Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker igjen, Nether.. Har testet med HWMonitor nå, og CPU-en har hatt en maks temperatur på 87 grader, står det.. GPU-en en maks på 97 grader.. hmm..

 

 

Litt overrasket.. er nå på level 15, og skjønte ikke helt når dere snakket om kapitler, -jeg trodde man begynte på 2 kapittel når man kom til Harbour Town, etc.. når ser jeg at det ikke stemmer, for akkurat nå, etter 30 timer med spilling, at jeg har kommet til kapittel 2 :D hehe.. Hvor mange kapitler er det, egentlig?

 

 

Når det gjelder LP, så har jeg vurderte Scroll-making, men jeg er jo warrior.. om jeg kom til å sløse bort poeng der.. men, hvis det er slik at man ikke akkurat sliter med LP etter hvert, så kanskje like dumt?! Eller, hva tror dere?

 

Men, angående LP.. jeg vet at jeg ikke har vært over alt.. men, synes jeg har vært over nok til å undre over hvordan det er mulig å få nok LP til å bli level 25!? Kommer man til andre steder enn det hovedkartet viser?

 

 

EDIT: Jo, og en siste ting.. når det gjelder LP og ting som Strenght, osv.. finnes det en maksgrense på det? Slik at hvis jeg vil ha mest mulig strenght, så booster jeg opp det jeg kan få med LP først, SÅ går over på potions? Slik at jeg får enda mer? Eller har ikke dette noe å si? :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Bone:

Sendte det en PM om temperatur problemet ditt. :)

 

Det er 4 kapitler i spillet, men de to første er de største. De to siste kapitlene er litt mindre frie.

Du behøver ikke bekymre deg for å sløse bort LP som warrior. Har som sagt 60 LP til overs nå på level 25.

 

Det er enkelt å få XP nok til å bli level 25. Mange fullfører spillet som level 27/28 og noen har t.o.m nådd level 30. Man får masse XP gjennom oppgaver, og senere får du også en haug med sterke fiender å slakte som gir en mye XP.

 

Maksgrensen for å lære strength er 100. Er derfor lurest å bruke LP på strenght opp til 100 og deretter gå over til potions. Selv brukte jeg dog noen potions i begynnelsen for å bruke bedre våpen. Hvis du gjemmer f.eks 10 hero's crowns til å lage strength potions etter du har nådd 100 ender du opp med 150 i styrke. Hvis du gjemmer på alle 20 hero's crown får du 200 som er den definitive maksgrensen for styrke. Men jeg ser ikke helt poenget i å ha 200. Jeg har 140 hvilket er mer enn nok. Brukte noen Hero's crown på å heve helsen min. Dessuten er det vanskelig å finne de så det er tvilsomt du får 20 av de planetene bare ved å vandre rundt.

Du kan også få +5 i styrke av å spise epler og egg. Tror 10 eller 15 av epler og egg gir +1 i styrke. Du kan oppnå maks +5 på den måten ved å spise masse epler/egg.

----------------------------------

Error: Vet det er litt vanskelig i starten ja, men nå kan jeg melee systemet såpass godt at jeg burde klare meg mot de fleste mindre fiendene. Tenkte å fokusere på sverd og styrke litt først og så senere legge til litt magi. Hørt om mange som har 10 i staff fighting i tillegg til magi, så kan ikke forestille meg at det blir noe vanskeligere med sverd i stedet. :)

Lenke til kommentar

Har fått tak i Titan-hammeren... men hvor er resten av rustningen?

 

Hammeren er ein av fem delar av rustninga, som ligg dei fem gravene til dei sauriske øvsteprestane. Eg antek du har fått oppdraget "Find all the pieces of the titan armour"? I sofall er gravene markerte i på oppdragskartet ditt.

 

 

Kay

 

Agh, jeg er så vant til at Gothic skal være kryptisk at jeg hele tiden glemmer Quest-kartet i Risen. Hehe. Blir jo nesten for enkelt. Takk skal du ha. =)

Lenke til kommentar
Det er 4 kapitler i spillet, men de to første er de største. De to siste kapitlene er litt mindre frie.

Du behøver ikke bekymre deg for å sløse bort LP som warrior. Har som sagt 60 LP til overs nå på level 25.

