Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Du har helt sikkert ikke spilt det.

Ingen kan synes det er håpløst

 

Jeg har opptil flere ganger prøvd å spille det, var da et av de første spillene jeg kjøpte til PS3'n ettersom det ble anbefalt som et must have spill.

 

Rent personlig så ble jeg skuffet over både Killzone 2 og Uncharted, begge spill fikk generelt ekstremt gode karakterer (karakterer som er forbeholdt spill som vil gå inn i historien som virkelige klassikere) men ingen av de levde opp til forventningene basert på anmeldelsene og karakterene.

 

Uncharted likte jeg, men gameplayet stod ikke liksom ikke helt i stil med fortellingen og anmeldelsene av spillet. Grafikken var til tider vakker, men var den generelt så vakker som den ble omtalt som ? på ingen som helst måte. Jeg elsket begynnelsen av spillet, men så ble det alt for mye fokus på å gå 5m frem, dukke og skyte 6-7 fiender, dette gjentok man da et stort antall ganger før brettet endelig var over. Action er finfint det, men så hadde ikke akkurat uncharted en så alt for imponerende løsning når det kom til skytingen og det ble mer et irritasjonsmoment når det kun gikk i skyting. Jeg mislikte også dette med at man kun hadde en vei å forholde seg til, for ikke å snakke om at Drake lett kunne slenge seg over en ekstrem lengde fordi scriptet sier at det er rett vei , men halvparten av den lengden ble alt for lang de gangene det var feil vei å hoppe. Så var det selvsagt duket for ubehagelige skapninger under jorden

 

Kort og godt et veldig godt spill og et spill jeg anbefaler til andre, men for min del hadde det for mange irritasjonsmomenter til at det skulle karre seg opp til karakterene 9 og 10, men likevel står det igjen med en gjennomsnittskarakter på 88.

Endret av ThomasM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn her Good Game Uncharted 2 Anmeldelse og last ned episode 36 tar 90 mb! I slutten er det video anmeldelse av Uncharted 2 anbefaler på det sterkeste at dere ser den! Her får du en virkelig god og lang anmeldelse! Begge sier at det er det beste spillet dei har prøvd noen gang!!!

 

Sukk, samme sytings som har herja over beta forumene i evig tid :p "buhu, når jeg spray and prayer så tar det altfor mange skudd å drepe noen"

Lenke til kommentar

Gå inn her Good Game Uncharted 2 Anmeldelse og last ned episode 36 tar 90 mb! I slutten er det video anmeldelse av Uncharted 2 anbefaler på det sterkeste at dere ser den! Her får du en virkelig god og lang anmeldelse! Begge sier at det er det beste spillet dei har prøvd noen gang!!!

 

Sukk, samme sytings som har herja over beta forumene i evig tid :p "buhu, når jeg spray and prayer så tar det altfor mange skudd å drepe noen"

hehe eg syde ikke bara klager! Nei då men eg syns den anmeldelsen var så bra! Dessuten så er det et veldig bra programm. 2 ganger i uken kommer det ny episode og en episode varer ca 25 min.

Der anmelder dei spill har prewiew hand-on osv! veldig gode programm ledere :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker fortsatt hvordan det i det hele tatt er mulig at et såpass håpløst spill som Killzone 2 fikk såpass god karakter.

 

Henger meg på her. Det var teknisk godt, men så døll kjedelig, lite variasjon. Kjøpte CE-versjon av spillet og runda det på ett par dager, solgte det til en kompis av meg 5minutter etter jeg var ferdig da han er en av de som har falt pladask for konseptet.

 

Angående dere som fortsatt syter og klager over Uncharted2 anmeldelsen; ja det er dere det er noe galt med. Dere har ikke forstått på hvilke grunnlag Gamer anmelder og gir karakter til spill.

Dette har blitt forklart ett par tusen ganger bare i forbindelse med denne anmeldelsen, så jeg gidder hverken gjenta eller linke til Gamer`s artikkel om akkurat dette. Men prøv å les den å forstå den. Man skulle tro det var så enkelt...

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Hei ville bara lenke til denne artikkelen som stod i vg i dag! Nordmann bak supergrafikken i «Uncharted 2»

 

Onsdag lanseres Playstation 3-spillet «Uncharted 2: Among Thieves» her i Norge. Etter strålende anmeldelser verden over er forventningene skrudd i taket.

 

Spillet blir blant annet beskrevet som et av de vakreste spillene noensinne. Og grafikken kan du takke norske Pål-Kristian Engstad for - han er nemlig «lead graphics and engine programmer» i Naughty Dog.

Lenke til kommentar

Gå inn her Good Game Uncharted 2 Anmeldelse og last ned episode 36 tar 90 mb! I slutten er det video anmeldelse av Uncharted 2 anbefaler på det sterkeste at dere ser den! Her får du en virkelig god og lang anmeldelse! Begge sier at det er det beste spillet dei har prøvd noen gang!!!

 

Å gud som jeg får frysninger når jeg ser det klippet. Gleder meg som en liten unge på julaften til å plukke opp spillet i morgen, håper jeg for sove i natt :-)

 

Kommer lett til å bli århundrets spill, dette ser jeg virkelig fram til.

