Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Holder på med Uncharted 1 nå...og dette er virkelig ikke spesielt bra altså. Føles ut som et adventure spill som prøver å være et shooter spill og som feiler til tider voldsomt.

 

Skal spille det ferdig slik at jeg kan starte på Uncharted 2 og håper det er et bedre spill...men begynner å se at Uncharted serien er nok muligens like oppskrytt som Killzone 2..

Sykt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder på med Uncharted 1 nå...og dette er virkelig ikke spesielt bra altså. Føles ut som et adventure spill som prøver å være et shooter spill og som feiler til tider voldsomt.

 

Skal spille det ferdig slik at jeg kan starte på Uncharted 2 og håper det er et bedre spill...men begynner å se at Uncharted serien er nok muligens like oppskrytt som Killzone 2..

Sykt.

 

 

Tror du må utdype deg litt mer en det?

Lenke til kommentar

Holder på med Uncharted 1 nå...og dette er virkelig ikke spesielt bra altså. Føles ut som et adventure spill som prøver å være et shooter spill og som feiler til tider voldsomt.

 

Skal spille det ferdig slik at jeg kan starte på Uncharted 2 og håper det er et bedre spill...men begynner å se at Uncharted serien er nok muligens like oppskrytt som Killzone 2..

 

Satt med samme følelsen selv, og visste nesten ikke om jeg skulle gidde å kjøpe Among Thieves etter å ha fullført Drake's Fortune. Syntes det var ALT for mye skyting og at dette var utført for dårlig. Var akkurat som om det lå et enormt potensiale her men at det aldri brøt ut. Det eneste som reddet spillet for min del var personene, musikken og de fine omgivelsene. Ellers har jeg aldri følt noen trang til å spille gjennom på nytt (likte forøvrig ikke Killzone2 heller).

 

Heldigvis endte jeg likevel opp med å kjøpe Uncharted2 i går, og mener nå at det er blant de beste spillopplevelsene jeg har hatt de siste 10 årene. Første jeg la merke til var jo såklart det visuelle, men la også kjapt merke til at selve regien og tempoet var mektig forbedret. God balanse mellom utforsking og kriging, og jeg opplevde det aldri irriterende som i Drake's Fortune.

 

Leste på forhånd at det skulle være mer skyting, men kan ikke si jeg opplevde det sånn selv. Må isåfall ha vært gjort mye bedre slik at jeg ikke la merke til det. Man blir blant annet ikke tatt i bakhold annenhvert skritt som i nr1. Her har også alle fiender kevlar slik at det iallefall er forståelig at de tåler opptil flere skudd (i motsetning til i nr1 der de fleste løp rundt halvnakne og alikevel taklet fulle magasin). Enkelte sekvenser I Among Thieves ga meg rett og slett hakeslepp, og det er det ikke ofte jeg har opplevd med spill de siste årene.

 

 

Kan jo forøvrig legge til at jeg er uenig med Gamers karakter, også begrunnelsene for den. Ikke det at 7 er så dårlig, men mener personlig at det er 'for' dårlig slik jeg opplevde Uncharted2. Synes det er merkelig at anmelder klager på for mye skyting men alikevel foretrekker Drake's Fortune, som for meg til tider virket å være basert på nettopp å dra ut tiden med mest mulig skyting. Ofte jeg er enig med dere når dere går litt mot strømmen (som med Killzone2), men i akkurat dette tilfellet er jeg ikke helt med.

 

Among Thieves er muligens ikke perfekt, og det er sikkert rom for forbedringer i neste spill (blant annet enda flere muligheter for stealth, det er jeg enig i), men bare det at jeg ikke kommer på noe mer sånn på direkten sier jo sitt :)

Endret av Galten
Lenke til kommentar

I dag skal eg løyse spillet på hard! Gleder meg. Har aldri gledet meg så mye til å spille et spill som Uncharted 2 ! Drømmer om det å greier herrgud får et mesterverk!

 

Hvordan kan du kalle et spill du ikke har spilt enda for et mesterverk?

 

Hehe eg har jo spillt det gjennom på medium først, så i går begynnte eg på hard. Tror du leste litt feil.

Lenke til kommentar

Øyvind eg venter på at du skal vere snill og fylle ut din personlige mening. Det hadde vert super Intterisant! Kom an har spurt 2 ganger nå. :) :)

Herregud, give it a rest. Anmeldelsen ligger her på gamer, der står det hva anmelder mener om spillet, hva godt skal det gjøre å fylle ut det skjemaet ditt? Vær så snill, begrav det korstoget ditt mot anmeldelsen/gamer, det begynner å gå fra å være veldig flaut til evig pinlig.