 

Det som er greia er at kaptilene er ganske "frie" også, det er med andre ord ingen mal om hvilken lvl du må være etc før du går videre. Du kan feks omtrent gå rett til ch 2 på lvl 7 (gjør Main quest, kom i den sitvasjonen med Mage, men hoppet ut av samtalen og forstatte på chapter 1) men går du så fort frem blir det smertefullt og møte lizard men. Så det beste er å drøye samtalen ved vulkanen (til chapter 2) til du er opp mot lvl 20. Dette fører da igjen til at chapter 3-4 blir kortere av naturlige årsaker også lettere da du har gjort grundig forberedelser.

 

ps:Hr.Jensen: Beste er å late som siste Boss fight ikke eksisterer ), eneste delen der konseptet dras helt ut av rpge sjangeren og føles som et rent konsoll spill ). Til og med vært 100% bedre om hele slutten var en cutscene, merklig valg de har gjort der.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Spørsmål til Chapter 3:

 

 

 

Jeg synes dette brettet har begynt litt rart.. og noe skyldes kanskje en bug, men lurer på om det er ca riktig for dere også!?

 

Jeg og The Inquisitor, sammen med en gjeng andre Warrior of the Order, åpnet Volcano-døren og har nå kjempet oss vei til en stor stengt port. Men, før jeg der snakket med The Inquisitor, så ville jeg sjekke litt rundt først (jeg trodde når jeg snakket med han, så ville han videre, men jeg ville utforske litt siden jeg vil få med meg alt).

 

Uansett; Jeg snuste til høyre og litt til venstre.. til høyre fant jeg et lite hull jeg transformerte meg til å krype inn i, og etter en del slåssing, så som kom jeg til vinsjen og fikk vridd på denne, og dermed åpnet visstnok døra seg. Jeg måtte hoppe ned fra "vinduene" der, fordi etter en load så ville ikke den knappen for å åpne døra fungere (den som tar deg mot tilbake veien). En liten bug, men egentlig ikke så mye å tenke på, siden jeg kom meg til The Inquisitor ved å hoppe ned..

 

Når jeg snakket med han påsto han jo at døra var stengt (sikkert naturlig nok, siden det er han scriptet til å si), men så kom valget at jeg hadde funnet en vinsj, men da mente han plutselig at dette måtte være en annen vinsj, for porten var fortsatt lukket(!) WTF!? Eh, nei! Jeg vet ikke hvilken vinsj han snakket om, og ikke hvilken vinsj spillet mente at jeg hadde brukt, for porten var jo oppe.. Alle ble derimot fornøyde når jeg brukte telekinese på spaken som gjorde at den store bautaen ikke falt i hodet vårt.

 

Spørsmål 1) Er det en bug når han påstår at porten fortsatt var lukket? Har dere opplevd det? Er det KUN vinsjen TIL HØYRE og den spaken som forhindrer at fellen utløses som kun dere også har prøvd?

 

 

Når jeg senere undersøkte litt til venstre, så kom jeg til slutt til en stor skorpion, og på toppen der, på andre siden, noen Lizzards. Disse oppholdt seg i tilsynelatende samme rom som der vinsjen var på høyre side av porten. Jeg tapte en del når jeg prøvde å ta dem, og jeg hadde bare EN levitation spell igjen, så jeg ga litt f siden jeg allikevel hadde fått opp den store døra (for hit var et sted jeg kom etterpå).

 

Spørsmål 2) Er dette et sted "vinsj 2" er? Eller noe annet? Er det noe spennende over der?

 

 

Videre; Vi banet oss vei nedover, kjempet mot en del Lizzards, og kom til slutt til en stor vindebro av sten, og jeg får i oppdrag av The Inquisitor å finne en måte å senke denne på. Til høyre, der kommandanten står, er det også en slik bro. Denne bruker jeg telekinese på, og får ned. Og, innenfor der finner jeg jammen en som står og hogger! Han påstår at han har blitt tatt til fange av Lizzard-folkene og bragt hit, og vet ikke hvor lenge han har vært her..

 

Spørsmål 3) Er dette en vi har møtt før, for jeg husker han nemlig ikke!? "What are you doing here?"

 

 

Denne hulen virker jo gigantisk, i hvert fall i forhold til andre.. og ikke vet jeg hvor de leder heller.. men, det er jo en del andre Lizzard Warriors der, og noen andre skapninger, om jeg ikke husker feil.

 

Selv er jeg nå snart level 21, og burde jo igrunnen være høyt nok..

