Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Nå var det vel heller publisheren Jowood som presset Piranha til å gi ut spillet tidlig (noe som visstnok skal være typisk Jowood). Men at Piranha gapte over "mer enn de kunne tygge" med Gothic 3 er det vel liten tvil om.

 

Når det gjelder Oblivion opplevde jeg faktisk en bug som ødela hele spillet for meg. Datt ut av hovedquesten på et tidspunkt og måtte gå 20-30 timer spilletid tilbake for å finne et save som jeg kunne bruke.

 

Men Oblivion... jeg må nesten skjule hva jeg mener om Oblivion:

 

Oblivion er så useriøst dårlig gjennomført at det ikke kan sammenliknes med Gothic-serien. Det må være tidenes overrated spill. Dårlig atmosfære og copy-paste-design, ødelagt levelling-system, fiender som levler med deg (så det blir vanskeligere å drepe en rotte når du går opp i level), at du kan vinne arenamesterskapet som level 1, og loot er helt på trynet. Gothic prøver ihvertfall!

 

 

Morrowind var kult!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, pure totalslakt :D

Men men, alle har sine meninger om ting, det liker jeg :)

 

Det kommer ut RPGer hele tia, noen bra.. andre ikke fult så bra og noen helt dass.

Man må bare prøve seg rundt, finne det man liker å så kose seg med det.

 

Gleder meg fortsatt til Risen, håper på en eventuell beta/demo ettellerannet snart.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Hmm, er eg den einaste som ikkje opplevde spesielt mange store bugs i Gothic III? Eg spelte det rett etter utgivelse, og der var definitivt vesentlege tekniske problem, i form av svak ytelse og lange lastetider. Men eg trur ikkje eg møtte på meir enn ein verkeleg vesentleg bug, og det var på andre gjennomspeling, med siste patch. Det verste for meg var uansett ikkje dei tekniske problema, men dei andre teikna på at spelet var uferdig, som ein del dårleg historiefortelling og dialog. Samt at spelet er i enklaste laget, mykje på grunn av svak AI som det er lett å utnytte.

 

Likevel, eg likte spelet godt nok til å gå igjennom det to gongar, so det må ha gjort ein del ting rett. Spelverda var diger, innhaldsrik, vakker og variert, der var massevis av ting ein kunne gjere, god stemning, og eit tilfredsstillande karakterutviklingssystem. Eg hadde ikkje noko forventning om at det skulle slå G2. Skuffelsen Oblivion lærte meg å ikkje la meg rive med av hype-en og ha for høge forventningar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Hmm, er eg den einaste som ikkje opplevde spesielt mange store bugs i Gothic III?

Jeg har lurt litt på dette, mange som sier at de ikke opplevde bugs i G3. Jeg mener jeg fant ut engang at kræsje-problematikken var større når maskinen ble varm. G3 er jo et spill som presser maskinen din til det aller ytterste, både skjermkort, chipset og cpu. Kan rett og slett være mange pc'er som ikke har kjølearkitektur bygget for å kjøre på 100% tortur-modus.

Lenke til kommentar

Jeg må si det at etter å ha spillt Forsaken Gods noen timer nå, så merker jeg en klar forskjell kvalitetsmessig med det PB har har gjort med verdenen i Gothic 3 enn det de nye har klart. PB har laget en mye mer levende verden, der det hele tiden skjer noe. Dyr som løper, personer som sitter ved et leirbål, et hus i det fjerne osv. Du får hele tiden lyst til å utforske bare litt til. I Forsaken Gods løp jeg rundt i 15 min uten å treffe på en levende sjel. Alt var bare tomt. Så kjedelig. Så nå når PB sikkert får tid til å lage ferdig spillet, + at de nok har lært litt fra feilene fra Gothic 3, så har jeg stor tro på at Risen kan bli et av tidenes rollespill :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Videointervju fra GDC, videoen begynner på polsk, men selve intervjuet foregår på engelsk. Viser litt gameplay (mest slossing), og gir en del info om selve spillet. Det er heller ikke så vanskelig å forstå hva de sier, i motsetning til Gamer.no's erfaringer...

 

Jeg liker ikke helt snakket om å gjøre det mer "tilgjengelig", med mindre tall å forholde seg til, og at det bare er to fraksjoner. Forhåpentligvis blir det flere valg innen oppdragene du gjør for hver av fraksjonene. Jeg kommer nok også til å bruke litt tid på å venne meg til den nye settingen, som skal være mindre mørk enn i Gothic-serien, selv om den ser helt fantastisk ut (med unntak av rustningen og sverdet han løp rundt med i videoen, æsj!).

 

Jeg gleder meg virkelig til dette kommer ut!

Lenke til kommentar

Ble lettet da han sa at selv de gjør spillet mer tilgjengelig, så vil de ikke ha det for casual. Og i slutten nevner han at alt er håndlaget. F.eks alle hus er laget for hånd, ingenting er bare satt ut der slik det var i Oblivion. En kan jo også se med en gang på gameplayet der at det minner om Gothic, bare med mye mindre lag og bedre kampsystem. Kjenner det er hardt å vente på dette spillet, noen som vet om det kommer i år egentlig?

Lenke til kommentar

Oi, flotte videoar. :)

 

Eg ser heller ikkje positivt på at ein skal "forenkle ting for å gjere det meir tilgjengeleg", men eg veit ikkje kor mykje vi bør legge i det. Han snakkar om massevis av "skills" som kan lærast, noko som er bra. Det kan ellers hende at dette ikkje stikk mykje djupare enn at ein i staden for å ha ein prosentverdi i ei ferdigheit, har eit overordna nivå (t.d. novice/warrior/master). Vi får vel sjå, men eg stolar på at Piranha veit kva dei driv med, denne gongen òg.

 

Ellers merkar eg meg at det høyrast ut som om spelet kan komme allereie i år! :D Utifrå videoane ser det òg ut til at dei har komt veldig langt.

 

EDIT:

 

@nouse4aname

Eg reknar med at du har spelt Gothic 1 og 2 òg? Viss ikkje, trur eg eg veit den perfekte måten å få tida til å gå på medan du ventar på Risen...;)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...