Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meh det er nesten litt surt. Etter å ha lurt litt rundt i The Monestary (er på lag med The Don, så det var i kappitelskiftet) har jeg nå fått 89 wisdom. Når man da tenker på at jeg har 23 strength og er en melee dude er det litt merkelig :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. JEg har tenkt og oppne : open the great gate

Jeg har satt 4 skull på de 4 altre

Men porten opner seg ikke..

Noen som vett hva jeg har glemt eller no?

Skrevet

Hei.. JEg har tenkt og oppne : open the great gate

Jeg har satt 4 skull på de 4 altre

Men porten opner seg ikke..

Noen som vett hva jeg har glemt eller no?

Satt dem i riktig rekkefølge? Hver hodeskalle skal stå på ett spesielt sted, man vet at dem er i riktig posisjon når man ikke kan flytte dem.

Skrevet

får ikke fullført Hemlars murder.Er andre gangen jeg spiller igjennom og også denne gangen skjer det ingenting mer etter at man har solgt Tweed for å få morderen til å prøve å ta deg/evt finne ut mer.Har blitt fortalt at dersom jeg sover eller tar meg et bad kan jeg risikere å bli myrdet,men dette skjer jo ikke selv med mange dager i sengen eller i badestampen....

Skrevet

får ikke fullført Hemlars murder.Er andre gangen jeg spiller igjennom og også denne gangen skjer det ingenting mer etter at man har solgt Tweed for å få morderen til å prøve å ta deg/evt finne ut mer.Har blitt fortalt at dersom jeg sover eller tar meg et bad kan jeg risikere å bli myrdet,men dette skjer jo ikke selv med mange dager i sengen eller i badestampen....

Har du fått fullført questet "Del ut weed til folk"? Etter det skal det stå "Wait for the killer" på det badeværelse ved der Caspar står.

Skrevet

Spiller som ren mage og gidder selvsagt da ikke bruke skills på open locks. Noen som kan hjelpe meg å finne Runen til Open locks?, kommen såpass langt at det begynner å bli kjipt og hoppe over alle kister. Sett gjerne svaret i spoiler tag ).

Sikket nevnt før i tråden men den er laaaang.

Skrevet

Har du fått fullført questet "Del ut weed til folk"? Etter det skal det stå "Wait for the killer" på det badeværelse ved der Caspar står.

Takk,må være en som jeg ikke har solgt Tweed til da,får lete videre etter kjøpere.

Skrevet

Hei, kan noen vennligst fortelle meg hvor jeg finner læremester Abrax i klosteret? Har finkjemmet alle tilgjengelige områder for ham uten hell, men er ganske sikker på at jeg har pratet med ham tidligere i spillet. Problemet er at en underlig bug gjør at jeg til enhver tid har en helt tom oppdragslogg, og heller ikke husker hvor jeg møtte ham! Ps: Jeg har ikke adgang til vulkanfestningen eller templet.

Skrevet

Har funnet to nameless graves til nå. Spoiler om hvor de er:

En ved nedsiden av klosteret. En liten platting som er skjult. Er en sånn levitate orb der som man kan bruke. Den andre ved den lille øya ved siden av harbour town.

Vet noen hvor nøklene er?

Skrevet

Hei, kan noen vennligst fortelle meg hvor jeg finner læremester Abrax i klosteret? Har finkjemmet alle tilgjengelige områder for ham uten hell, men er ganske sikker på at jeg har pratet med ham tidligere i spillet. Problemet er at en underlig bug gjør at jeg til enhver tid har en helt tom oppdragslogg, og heller ikke husker hvor jeg møtte ham! Ps: Jeg har ikke adgang til vulkanfestningen eller templet.

Heisann, det er en ring inne på biblioteket. Den er på høyre side når du går inn. Dra i ringen(venstreklikk på den) Løp ned trappa, åpne døren som er rett frem når du kommer ned(med en open lock scroll) Har du ikke open lock scroll? Da finner du en nedi hølet som er i rommet vedsiden av.

Biblioteket er inn til venstre når du står og ser på Holy Flame Hall.

Lykke til

Skrevet

Spiller som ren mage og gidder selvsagt da ikke bruke skills på open locks. Noen som kan hjelpe meg å finne Runen til Open locks?, kommen såpass langt at det begynner å bli kjipt og hoppe over alle kister. Sett gjerne svaret i spoiler tag ).

Vel, i den gjennomspelinga eg held på med no, selg mester Cyrus den runa. Eg har tydlegvis funne den òg, lurer på om det kanskje var i hula som ligg ikkje so langt unna søraust-inngongen til Harbour City. Hula ligg på oppsida av vegen du kom til nemnde inngong på. Eg er ikkje heilt sikker på om der var der eg fann runa, men det kan vere verdt å sjekke. Det er ikkje lett å hugse eksakt kor ein finn alt ein plukkar opp i dette spelet.

Skrevet

Er ikke 100% sikker, men vil huske at Open Lock rune finnes i gnomenes base helt nord-øst på kartet. Nede i kjelleren hvor du sloss mot en undead lord. Men du kan jo også bare kjøpe den.

Skrevet

Takk for svar Mammakamel! Problemet er bare at jeg har trålet hele biblioteket også, uten at Abrax viser seg der (lenger.) Jeg lurer på om det kan være resultat av det som står under.