 

Spørsmål 4) Er jeg egentlig på riktig vei? Føler egentlig at jeg har litt hodet under vannet akkurat nå, siden jeg føler de er litt for sterke for meg akkurat nå.. Er det slik at jeg skal ut av Volcano-hulen og undersøke mer på selve øya? Eller skal jeg fortsette der i området hvor han står og hugger? Han nevner også en patrulje som kanskje har et kart, men en patrulje, tydeligvis Lizzard Warriors i flertall, er egentlig ikke noe jeg tror jeg kommer til å klare akkurat nå.. Men, er det noe mer gjøre ute nå? Eller må jeg bare fortsette der jeg nå driver?

 

 

Spørsmål 5) Er alt jeg har forklart nå slik dere har gjort også? Hadde dere noen bugs her?

 

 

 

 

Hjertelig tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Heh, ja den counter greia er litt morsom. Hvis du havner i kamp mot en humanoid (en som bruker våpen) så er det bare å spamme høyre museknapp, og da kan du ikke bli truffet :p

 

Bruker selv ikke den teknikken siden det for det første ikke er noe morsomt, og for det andre så er det på en måte juks.

Lenke til kommentar

hmm.. synes det er vanskelig uansett jeg.. synes ikke jeg får det til, heller! :( hmm..

 

Eneste måten jeg har klart å ta flere av de Lizard-ene på, er å faktisk utnytte noen "smutthull"; stå steder hvor de ikke helt kommer til og skyte på dem med piler.. klarer én med en del tap, men to(!), da holder jeg på en stund, altså.. :(

Lenke til kommentar

hmm.. Dette er jammen meg noe av det mest utfordrende jeg har vært borti når det gjelder Gothic/Risen -spillene..

 

Jeg er "all for" det med vanskelighetsgraden, og det at det trengs skill for å kjempe og ikke bare klikke.. og jeg har utøvd disse triksene i all min spilling også; hoppe til siden, blokkere, gjemme seg bak skjold, sidesveip med sverd, flere komboer..

 

Men.. dette i chapter 3 klarer jeg ikke for fem flate øre;

 

 

Til etter å ha krøpet under sprekket som nautilus der han ene driver og hogger (og jeg har levert fra meg kartet til The Inquisitor, så er jeg jo i et helt nytt område.. men jeg sliter ubeskrivelig mye..

 

Hvis jeg parerer med høyre musetast når noen slår, så er de for raske for meg, og slår meg før jeg rekker å komme med noe motangrep.. Når jeg tar svingslag (holde mot høyre og så VM), så blokkerer de første og før jeg klarer andre har de igjen fått inn et slag.. og jeg taper MYE! Enda jeg også har fått Captain armour.. Gjemmer jeg meg bak skjoldet og bare tar inn ett og ett slag så går jo knapt livet deres ned, og jeg er ute etter et par bommerter.. 1 er veldig, veldig vanskelig.. 2 er nesten umulig, og jeg har vel nesten til gode å klare 3.. og når det i tillegg er Lizard Priest ute og går også.. hmm.. Jeg klarer å ta 1 med piler før han kommer bort til meg som regel, men etter å ha skremt med meg et par andre på kjøpet, så er jeg uansett fucked.. hmm

 

Alle andre mobs frem til nå har jeg skjønt hvor jeg eventuelt har gjort feil når jeg har tapt.. at taktikken har vært dårlig.. og det er det som har vært så gøy.. prøve på nytt og være taktisk flinkere og bedre neste gang, og så hjelper det.. denne gangen ser jeg virkelig ikke at mine triks skal lykkes, ..selv de som jeg føler at jeg utfører korrekt! De er altfor sterke for meg..

 

Så derfor lurer jeg på om jeg faktisk er sterk nok og "flink" nok til å være her jeg er nå.. Så, se bildet under:

 

 

524443.jpeg

 

Takk takk!

Lenke til kommentar

Har du laget permanente strength potions enda? Isåfall ville jeg pimpet opp styrkem din litt mer, kan aldri ha for mye av det som bandit.

 

Ett annet godt tips i combat er å dobbeltklikke på bakover tasten slik at figuren din hopper bakover, deretter holde inn venstre musetast slik at figuren din "lader opp" ett sterkt angrep. Han vil deretter hogge til mot motstanderen og stupe ett stykke fremover, få fiender klarer å motgå denne taktikken hvis du repeterer den.

 

Du kan også følge opp med en combo etter det første angrepet, men du burde kun bruke angrep som du lader opp da de gjør adskillelig mer skade enn vanlige angrep.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...