 

Hallo visst du leser litt lenger bak i tråden så har eg jo forklart at eg har "give it a rest" var litt aggresiv i begynnelsen å alt det der, men har roet meg nå! Har jo til og med unskyldt meg får mine litt kvasse innlegg! Dette er en tråd hvor vi diskutere anmeldelsen Uncharted 2. Så derfor ville eg bara at Øyvind skulle fulle ut det skjema. Men eg har gitt opp det siden eg ikke får noe svar! Ok er alt ok nå får deg?

Lenke til kommentar

Holder på med Uncharted 1 nå...og dette er virkelig ikke spesielt bra altså. Føles ut som et adventure spill som prøver å være et shooter spill og som feiler til tider voldsomt.

 

Skal spille det ferdig slik at jeg kan starte på Uncharted 2 og håper det er et bedre spill...men begynner å se at Uncharted serien er nok muligens like oppskrytt som Killzone 2..

 

Satt med samme følelsen selv, og visste nesten ikke om jeg skulle gidde å kjøpe Among Thieves etter å ha fullført Drake's Fortune. Syntes det var ALT for mye skyting og at dette var utført for dårlig. Var akkurat som om det lå et enormt potensiale her men at det aldri brøt ut. Det eneste som reddet spillet for min del var personene, musikken og de fine omgivelsene. Ellers har jeg aldri følt noen trang til å spille gjennom på nytt (likte forøvrig ikke Killzone2 heller).

 

Heldigvis endte jeg likevel opp med å kjøpe Uncharted2 i går, og mener nå at det er blant de beste spillopplevelsene jeg har hatt de siste 10 årene. Første jeg la merke til var jo såklart det visuelle, men la også kjapt merke til at selve regien og tempoet var mektig forbedret. God balanse mellom utforsking og kriging, og jeg opplevde det aldri irriterende som i Drake's Fortune.

 

Leste på forhånd at det skulle være mer skyting, men kan ikke si jeg opplevde det sånn selv. Må isåfall ha vært gjort mye bedre slik at jeg ikke la merke til det. Man blir blant annet ikke tatt i bakhold annenhvert skritt som i nr1. Her har også alle fiender kevlar slik at det iallefall er forståelig at de tåler opptil flere skudd (i motsetning til i nr1 der de fleste løp rundt halvnakne og alikevel taklet fulle magasin). Enkelte sekvenser I Among Thieves ga meg rett og slett hakeslepp, og det er det ikke ofte jeg har opplevd med spill de siste årene.

 

 

Kan jo forøvrig legge til at jeg er uenig med Gamers karakter, også begrunnelsene for den. Ikke det at 7 er så dårlig, men mener personlig at det er 'for' dårlig slik jeg opplevde Uncharted2. Synes det er merkelig at anmelder klager på for mye skyting men alikevel foretrekker Drake's Fortune, som for meg til tider virket å være basert på nettopp å dra ut tiden med mest mulig skyting. Ofte jeg er enig med dere når dere går litt mot strømmen (som med Killzone2), men i akkurat dette tilfellet er jeg ikke helt med.

 

Among Thieves er muligens ikke perfekt, og det er sikkert rom for forbedringer i neste spill (blant annet enda flere muligheter for stealth, det er jeg enig i), men bare det at jeg ikke kommer på noe mer sånn på direkten sier jo sitt smile.gif

 

Høres bra ut! Er samme jeg irriterer meg i nr1 som du nevner...nesten nakne folk som tåler 12 skudd i brystet før dem dauer og alt for mye action hele tiden så du ikke får puste. Et cover system som fungerer heller dårlig...prøver du å huke deg bak en ting som utviklerne ikke tenkte noen ville gjemme seg bak så kaster du deg til nærmeste plass og det får somregel fatale følger...

 

Men skal holde ut da historien og ikke minst grafikken er så utrolig bra...

Lenke til kommentar

Har aldri helt forstått disse utsagnene om "fiendene tåler altfor mye skudd". Har spilt gjennom UC1 på crushing og holder på med crushing på UC2, kan ikke huske en eneste fiende i UC1 som tålte mer enn maks 5 skudd. Samme i UC2 bortsett fra de med tyngre armor. Da jeg spilte gjennom UC2 på hard kunne jeg fortsatt one-shotte medium armor folk med headshot fra de riktige våpna, så det eneste jeg kan forestille meg er at dere spiller spillet helt feil :p

Lenke til kommentar

Hvorfor blir man irritert over at motstandere tåler like my som en selv gjør? Ikke regenerer de helse heller slik som hoverpersonen gjør. Joda, det er merkelig at de tåler 3 hodeskudd, men det gjør helten du spiller også.

