Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Ser ikke ut som om at det kommer CE utenfor Tyskland desverre. Fant denne og der er det en som har spurt Deep Silver om det vil komme, men fikk til svar at det ikke var planlagt på dette stadiet. Det var dog til xbox 360 han nevnte. http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?p=392285

Bestillte meg uansett vanlig versjon fra gamezone idag, gleder meg helt villt :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Første review av den engelske utgaven ute på nett.

:D 86% prosent, det var no slett ikkje verst, det er vel heilt i øvre sjikt i høve til tidlegare Gothic-spel.

 

No skal ein ikkje henge seg for mykje opp i poengsummar, for meg er dei i alle fall ofte ein dårleg indikator på kor godt eg vil like spel. Gothic 3, som eg likte temmeleg godt, fekk mange dårlege poengsummar, medan Oblivion, som eg synast var keisamt og uengasjerande, fekk strålande poengsummar. Men det poengsummane kan vere ein god indikator på, er produksjonskvaliteten. So dette lovar verkeleg godt. Sidan dette er Piranha Bytes, reknar eg det som sannsynleg at det meste av det grunnleggande er svært bra. Eg forventar ei spennande og engasjerande spelverd med truverdige karakterar, og godt utvikla spelmekanismar. Dersom ein i tillegg har klart å få god produksjonskvalitet, kjem dette definitivt til å bli årets spelhøgdepunkt for meg. :)

 

 

@Nostalgic:

 

Piranha har ikkje lenger juridisk eigarskap til Gothic-universet, so dette blir eit heilt nytt univers, og ei heilt urelatert historie. Men utifrå skjermbileta, ser det ut til å vere i liknande stil. :)

 

"Cinematicen"? "Screenshottene"? Kva er i vegen med ungdomen no til dags?

 

Kay

Lenke til kommentar
"Cinematicen"? "Screenshottene"? Kva er i vegen med ungdomen no til dags?

 

Ungdommen? Det er like ille hos voksne folk nå for tiden. Har blitt vant til det da, for spesielt her på gamer.no er det veldig mye språkvoldtekt på gang.

 

Uansett, dette ble litt off-topic, så for å gjøre det mer on-topic igjen: Jeg gleder meg til Risen og kjøper det nok på lanseringsdagen med mindre det plutselig blir slaktet i media. Bare synd at det ikke kommer til PS3, men jeg overlever. :p

 

Nå må jeg bare se til å bestemme meg for hva slags karakter jeg skal spille. Har aldri hatt guts til å spille en ren magiker i Gothic-spillene, så det er kanskje på tide. Har utviklerne gitt noen indikasjon på om magikere fortsatt er like utfordrende som før?

Endret av TiLT
Lenke til kommentar
Nå må jeg bare se til å bestemme meg for hva slags karakter jeg skal spille. Har aldri hatt guts til å spille en ren magiker i Gothic-spillene, så det er kanskje på tide. Har utviklerne gitt noen indikasjon på om magikere fortsatt er like utfordrende som før?

 

Ooooo! Bra du minte meg på å bestemme karakter litt i forveien :p Ville ellers brukt to dager på å bestemme meg når det kom til saken.

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar

Fant denne linken på google: http://news.bigdownload.com/2009/08/11/ris...d-in-australia/

Noen som vet hvilke klasser man kan spille i Risen?

Gleder meg ikke så spesielt til combat, virker ikke som den er så anderledes en combat i Gothic spillene. Har alltid syntes Combaten i spillene har vært det eneste minuset. Fienden trekker seg alltid unna og man må holde på en stund bare for å treffen den. Så ikke ut som combaten var så spesielt anderledes etter å ha sett gameplay videoer.

 

Ny gameplay video ute.

 

Jeg aner ikke hva de sier, men når jeg ser stemningen og grafikken kan jeg ikke unngå å tenke på alt skrytet spillet får i filmen tongue.gif

 

http://tvgry.pl/?ID=628

 

For en lang loading :s Håper man ikke trenger å loade så ofte.

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar
For en lang loading :s Håper man ikke trenger å loade så ofte.

 

 

Synes igrunnen det bare er rett og rimelig når det er den eneste loading baren i hele spillet :D

 

Men ja, jeg har mine meninger om combat og animasjonene jeg også.. Men hvis vi tar Gothic 3 i betraktning, så ser det ut til at combat i det minste er "fikset", om enn kanskje ikke så episk om Gothic 2..

