Gå til innhold

Halo: Reach - Spekulasjoner og diskusjoner


Lakus

Anbefalte innlegg

Det som irriterte meg grønn flere ganger var checkpoint systemet, der det virker som at det er helt random når man får checkpoint eller ikke.

Du får checkpoint bare du kommer deg ut av combat og ikke har noen fiender sånn veldig nærme.

Hvordan du kan dette ut av storyen er for min del litt merkverdig, du får den servert på et sølv, nei gullfat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bungie gir et lite anerkjennende nikk til Segas gamle arkadeklassiker og har implementert et racingspill for to eller flere personer inne i «Halo: Reach».

 

Det er «Halo»-elskerne i Rooster Teeth som har oppdaget det skjulte minispillet på brettet Oni Sword, og naturligvis har de satt sammen en video som viser hvordan du gjør det:

 

 

Hoho, skal se om jeg får med en kompis og teste det. Ser jo litt underholdende ut hvertfall ;)

 

Noen som har testet?

Lenke til kommentar

Er checkpointssystemet virkelig så dårlig eller gjør jeg feil?

Er lenge siden jeg spilte Halo (siste var ODST, men det ble fullført på en kveld), men her om dagen kom jeg til et punkt hvor jeg skulle ta over "bridge" på Covenant skipet. Men siden klokken var sent (etter 23:00:p) så skulle jeg ta den delen igår kveld etter jobb, men når jeg da starter opp igjen så starter jeg ikke på stedet hvor jeg avsluttet med heller starten av "Bravo" delen (Altså på toppen av skipet før man bryter den blå barrieren inn i skipet). De som har spilt spillet og kommet dit vet hvor jeg er.

Er det meningen at checkpoints bare lagrer mens du spiller, men hvis du skrur av så starter du på en "bestemt" egen checkpoint som er lagt opp av Bungie?

 

Er smått irriterende å starte på nytt på en del jeg slet med, med dårligere våpen og verre "perk".

Lenke til kommentar

Er checkpointssystemet virkelig så dårlig eller gjør jeg feil?

Er lenge siden jeg spilte Halo (siste var ODST, men det ble fullført på en kveld), men her om dagen kom jeg til et punkt hvor jeg skulle ta over "bridge" på Covenant skipet. Men siden klokken var sent (etter 23:00:p) så skulle jeg ta den delen igår kveld etter jobb, men når jeg da starter opp igjen så starter jeg ikke på stedet hvor jeg avsluttet med heller starten av "Bravo" delen (Altså på toppen av skipet før man bryter den blå barrieren inn i skipet). De som har spilt spillet og kommet dit vet hvor jeg er.

Er det meningen at checkpoints bare lagrer mens du spiller, men hvis du skrur av så starter du på en "bestemt" egen checkpoint som er lagt opp av Bungie?

 

Er smått irriterende å starte på nytt på en del jeg slet med, med dårligere våpen og verre "perk".

 

Nei, det er absolutt ikke meningen. Sikker på at du ikke gikk inn og aktivt valgte Bravo-checkpoint? Ellers har jeg selv opplevd noe lignende, hvor jeg logget på Live mens jeg var inne i en session. Da fikk jeg heller ikke checkpoint, og måtte spille brettet på nytt.

Lenke til kommentar

Resume Campaign faktisk...Den har jeg ikke sett i det hele tatt. Har ikke tilgang til nett for tiden men skal ikke ha så mye å si det.

Regner med at folk starter opp campaign igjen ved å trykke på "Main Menu" og så campaign derfra.

Jeg trykker bare på continue, men kanskje den ikke henger helt på greip.

 

Får teste litt på søndagen igjen og se hva jeg finner:)

Takk for oppklaringen

Lenke til kommentar

Eg har alltid brukt den "Resume Campaign" eller hva det enn står etter at lobbyen har lastet ferdig. Så har eg begynt der eg savet sist, evt. checkpointet.

Brukt akkurat samme prosedyre selv, og fungert smertefritt for meg. Altså første skjermen jeg får i spillet (etter introen) valgte jeg bare Resume Campaign. Var to valg, Resume Campaign og Main Menu. Etter jeg fullførte - står det nå Campaign der hvor det sto Resume Campaign.

Lenke til kommentar

Eg har alltid brukt den "Resume Campaign" eller hva det enn står etter at lobbyen har lastet ferdig. Så har eg begynt der eg savet sist, evt. checkpointet.

Brukt akkurat samme prosedyre selv, og fungert smertefritt for meg. Altså første skjermen jeg får i spillet (etter introen) valgte jeg bare Resume Campaign. Var to valg, Resume Campaign og Main Menu. Etter jeg fullførte - står det nå Campaign der hvor det sto Resume Campaign.

 

Der tror jeg spillet mitt ikke henger helt med. For jeg har 2valg etter introen selv og det er Campaign & Main Menu.

Campaign har jeg prøvd å velge, men da starter den hele historien på nytt og det vil jeg unngå.

Jeg får fullføre spillet mest mulig smertefritt og bli ferdig med denne suppa :)

Bøkene er jo lest & forstått så vet jo egentlig hva som skjer etterhvert. Men en twist & turn dukker nok opp....