 

 

Du har et poeng der slik, men da igjen så er du som spiller 1 person mens du til tider møter 4-6 eller fler fiender på en gang og alle vil blåse hodet av deg så blir en noe irritert når en tømmer nesten et magasin på 1 person.

 

Men pointet mitt er at det er et irritasjons moment i spillet, et av mange som i mine øyne trekker spillet ned. Synes fortsatt Uncharted 1 er et dårlig shooter spill pakket inn i et vakkert adventure spill. Synd det er lite adventure og for mye shooter bare..men skal holde ut så jeg kan starte på Uncharted 2 som vistnok da skal være mye bedre.

Lenke til kommentar

@exp3ri3nz: For å være ærlig så skrev du innlegget ditt på en måte hvor det er lett å tolke det til at du gledet deg til å spille det - for første gang.

 

 

I dag skal eg løyse spillet på hard! Gleder meg. Har aldri gledet meg så mye til å spille et spill som Uncharted 2 ! Drømmer om det å greier herrgud får et mesterverk!

 

Hmmm ja kanskje du har rett Laksus formulerte det kanskje litt feil ja.

 

I dag skal eg prøve å løyse det på hard. Har spillt gjennom det på medium sist helg! Har aldri gledet meg til å spille et spill hver dag etter jobb sånn som eg gjør med uncharted etter eg spillte gjennom det på medium. Drømmer om spillet siden eg har spillt gjennom det på medium å syns det var et mesterverk!

 

Sånn var det eg skulle ha skrevet det! eller? Pleier ikke kalle spill noe før eg har spillt spillet, det blir får domt. Eg kunne kanskje si : Dette spillet ser ut som et mesterverk,

Dette spillet ser vannvitig kult ut gleder meg til å prøve det?

 

Syns Brutal Legend så drit kult ut var sikker på at eg kom til å like det! Garantert etter eg hadde sett 1 time gameplay hos gamespot! Første timen syns eg og det var fantastisk, men så ble eg lei, og nå syns eg ikke det var så bra allikevell.

Endret av xp3ri3nz
Lenke til kommentar

Nettopp fullført Uncharted 2. Et av de få spillene som faktisk blir bedre etter hvert som du spiller. Syns de har klart å få til flyten langt bedre enn det første spillet. Slutten var veldig godt gjennomført. Likte de ulike variantene i gameplayet som dukket opp i små deler her og der.

 

Når det gjelder vrien mot slutten er den langt bedre lagt opp og utført denne gang. Selv om jeg ikke er en fan av å øke vanskeliggraden med tøffere fiender, følte jeg at det fungerte her. Noen av banen var litt rotete lagt opp med tanke på å vite hvor du skulle. Hint-systemet retter på dette, men utvikleren bør jobbe kraftig med dette til neste spill synes jeg. Uncharted 2 er ikke et mesterverk, men det er ikke langt unna. En verdig kandidat til årets spill, uansett plattform.

 

Alt i alt et meget solid spill som man bør få med seg. Om de lager en trilogi ut av det så er jeg med på turen. 

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å ha spilt dette spillet selv syntes jeg den fortjente mer enn 7/10. Jeg er helt enig at Drakes Fortune var bedre, men den synes jeg også burde ha fått en høyere karakter. Bare fordi Drakes Fortune fikk 8/10 og dette spille ikke var like bra trenger man ike å presse den ned. Jeg er nå ferdig meg enspillermodusen og har startet å spille multiplayer, og det syntes jeg var vært kjøpet i seg selv. Multiplayeren som er i Uncharted 2 var det eneren manglet for å bli en 10/10 etter min mening. I tilleg får du en ny spennende historie med i dette spillet (Kanskje ikke like bra som i Drakes Fortune, men fortsatt underholdene).

Jeg synes det var klart alt for mye skyting i faktisk begge Uncharted spillene. Det jeg likte best var å løse gåter og utforske templer. I Uncharted 2 er det utviklet mer rom for snikangrep og du kan komme deg ganske langt uten og måtte plaffre deg gjennom masse soldater. Dette syntes jeg var en stor forbedring ettersom jeg var lei av all skytingen i Drakes fortune. Noen liker kanskje disse spillene nettop av all actionen, men jeg syntest det er det eventyrlige som er det morsomste.

