Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det var ikke med tanke på Rollespill, heller spill generelt. Men vi har en del å se fram til på (den vestlige) RPG-fronten. Vi har Divinity 2, Way of the Cossack Dragon Age: Origins, Two Worlds: The Temptation, Dungeon Hero, The Witcher: Rise of the White Wolf, Mass Effect 2 og eventuelt et TES V i 2010. Vi kan ikke klage :)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Gothic 2 er mitt favoritt spill av alle spill. Ble litt skuffet av Gothic 3 men med den siste og enorme Community 1.70 patchen og hotfix 1.71 er spillet veldig bra. Fortsatt ikke så bra som det kunne, men vertfall nesten helt bug fritt. nyeste patchen har til og med et helt nytt system for og balansere spillet.

Dette er valgfritt, i tillegg til helt ny AI som gjør combat mer spennende. Den siste patchen har større changelog en alle patches hittils. Sjekk Worldofgothic.com.

 

Gothic 3 Forsaken Gods holder jeg meg langt vekk fra. Hørt bare dårlig om det.

 

Risen har jeg stor tro på at kan bli bra, det jeg har hørt fra PB er veldig positivt. Store verdner i spill er kansje bra men bedre med mindre og mer polished. Bare se på Oblivion. så stort mens ingenting der og hente.

 

2009 og 2010 blir noen veldig bra RPG. Kansje de beste ever.

 

Foresten Gothic 4 blir laget av spellbound. Det heter Arcania a gothic tale. finnes hjemme side.

Endret av Merwanor
Lenke til kommentar
Gothic 2, über alle...!!

Si meg, er det noen her som har spilt, og kan anbefale Drakensang til en ihuga Gothic-entusiast? Er litt skeptisk til party-biten og den "søte" grafikken noen har ymtet om....

 

Eg har ikkje spelt Gothic, men kan klart anbefale Drakensang. Party-biten er veldig grei, sidan du ikkje kan ha ein Warrior som planteekspert, det bør magikaren/Prospectoren/Alkemisten din vere. Eg har ingenting å klage på party-biten. Grafikken har eg heller ingenting å klage på, i t.d. byane føler eg at det er mykje betre stemning enn i Oblivion(kan ikkje samanlikne med Gothic, sidan eg, som sagt, ikkje har spelt det). Eg vil verkeleg anbefale Drakensang :)

Lenke til kommentar
Gothic 2, über alle...!!

Si meg, er det noen her som har spilt, og kan anbefale Drakensang til en ihuga Gothic-entusiast? Er litt skeptisk til party-biten og den "søte" grafikken noen har ymtet om....

 

Eg har ikkje spelt Gothic, men kan klart anbefale Drakensang. Party-biten er veldig grei, sidan du ikkje kan ha ein Warrior som planteekspert, det bør magikaren/Prospectoren/Alkemisten din vere. Eg har ingenting å klage på party-biten. Grafikken har eg heller ingenting å klage på, i t.d. byane føler eg at det er mykje betre stemning enn i Oblivion(kan ikkje samanlikne med Gothic, sidan eg, som sagt, ikkje har spelt det). Eg vil verkeleg anbefale Drakensang :)

Jeg var innom Drakensang, og holdt ut i ca 15 minutter før jeg ikke orket lenger... Mulig jeg er litt sær, men for meg manglet det sjel.

 

Hvis du ikke har spilt Gothic har du virkelig noe å se frem til!

Lenke til kommentar
Gothic 2, über alle...!!

Si meg, er det noen her som har spilt, og kan anbefale Drakensang til en ihuga Gothic-entusiast? Er litt skeptisk til party-biten og den "søte" grafikken noen har ymtet om....

 

Testet demoen av Drakensang isted, fant fort ut at det ikke er min type RPG. Liker å styre personen med wasd-knappene, ikke klikke med musen dit han skal gå. Samme med kampene. Men det er bare å laste ned en demo for å teste ut Drakensang, mulig du liker det :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Wow, dette så ufattelig bra ut.

Men siden jeg er på sjøen og det å laste sider tar masser av tid spør jeg bare om et par ting er kort.

Sorry hvis noe av det blir litt for OT, er forresten ny her på forumet så Hei Hei til allesammen. :D

 

Risen: Vil det kun komme til PC eller er det noe snakk om å komme med det til konsoll også?

Er det utviklerene fra G3 som lager dette da, så de har ikke noe med G4 å gjøre?

Gothic4: Jeg har hørt noe rykter om at dette kansje skal komme på konsoll. Noen som vet noe mere?

 

Må forresten si meg enig med alle i at G2 er verdens beste!

Da jeg begynte å spille på G3 ble jeg fort skuffet over at man ikke lengre kunne styre slagene slik

som i g2, hvor du måtte svinge sverdet forskjellig utifra hva du sloss mot. Og det er irriternde i G3

at ulvene kan drepe deg med at de henger seg opp i angrep, selv om du er lvl 60 omtrent. Sånnt er

litt frustrerende. Jeg syns også G3 var litt for langt. Jeg kom ca halvveis og gikk lei av å redde byer

og gjøre quests som ikke hadde noe for seg. Bare sånne småting.

 

Ellers har jeg ikke de store problemene med bugs. Kun at det ved et par annledninger har fått hele

maskinen til å henge, og at jeg et par ganger har falt igjennom bakken.

Sånn storymessig syns jeg det var veldig bra, spilte nettopp gjennom det. G3 altså.

Men juksa litt på slutten fordi jeg skulle dra på sjøen. Jeg drepte Zuben uten at jeg hadde lov å

komme inn i ishtar så tror jeg gikk glipp av en liten bit av storyen der. Men fikk i allefall med meg

end credits, tror jeg skal loade og gjøre så jeg kommer inn på vanlig måte.

 

Men alt i alt syns jeg G3 var veldig veldig bra. Og gleder meg utrolig masse til G4 og Risen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Det der er den tyske samlerversjonen, og det er dessverre ikke klart om det i det hele tatt kommer en engelsk utgave. :( Jeg har tenkt litt på å kjøpe den, selve spillet er flerspråklig med engelsk versjon på disk, men det blir litt kjipt om alt ekstramaterialet er på tysk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...