 

Da har vi hvertfall fått bekreftet at spillet mitt ikke er helt kompis :)

Lenke til kommentar

Av de tre Halo-spillene jeg har spilt(3, ODST og Reach), er Reach definitivt min favoritt. Kampanjen var skikkelig underholdende, firefight er gøy og jeg har også rukket å leke meg litt i ForgeWorld. For et herlig spill. :)

 

På Neogaf er de allerede godt i gang med Forge. Jeg kan f. eks nevne: romskip fra Star Wars, en transformer, remakes av diverse Quake-kart og mye mer.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=407389

Lenke til kommentar

So you’re not left in the dark or caught off guard, here are some highlights from the pending October Playlist update, courtesy of Playlist paesan' Jeremiah.

 

Playlist Changes

 

SWAT Playlist added (SWAT removed from Big Team Battle and Team Slayer)

Campaign Matchmaking (live on 10/15 – You will be required to have earned the Grade “Corporal” to enter this Playlist)

Team Slayer rebalanced to highlight default Slayer game variants and include new offerings

Classic Slayer removed

Removed “Pro” game variants from the Arena Playlist

Removed Boardwalk from Arena Team Doubles Playlist

Added “Return to Battlefield” volume to Space on Zealot in the Arena Playlist

 

Game Variants Additions

 

King of the Hill (multiple Playlists, including Arena*)

Rocket Race

Juggernaut (Rumble Pit Playlist)

*King of the Hill not included in Arena

 

General Housekeeping

 

Sudden Death will be added to all Assault game variants, including Invasion

Team Objective will now feature the map Powerhouse

Replacing Drop Shield with Evade for King of the Hill, Territories, and Oddball

Replacing Hologram with Evade in Oddball, Capture the Flag, Assault, and Stockpile

Replacing the Scorpion on Hemorrhage with Wraiths (Hemorrhage Heavies variant, TBD)

 

It should be noted that these are some, and not all of the proposed changes we'll be making to the online experience in the weeks and months ahead. The items listed above are those of the inbound soon™ variety. We'll make some more noise about a potential second October update as soon as the details are set in stone. Suffice to say, we'll be adding some new "stuff" to keep it fresh and we've already begun to dig into some sweet user created content in search of future matchmaking hopefuls. More on that in updates to come. Stay Tuned.

 

*******************

Fra bungie.net http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=28836

Lenke til kommentar

På Neogaf er de allerede godt i gang med Forge. Jeg kan f. eks nevne: romskip fra Star Wars, en transformer, remakes av diverse Quake-kart og mye mer. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=407389

Der var det mange herlige maps. Synd at det ikke er noen form for Matchmaking i Custom Games, da det er få av mine venner som spiller det. Får håpe det kommer en slags Matchmaking der også, men uten cR.

Lenke til kommentar

Er på siste mission og har spilt legendary, og må vel si at jeg sitter igjen med et blandet inntrykk av Reach.

 

For det første så må jeg si at campaign er rimelig bra. Høydepunktet var for min del helt klart flyve-missionen, den beste mission jeg har spilt i et Halo-spill. Spennende og i tillegg en avveksling fra resten av campaign. Ellers er grafikken rimelig god og oppdragene er varierte og fine.

 

Det jeg ikke er fornøyd med er AI på dine medspillere. Det virker som om det er fullstendig umulig å la en marine eller en spartan kjøre en warthog, da det enten ender med at de kjører rett i en stein, de velter bilen eller kjører rett inn i fiendens linjer. Det er heller ikke bedre når jeg lar en av dem stå på turret, de skyter ikke før de er på en viss avstand og dermed har fienden pepret meg og crewet lenge før min teammate begynner å skyte. Dessuten skyter de bursts og bruker latterlig lang tid på å drepe ting. Når de oppfører seg på denne måten tenker jeg i mitt stille sin at det er ikke rart at menneskene taper krigen mot Covenants.

 

Denne svakheten er også synlig gjennom campaign da du, Noble Six, blir stående alene og mer eller mindre gjøre hele jobben selv. Når spillet introduksjonsmessig legger opp til at du er et lag, et elitelag, og selv om det er sekvenser hvor du jobber i lag, så savner jeg at jeg sloss side om side med en kompetent gjeng med spartans (selv om sant skal sies så har disse evig med liv, så det er vel derfor de ikke inkluderes hele tiden).

 

Når det gjelder multiplayer så føler jeg ikke at det bys på så veldig mye nytt. Ja det er en del forskjellige modes, men til syvende og sist så føler jeg at jeg har gjort akkurat det samme i Halo 3 eller Halo ODST. Konseptet er det samme, men det er selvfølgelig vanskelig å gjøre noe annet i et Halo-spill. En annen ting, og det kan godt hende at det bare er min internett, er at det lagger latterlig mye i firefight. Loading er også rimelig treg generelt sett, og det er ofte at man er nødt til å finne ny host midt i et game. Det kan godt hende at dette er oppstartsproblemer, men allikevel. En annen ting er armor oppgraderingene. Skjønner at det er artig å lage din egen unike karakter, men ser ikke helt poenget med å spille mye og få credits i det jeg er like dødelig og like sårbår som før og etter oppgraderingene. Jeg ser annerledes ut, men det er det.

 

Til syvende og sist er Halo Reach er bra spill, men jeg synes det er langt i fra de gode anmeldelsene det gjennomgående har fått på alle spillsider. Jeg sitter ikke igjen med en følelse av at jeg har spilt noe nytt, spennede og innovativt, men at det er det gode gamle med bedre grafikk.

Endret av TheVoice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...