Noe annet jeg sliter med, som andre har erfart, var at jeg var litt for ubesluttsom i forhold til om jeg ville alliere meg med munkene eller Dons menn. Utførte oppdrag i begge leire, og holdt på med samme i byen. Nå føler jeg at jeg er gått tom for muligheter i Klosteret, ingen gir meg flere oppdrag, og jeg har fått en pakke fra Scordo hos Sonyas, som skal leveres til Don, men som jeg overhodet ikke får levert, da jeg ikke har samtale-alternativer med verken kona, vakten eller "leir-sjefen." Noen som sitter på erfaringer som tilsier at jeg nå er "låst" fast i limbo, uten reelle muligheter til å komme videre? Finnes noe oppdrag jeg ikke vet om som vil gi meg innpass i en av leirene? Eller må jeg bare gå (laaaangt) tilbake til en tidligere lagret fil...???! I så fall lukter det programmeringsfeil/bug lang vei, noe jeg allerede har støtt på ved et par anledninger. (Finnes vel ingen Piranha bytes spill uten, antar jeg, sukk....) :(

Skrevet (endret)

Nå har jeg bare spilt for Don så jeg er kanskje ikke mye til hjelp, men hvilken status har du når du går inn på character screen? Står det castaway fortsatt eller står du oppført som hunter, novice, recruit?

Hvis du fortsatt står oppført som castaway så bør du ha mulighet til å velge gruppe. Hvis ikke så vet du i hvert fall hvilken gruppe du må gå til for å få flere quests.

Hvordan kom du deg til klosteret? Hvis du ble fanget så har du i prinsippet blitt rekruttert, og da har selvsagt Don ikke noen oppgaver til deg.

Kan som sagt ikke gi så mye hjelp med klosteret, men hvis du gir oss litt mer informasjon så kan kanskje noen finne ut hva du har gjort feil.

Endret av Nether
Skrevet

Takk for svar Mammakamel! Problemet er bare at jeg har trålet hele biblioteket også, uten at Abrax viser seg der (lenger.) Jeg lurer på om det kan være resultat av det som står under.

Noe annet jeg sliter med, som andre har erfart, var at jeg var litt for ubesluttsom i forhold til om jeg ville alliere meg med munkene eller Dons menn. Utførte oppdrag i begge leire, og holdt på med samme i byen. Nå føler jeg at jeg er gått tom for muligheter i Klosteret, ingen gir meg flere oppdrag, og jeg har fått en pakke fra Scordo hos Sonyas, som skal leveres til Don, men som jeg overhodet ikke får levert, da jeg ikke har samtale-alternativer med verken kona, vakten eller "leir-sjefen." Noen som sitter på erfaringer som tilsier at jeg nå er "låst" fast i limbo, uten reelle muligheter til å komme videre? Finnes noe oppdrag jeg ikke vet om som vil gi meg innpass i en av leirene? Eller må jeg bare gå (laaaangt) tilbake til en tidligere lagret fil...???! I så fall lukter det programmeringsfeil/bug lang vei, noe jeg allerede har støtt på ved et par anledninger. (Finnes vel ingen Piranha bytes spill uten, antar jeg, sukk....) :(

Har du faktisk klart å komme inn i rommet der "The Don" holder til og snakket med han personlig? Han er den eneste som vil ta imot den pakken. Hvis ikke så må du samle opp alle sverd bitene rundt i campen og forge sverdet sammen slik at du får innpass til å treffe han først.

Men det er som Nether sier, hvis du ble kastet inn i monastery mot din vilje tidligere så er du tvangsrekruttert til Mages eller Order.

Skrevet

Nei, jeg har definitivt ikke vært hos Don personlig. Ærlig talt kjenner jeg faktisk ikke statusen min - castaway eller annet - har ikke egen pc tilgjengelig, og får heller ikke sjekket på en stund..

Begynte med en del oppdrag hos Don før jeg ble tatt til fange og tvangsrekruttert. Så rømte jeg og gjorde litt her og der. Da jeg kom til byen utførte jeg flere oppdrag for begge sider, og fikk til slutt inntrykk av at jeg var en "kloster-mann." Men, som sagt, pakken til Don får jeg ikke levert, fordi Dons menn er totalt uinteressert i meg. (Litt rart da, at Scordo, som er lederen i byen faktisk stolte på meg...) Får ikke prate med noen om noe. I klosteret holdt jeg på med å lære magiske formler hos Illumnar(?) og fikk beskjed om å søke råd hos de andre rekruttene. Nå har jeg sjekket alle gjentatte ganger, resitert noen formelingredienser for Illumnar, men får ingenting mer å gjøre videre. Innbiller meg altså at jeg skal oppsøke Abrax, men han er som sunket i jorden... Lurer på om han befinner seg bak den røde, magiske barrieren i biblioteket.

Hovedproblemet mitt er altså at en feil/bug medfører at oppdragsloggen og alle de andre loggene er helt tomme til enhver tid, og jeg har ingen mulighet til å sjekke nåværende oppdrag jeg er på. Trodde jeg skulle klare meg lell på grunn av ren forkjærlighet til spillet og historien, men er gått i surr.

Uansett, takk for hint og tips så langt! Skjønner at det kan være vanskelig spørsmål å besvare, all den tid ingen andre har meldt om samme bug som jeg har...! :cry:

Skrevet (endret)

Innbiller meg altså at jeg skal oppsøke Abrax, men han er som sunket i jorden... Lurer på om han befinner seg bak den røde, magiske barrieren i biblioteket.

Hehe hadde samme problem som deg. Gjorde oppdrag for begge sider og endte opp med å bli persona non grata hos begge. Eneste mulighet jeg hadde var å la meg arrestere og bli en Warrior of the Order.

Hvis du trenger hjelp med å finne Abrax.

Helt i andre enden av hallen med den magiske barieren er det et rom med et lite hull i veggen, bruker du nautilusscroll kommer du deg gjennom hullet og der inne finner du Abrax og en bok som lærer deg ingrediensene for en Illusionscroll.

Endret av Rider of Reason

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...