Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

@Bone

 

 

Å kjempe mot *ein* av desse øglekrigarane burde alltids gå bra. Ein strategi som fungerte for meg, var å bruke skjoldet, samstundes som eg flytta meg sidelengs. På eit eller anna tidspunkt vil dei slå, og då vil dei blottlegge ei side eller ryggen. På det tidspunktet kan du slå tilbake. Å møte to eller fleire krigarar kan vere utfordrande på dette tidspunktet. Bortsett frå meir trening, for deg og/eller karakteren din (du kan fortsatt forlate vulkanen og gjere ting andre stader, veit

du), har eg to tips:

1. Generelt: prøv å kontrollere situasjonen. Vit kven du skal møte, legg ein strategi. Om du skal slåst mot meir enn ein motstandar, prøv å gjere det ein plass der dei ikkje har moglegheit til å omringe deg. Bruk omgivnadane...piggfeller kan

t.d. løysast ut medan fiendar står på dei.

2. Kampar mot fleire enn ein fiende blir lettare når du har hjelp. Hjelpa treng ikkje å ha den store slagkrafta, det er ofte mykje viktigare at ho distraherar motstandarane dine, og gir deg moglegheit til å angripe dei bakfrå eller frå sida. Dette er ein perfekt jobb for Fred. Det er derfor lurt å bere med seg nokre "summon skeleton"-skriftrullar for å klare dei meir utfordrande kampane.

 

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle svar, folkens! :)

 

Hadde et lite Risen-brekk, så derfor litt sent svar..

 

Men, jeg har jo gjort som dere sier.. hoppe fra side til side, gjemme meg bak skjoldet og så hugge til rett etter noen har gitt et slag.. bruke omgivelsene, er det flere så få dem i en trang korridor for å bli angrepet kun en av gangen, osv..

 

Det eneste jeg ikke har vært så flink til å bruke var den "power-greia" :) Den hjalp litt..

 

Men, tror mye var for at jeg trengte en liten pause, eller noe.. for prøvde igjen i dag, og da fikk jeg det til med en gang, og egentlig "veldig lett", også! :) Eller, jeg sprutet jo litt blod, for å si det sånn, men det tok ikke lang tid før jeg var igjennom hele greia, og kom meg til kapittel 4! :)

 

 

Takk igjen for alle svar! Nå er jeg ved godt mot igjen! :D hehe..

 

 

Har de fleste av dere rundet det allerede, eller? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm.. Lite spørsmål: Sånne runes, og seals og sånn.. er det noe som man kan bruke, men som ikke brukes opp?

 

Man har de scrolls-ene, de bruker man opp.. men, er det noe man kan lære å lage, å finne, en "stein", eller noe, som gjør at man kan bruke og bruke (som bare går på mana og som ellers ikke bruker noe)?

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar

:)

 

Spiller ikke som mage, jeg heller.. men, lurte på om jeg skulle ofre noen skillpoints på å kunne lage noen sånne, for så å kunne bruke litt magiske greier litt oftere..

 

Men, men.. nå er jeg i hvert fall uansett ferdig med spillet! :D Rundet det i natt!

 

Kongespill! Klokket vel inn på en 55-60 timer, tror jeg.. ble level 28, eller 29.. :)

 

EDIT: 61 timer og et par minutter! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Uff!!!! Var så godt i gang med Mage, sist jeg spillte kunne jeg forsiktig bevege mer rundt og klarte å skyte gnomer til blokksberg med 1 magic bullet.

 

Innstallerte win7, glemte helt save filene som tydligvis lå i minedokumenter eller lignendet så alt forsvant :cry: . Orker ikke starte på nytt med det første (runnet det første gang som kriger).

 

Konge spill ja, spillt dragon age et pr timer men så langt har jeg likt risen bedre, ble uten tvil mer oppslukt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gothic 3 har nå kommet på Steam.. kjøpte det jeg.. igjen! :) hehe.. har CE versjonen også, men har begynte å elske Steam og dens praktiske side i det siste..

 

Driver og spiller litt nå.. Rundet det aldri, men kom egentlig veldig så langt sist gang, husker ikke helt hvorfor jeg stoppet.. det var ikke pga all bugginga, for det trosset jeg meg igjennom..

 

Men, det å loade og save tar sykt lang tid der, spesielt i forhold til Risen.. ikke at jeg har noe særlig tyngde bak hva jeg sier nå, men det virker som det lider veldig av dårlig programmering, for det flyter ikke akkurat.. Risen, som jo er nyere, flyter mye mer!

 

Uansett, jeg koser meg litt med Gothic 3 om dagen.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til spillet. Er det slik som det var i gothic 2 at det ikke respawner fiender, og at når du har drept et dyr i et kapittel er det dødt for evig, slik at det lønte seg å tømme kapitlene for fiender før man gikk videre til neste og fikk nye?

eller spawner de igjen etter en stund? for dette var omtrent det eneste som irriterte meg i gothic 2, som ble det rpg spillet jeg har suttet mest med selv om jeg fikk det 2 dager etter oblivion, som raskt begynnte å støve i hylla :p

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har spillt Risen nå. Har bare spillt MW2 og DA:O.. Har egentlig veldi lyst til å begynne igjen. Jeg kom bare til Chapter 2..

 

Gothic 3 er helt fantastisk. Beste RPG spillet jeg har spillt. Eneste negative er den lange loadetiden ja :( Har enda ikke kommet i gang med Risen. Har hatt det siden release, men har valgt å spare litt på det siden jeg har så mange andre spill liggende her. Men gleder meg enormt til å teste det ut!

 

Jeg har Gothic 3 her hjemme, men jeg har aldri fått spillt det pga. at en stygg melding med "Where is the Guru" kommer opp. Jeg kan spille det på skolepcen som har xp, men kan ikke ha på noe bra grafikk. Det jeg har spillt av Gothic 3 har vært fantastisk, men skulle ønske det ikke var så SINSYKT bugga!!

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Uff!!!! Var så godt i gang med Mage, sist jeg spillte kunne jeg forsiktig bevege mer rundt og klarte å skyte gnomer til blokksberg med 1 magic bullet.

 

Innstallerte win7, glemte helt save filene som tydligvis lå i minedokumenter eller lignendet så alt forsvant :cry: . Orker ikke starte på nytt med det første (runnet det første gang som kriger).

 

Konge spill ja, spillt dragon age et pr timer men så langt har jeg likt risen bedre, ble uten tvil mer oppslukt.

 

Har du sjekka i C:/documents and settings/(bruker)/Mine dokumenter?

 

Måtte reinstallere windows og alle savegames forsvant, trodde jeg. Heldigvis ligger Mine dokumenter i ei mappe som ikke berøres av en reinstallering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...