laggen... :(

 

Virkelig surt er det, lagget og når jeg hosta firefight med klanen også. Så vi endte opp med vi snakka om det med lagg i nesten 2 timer, alle hadde restarta nettet, tatt av alt som heter dritt og fortsatt lagg, dette sier jeg ikke for å være stygg men dette er ren opplevelse og fakta jeg har opplevd med Halo Reach til nå

Det høres ut som om det er noe med linja di da, siden det lagget når du hostet Firefight også. Stikk på Speedtest.net og sjekk om linja er som det skal. Én person med dårlig connection, kan skape lagg for resten også.

Lenke til kommentar

Halo er vel den eneste spillserien jeg kan trygt si at jeg har hatt mer eller mindre ingen problemer med. Det har alltid fungert helt som forventet. Og ja, jeg forventet at serverne til MS/Bungie skulle krasje både ved Halo 3 release og Reach release. Hendig nok var det bare førstnevnte som hadde noen nevneverdige problemer ved launch. Reach kunne jeg spille multiplayer fra det første sekundet jeg satt inn plata uten problemer. Ikke at det er noen form for "unnskylding" for Halo 3 sine småirriterende første dager, men det er sånt som er å forvente når såpass mange spillere kommer til samtidig.

 

Ellers vil nok Reach bare bli bedre og bedre i tiden fremover. Bungie får inn data av alt fra hvor fort, hvor mange og hvor ofte folk dør i hvert enkelt spawnpunkt i alle kartene. De får inn data på hvilke våpen som er mest brukt, hvilke våpen som ligger langs de mest trafikkerte veiene og hvilke våpen som oftest treffer hver kroppsdel på fienden. Med andre ord har de et enormt bibliotek av data de både kan og vil bruke til å gjøre opplevelsen bedre. De gjorde det kontinuerlig i Halo 3 og de får enda mer data i denne omgangen med Reach.

Lenke til kommentar

Halvparten av gamsene jeg har spilt i matchmaking har lagget noe innmari, er ingen på nettet her hjemme som stjeler båndbredden vekk fra gaminga, er vel noe rusk enda, kan ende opp med 3 sekunders bulletlag i team swat, herregud....

Og jeg setter på filter good connections men still får jeg samme laggen... :(

 

Virkelig surt er det, lagget og når jeg hosta firefight med klanen også. Så vi endte opp med vi snakka om det med lagg i nesten 2 timer, alle hadde restarta nettet, tatt av alt som heter dritt og fortsatt lagg, dette sier jeg ikke for å være stygg men dette er ren opplevelse og fakta jeg har opplevd med Halo Reach til nå

Det høres ut som om det er noe med linja di da, siden det lagget når du hostet Firefight også. Stikk på Speedtest.net og sjekk om linja er som det skal. Én person med dårlig connection, kan skape lagg for resten også.

 

Tok testen og jeg har det jeg skal ha 11000/650, så det er ikke noe galt med linja :huh:

Men jeg kunne hoste hele tiden i COD4 uten noe problemer whatsoever, surt fordi det ødelegger min experience med Halo :(

Lenke til kommentar

Gangske sikker på at det er linja di. Selv med strickd/moderate NAT så har jeg hatt fantastiske kamper uten lagg. Eneste gang jeg har opplevd noe i nærheten av lagg var da framraten ble litt fucka når jeg, Erik, Laland og Kuppz spilte en custom mode for Firefight som bare spawna ut Hunters på hunters.

 

Aldri sett så mange hunters før, hadde faen meg skreket fuck. Hadde det ikke vært for at vi hadde evig ammo og evig liv, så dermed ble det good times, good times! :D

 

Litt angående slutten(denne delen er seff spoilere for folk som ikke har runda spillet enda, SHAME ON YOU!!):

 

Noe av det jeg likte godt med slutten er at Master Cheif, Cpt. Keys og Cortana er med. Uten at de stjeler rampelyset, men samtidig minner oss spillere om de karakterne uten å vise de så mye. Cortana blir i tillegg ikke vist. MC er med i en liten del av de siste cutscenene i det du har fjernet alle Covenant-skipene som skal ta Pillar of Autum, men du må trykke inn noe knapper for å se denne cutscenen, hvor du ser et lite glimt av MC i "kista" hans.

 

 

Jeg er generelt sett ikke noe imot spinnoff`s som Halo: Reach og Halo 3: ODST. Spillene har vært veldig flinke på å fokusere på sider i historien til Halo som vi ikke vet så mye av. Fordi minus alle random spartanene i HaloWars, så er Reach første øyekast på flere spartans enn bare Master Cheif. I tillegg er Noble Team en litt mer personelig gjeng enn akkurat MC(selv om MC er awsome).

 

Jeg håper på en til spinnoff, men tror ikke det vil skje. Isåfall vil det bli lagd av noen andre enn de jeg ønsker, Bungie og 343(?).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...