Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Risen er et kongespill. Fullstendig hektet hele veien:)

Har et problem på slutten av spillet, da jeg har hatt en lengre pause pga mye jobbing. Jeg mangler en av de 5 deler til armour og husker ikke hvor jeg har vært. Det jeg har funnet, er hjelmen, brystbeskyttelsen, våpenet og noe som ser ut som arm/leggbeskyttere. Hva er det som mangler, er det et skjold eventuelt? og hvor er denne siste delen å finne? Mener å huske jeg har lett på alle 5 plasser, men husker ikke hvor jeg har funnet noe.. Kan noen legge info i en spoiler her, slik at jeg ikke må lete meg i hjel etter siste del?

 

Takk for eventuell hjelp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Risen er et kongespill. Fullstendig hektet hele veien:)

Har et problem på slutten av spillet, da jeg har hatt en lengre pause pga mye jobbing. Jeg mangler en av de 5 deler til armour og husker ikke hvor jeg har vært. Det jeg har funnet, er hjelmen, brystbeskyttelsen, våpenet og noe som ser ut som arm/leggbeskyttere. Hva er det som mangler, er det et skjold eventuelt? og hvor er denne siste delen å finne? Mener å huske jeg har lett på alle 5 plasser, men husker ikke hvor jeg har funnet noe.. Kan noen legge info i en spoiler her, slik at jeg ikke må lete meg i hjel etter siste del?

 

Takk for eventuell hjelp

http://guides.gamepressure.com/risen/

En ekstremt grundig walkthrough, du finner nok det du leter etter der.

 

Når det gjelder Risen så var jeg ganske imponert. Det var ikke like bra som Gothic 1 eller 2, men det fanget absolutt, mye takket være den gode "gothic atmosfæren". Chapter 1 satt standarden høyt, men jeg synes dessverre at det ble dårligere etter hvert.

For å sammenligne Risen med tidligere PB spill - Gothic 2 + NotR er en solid 10er i min bok, 1ern en 9er, Risen en 8er, når det gjelder gothic 3 så vet jeg ikke hvor mye det har blitt etter patching, men jeg vil maks gi det en 5er grunnet svak story, combat og dialogue.

Endret av eivindg1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mage er klart den klassen som gjør mest skade etter noen oppgraderinger, med firecrystal på nivå 10 er det svært få fiender du skal slite mot, så lenge du holder deg litt på avstand.

 

Kan være greit med Warrior of the Order også, da har du muligheten for å bruke stav til nærkamp. :)

 

Kommer ann på om du foretrekker nærkamp eller å være litt på avstand.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ok, eg veit dette er ein gammal tråd, men sidan dette blir mest eit rykte, og eg ikkje ville starte ein ny tråd, hamnar det her:

 

Den tyske sida 4players.de har ei liste med spela som angiveleg skal visast på Gamescon 2010. Sjekk ut denne sida, under "R": :D

http://www.4players.de/4players.php/gamescom/Allgemein/2010/spiele/3/index.html

 

I tillegg kan det nemnast at Piranha Bytes nyleg har utlyst stillingar for ein ny programmerar og ein ny animatør.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Ja, det ville kunne gitt meining økonomisk, i alle fall. Men no lagde dei vel ikkje noko ekstrainnhald til det første Gothic-spelet heller, og Faranga har relativt stor tettheit av innhald allereie. So det kan godt tenkast at dei går rett på oppfølgjaren.

 

Eg gledar meg i alle tilfelle til å sjå det neste frå Piranha Bytes. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg håper også de går rett på oppfølgeren og lærte av Risen at det ikke alltid lønner seg å følge Gothic 1 sin historiefortellende oppskrift slavisk. Elsket chapter 1 av Risen og dette skal jeg spille om igjen som en annen klasse snart, før Gothic 4. Har allerede rundet 1`eren nylig, første gang siden jeg først fikk fingrene i spillet. Knallstemning med landet kledt i varmkalde høstfarger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ah, dette var gode nyheter KayAU.

 

Jeg håper de prøver å gå litt tilbake til *går i dekning* Gothic 3-stilen med mye frihet. Jeg tror de var inne på noe episk og genialt i Gothic 3, og jeg tar meg selv stadig i å starte opp en ny Gothic3-session (Har vel spilt gjennom 5 ganger nå), og synes nesten det spillet blir bedre og bedre.

 

Tilbake til Risen 2, jeg tror den magiske formelen ligger i å klare å kombinere den frie, levende, åndende verdenen i Gothic 3, og de gode historiefortellingsegenskapene til Gothic2 og til dels Risen. Jeg tror det skal være mulig å få til, hvis man krymper inn verdenen litt i forhold til Gothic 3. Piranha Bytes var rett og slett for små til å fullstendig håndtere et spill så stort som Gothic3.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg, Visjoner, eg er fullstendig einig. Eg driv faktisk og spelar igjennom Gothic 3 igjen sjølv. Eg trur òg verkeleg dei var inne på noko med G3. Det var på mange måtar ei veldig fin vidareutvikling av Gothic-konseptet, og eit svært bra spel trass problema. Risen var nesten som ein nyversjon av Gothic 2 med ei litt anna ramme og nokre heilt kurante forbetringar. Eit svært bra spel det òg, men eg sakna litt av ambisjonane frå Gothic 3.

 

Kay

Lenke til kommentar

kjøpte Gothic 3 på Steam for jeg fikk med Gothic 4 på kjøpet (eller motsatt, men må vente på Gothic 4 release). Kjøpte også Gothic 3 når det kom ut på PC men det var så buggete at jeg ga opp(har mistet spillet nå). Problemet er at nå er det enda mer buggete på mitt nåverendet system, har nå prøvd å innstallere alle patcher men spillet hopper ut ved endringer av oppløsning, om ikke fryser spillet helt rett før jeg skal starte. Jippi, for guds skyld gi ut et Gothic 4 med mindre BUGS!.

 

Enten er det 5970 som er problemet eller Win7, hvorfor ikke en kombinasjon.....

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

kjøpte Gothic 3 på Steam for jeg fikk med Gothic 4 på kjøpet (eller motsatt, men må vente på Gothic 4 release). Kjøpte også Gothic 3 når det kom ut på PC men det var så buggete at jeg ga opp(har mistet spillet nå). Problemet er at nå er det enda mer buggete på mitt nåverendet system, har nå prøvd å innstallere alle patcher men spillet hopper ut ved endringer av oppløsning, om ikke fryser spillet helt rett før jeg skal starte. Jippi, for guds skyld gi ut et Gothic 4 med mindre BUGS!.

 

Enten er det 5970 som er problemet eller Win7, hvorfor ikke en kombinasjon.....

 

Sikker på at du har den siste community patchen installert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...