Lenke til kommentar
Fant denne linken på google: http://news.bigdownload.com/2009/08/11/ris...d-in-australia/

Noen som vet hvilke klasser man kan spille i Risen?

Gleder meg ikke så spesielt til combat, virker ikke som den er så anderledes en combat i Gothic spillene. Har alltid syntes Combaten i spillene har vært det eneste minuset. Fienden trekker seg alltid unna og man må holde på en stund bare for å treffen den. Så ikke ut som combaten var så spesielt anderledes etter å ha sett gameplay videoer.

 

Slik som i eldre spill av Gothic typen så kan man velge mellom 3 factions: En som spesialiserer seg på Magi, en som spesialiserer seg på melee og en som foretrekker avstandsvåpen. Så klassene kan vel klassifiseres som Mage, hunter og warrior.

 

I frykt for å høres for mye ut som en fanboy så forbedrer combat animasjonene seg i takt med jo høyere erfaring man får med å bruke en spesiell type våpen. Med andre ord så vil animasjonene se runk ut med en gang man blir skylt i land på øya. Det kan også være at de forblir ræva og ikke forbedrer seg nevneverdig også, vi får vente og se.

 

Etter å ha sett den polske videoen må jeg si at jeg virkelig ser fram imot spillet. Grafikken er helt rå, samt at det virkelig virker som et Gothic spill med nytt navn! Fantastisk!

50-100 timers spilletid skader absolutt ikke heller!

Lenke til kommentar
I frykt for å høres for mye ut som en fanboy så forbedrer combat animasjonene seg i takt med jo høyere erfaring man får med å bruke en spesiell type våpen. Med andre ord så vil animasjonene se runk ut med en gang man blir skylt i land på øya. Det kan også være at de forblir ræva og ikke forbedrer seg nevneverdig også, vi får vente og se.

 

Jeg tviler på at de vil bli nevneverdig bedre, det jeg synes ser runk ut er nemlig at akselerasjonen på hans armer og overkropp, samt motstandernes fart i evasion er unaturlig og til tider ekstrem.

 

Fra å stå ganske rolig, til å ta ett 500kmt slag før ett kronestykke kan lage lyd mot asfalten er ganske imponerende, men ødelegger innlevelsen, på samme måte som at de har brukt ganske få voices, som i Gothic 1 hvor Xardas stemmen hadde flere skuespill :\

 

Men, man blir kanskje vant til det.

Lenke til kommentar

Ai ai

PB har sagt at det vil være middelhavet som er theme på øya, men Hawaii gett :D Stemmer jo også med vulkanen og palmene..

 

Om litt mindre enn en time sitter jeg og spiller den russiske utgaven, jeg kommer ikke til å forstå en drit av storyen, men jeg vil sjekke grafikken og kampsystemet :p Jeg ble ikke mindre giret etter å ha lest gamers anmeldelse, jeg visste det ville bli bra, men dæven så mye skryt. Jeg håper og ber, om at mine forhåndsbestilte kopier kommer før release datoen inn i butikken.. Jeg kjenner personalet så jeg får det utlevert asap det kommer med posten, til innkjøpspris såklart :-)

 

Jeg forstår også godt at PB ikke har turt å innføre noe vanvittig banebrytende konsept i dette spillet etter Gothic 3 floppen, der prøvde de noe nytt og feilet så det sang veggimellom. Så de bør safe det nå, gjenopprette trynet og bygge opp nytt renomè for neste omgang, så kan de heller tweake oppskriften sin med nytt krydder da :-)

 

Veldig oppløftende at anmelder likte utfordringene med kampsystemet, og jeg ser allerede for meg timesvise med exploration og oppdagelse, aha opplevelser og sure overaskelser.. En av de største nedturene med Gothic 3 er jo nettopp kistene man finner, i disse er det bare computergenerert innhold basert på en liste som går på hver enkelt klasse av kiste, f.eks "Chest", og "Metal Chest".. I Risen er innholdet på ny lagt der for hånd og planlagt, noe som vil øke interessen rundt kistene og generelt loot i avsidesliggende dungeons :-)

Lenke til kommentar
Ja det er jo litt kjipt. Får håpe det kommer en engelsk utgave også, det gjorde jo det med Gothic 3, så forhåpentligvis gjør det det med Risen også. Men hovedgrunnen til at jeg vil ha CE er nok soundtracket på disc. Tror aldri jeg har opplevd så vakker og stemningsfull musikk i et spill før som i G3.

 

Deep Silver/Piranha Bytes har oppgradert standardutgaven slik at den også kommer med lydsporet på egen disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...