 

Jeg har uansett sluttet å ta Øysteins anmeldelser alvorlig etter anmeldesen av rise of the Argonauts, som er ett fantastisk underholdende spill. (En av mine ps3 favoritter hittil)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg "bumper" denne tråden litt..

 

Jeg er alltid litt sen med å runde spill, men denne gangen har jeg vært flink, -og etter å ha fått Uncharted 2 i julegave, ble den for en liten time siden rundet..

 

Tidligere i denne diskusjonen sa jeg vel nokså rett ut at jeg skammet meg av å være forumbruker pga all kritikken mot anmelder, og det står jeg på fortatt! Men, etter å ha rundet spillet er jeg selv overbevist; dette spillet er genialt, og er for meg en 10'er i min bok! Synes det er synd at anmelder ikke hadde samme følelse når har spilte spillet.. men, slik er det nå engang med spill; noen liker dem andre ikke, og mange er i mellom. Det samme gjelder også Heavenly Sword som jeg simpelthen også elsket, men også fikk noe laber kritikk!

 

Det er uansett det samme; Jeg leser anmeldelser, noen hele, noen bare karakter og konklusjon, andre ikke.. og jeg håper de fortsetter i mange år til, uansett om anmelder og jeg har samme smak, eller ikke!

 

Anmelder: 7/10

Jeg: 10/10

 

Denne gangen var vi uenige, en annen gang er vi enige.. ikke så mye mer å si om saken i grunnen!

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt dette spillet selv syntes jeg den fortjente mer enn 7/10. Jeg er helt enig at Drakes Fortune var bedre, men den synes jeg også burde ha fått en høyere karakter. Bare fordi Drakes Fortune fikk 8/10 og dette spille ikke var like bra trenger man ike å presse den ned. Jeg er nå ferdig meg enspillermodusen og har startet å spille multiplayer, og det syntes jeg var vært kjøpet i seg selv. Multiplayeren som er i Uncharted 2 var det eneren manglet for å bli en 10/10 etter min mening. I tilleg får du en ny spennende historie med i dette spillet (Kanskje ikke like bra som i Drakes Fortune, men fortsatt underholdene).

Jeg synes det var klart alt for mye skyting i faktisk begge Uncharted spillene. Det jeg likte best var å løse gåter og utforske templer. I Uncharted 2 er det utviklet mer rom for snikangrep og du kan komme deg ganske langt uten og måtte plaffre deg gjennom masse soldater. Dette syntes jeg var en stor forbedring ettersom jeg var lei av all skytingen i Drakes fortune. Noen liker kanskje disse spillene nettop av all actionen, men jeg syntest det er det eventyrlige som er det morsomste.

 

Jeg har uansett sluttet å ta Øysteins anmeldelser alvorlig etter anmeldesen av rise of the Argonauts, som er ett fantastisk underholdende spill. (En av mine ps3 favoritter hittil)

 

Så du mener at hvis et nyere spill er like bra/dårlig som et eldre spill, så burde de få lik karaktèr?

 

Jeg ville da iallefall tenkt at det nyere spillet er dårlige produsert enn det eldre var på sin tid, og vil derfor fortjene en lavere karaktèr.

Jeg har ikke spilt spillet og vil ikke uttale meg på om karaktèren er riktig eller ikke, men utifra hva du selv skriver og hva Øyvind skriver så høres en 7er rettferdig ut når man tar hensyn til hans subjektive opplevelse.

 

Spillbarhet er nyskapende

 

Av pur nysgjerrighet:

Hva mener du er nyskapende i spillet når det gjelder spillbarhet?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Uncharted 2 er et strålende spill!

 

I dag fortsatte jeg litt på Resident Evil 5; et spill jeg kjøpte i oktober, men ikke har fullført. Sammenlignet med Uncharted 2 er spillbarheten og stemmeskuespillet i RE5 en vits. (Jeg føler sammenligningen er naturlig ettersom begge spill er action/adventure-spill; med en blanding av skyting og enkel gåteløsning).

 

Det er nesten utrolig hvor mye bedre ting er løst i U2 enn i RE5. I begge spill trasker du også ofte rundt med en partner, og mens Sheva konstant er til irritasjon i RE5 så føles det naturlig å drasse rundt på Chloe, Elena eller Sully.

 

Jeg elsket RE4, sånn sett burde jeg også omfavne RE5, men Uncharted 1 og 2 har satt nye standarder for denne type spill.

Endret av leterel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...