Lenke til kommentar

Har valgt å ikke kommentere anmeldelsen før jeg selv fikk prøvd spillet, og med all respekt for annmelders personlige mening, så må jeg si meg uenig :) Uncharted 2 er uten sidestykke det beste spillet jeg noen gang har spilt. Alt fra grafikk,gameplay,historie,animasjoner, absolutt alt med spillet er perfekt for meg! Kan ikke vente på 3ern nå :)

Lenke til kommentar
..Det er ikkje veldig kreativt, og det blir ikkje betre av at fiendane har ein tendens til å tole litt for mykje heller. Om du vil ha realisme i kor mange kuler ein kar skal tole, kan du gløyme normal vanskegrad.

 

Sidan det var denne vanskegrada eg spelte gjennom spelet på, erfarte eg å tømme fleire magasin i ein kropp, bruke tre-fire rakettar på ein person, og kaste granatar utan stor nytteverdi. Sjølvsagt kan du drepe personar raskt, men det blir krevd ein spinnvill presisjon frå di side, og ofte ignorerer spelet fullstendig all områdeskade eit våpen burde gjere.

 

Dette skjønner jeg absolutt ingenting av.

Endret av leterel
Lenke til kommentar
"- Det er noen som sier at det vil alltid være en person av ti som av en eller annen grunn rett og slett ikke liker deg. Ikke bruk tid på den ene, men konsentrer deg om de ni andre!"

 

Wow, nå som èn norsk ansatt ved Naughty Dog sier dette, så blir det plutselig sitert som om det er tatt rett ut fra bibelen.

Det spiller ingen rolle om folk har forsøkt å si dette de forrige 23 sidene, og jeg skjønner fortsatt ikke hva folk klager over (ikke rettet mot experience).

Lenke til kommentar

helt seriøst? 7er er det dummeste jeg har hørt. ja jeg likte monkey island ep 3(jeg er stor fan av monkey island) og det gav du 8, men DETTE spillet fortjenter toppkarakter. ER jo så sinnsykt nydelig på alle mulige områder! Elsker karakterene i spillet, det blir fremført så meget bra. Ja jeg vet at både AI og du selv tåler noe inni helvete mye men det virker egentlig som du(no offense) ikke kan skyte hvis du må bruke 2 magasiner på en person...

MEN dette er ett spill uansett hvordan man vrir og vender på det,men uansett, hvis dere er i tvil om dere skal kjøpe spillet eller ei, les ABSOLUTT alle andre sine anmeldelser, der får dere svaret som trengs...

Lenke til kommentar
..Det er ikkje veldig kreativt, og det blir ikkje betre av at fiendane har ein tendens til å tole litt for mykje heller. Om du vil ha realisme i kor mange kuler ein kar skal tole, kan du gløyme normal vanskegrad.

 

Sidan det var denne vanskegrada eg spelte gjennom spelet på, erfarte eg å tømme fleire magasin i ein kropp, bruke tre-fire rakettar på ein person, og kaste granatar utan stor nytteverdi. Sjølvsagt kan du drepe personar raskt, men det blir krevd ein spinnvill presisjon frå di side, og ofte ignorerer spelet fullstendig all områdeskade eit våpen burde gjere.

 

Dette skjønner jeg absolutt ingenting av.

 

Fatter heller ikke hvordan anmelder kan ha opplevd det slik som han beskriver det. Spiller det selv på normal vanskelighetsgrad og jeg har så langt ikke noe problem med å knerte fiendene på få skudd, og en velplassert granat tar da vitterlig og rydder unna de som måtte befinne seg i nærheten.

 

Uansett, karakter får anmelder stå inne for selv, vi har alle forskjellig smak så det er greit nok. Personlig er det det beste spillet jeg har spilt på mange år, og hvis man syntes Uncharted 1 var bra, så er Among Thieves et kvantesprang videre.

Lenke til kommentar
..Det er ikkje veldig kreativt, og det blir ikkje betre av at fiendane har ein tendens til å tole litt for mykje heller. Om du vil ha realisme i kor mange kuler ein kar skal tole, kan du gløyme normal vanskegrad.

 

Sidan det var denne vanskegrada eg spelte gjennom spelet på, erfarte eg å tømme fleire magasin i ein kropp, bruke tre-fire rakettar på ein person, og kaste granatar utan stor nytteverdi. Sjølvsagt kan du drepe personar raskt, men det blir krevd ein spinnvill presisjon frå di side, og ofte ignorerer spelet fullstendig all områdeskade eit våpen burde gjere.

 

Dette skjønner jeg absolutt ingenting av.

 

Fatter heller ikke hvordan anmelder kan ha opplevd det slik som han beskriver det. Spiller det selv på normal vanskelighetsgrad og jeg har så langt ikke noe problem med å knerte fiendene på få skudd, og en velplassert granat tar da vitterlig og rydder unna de som måtte befinne seg i nærheten.

 

Uansett, karakter får anmelder stå inne for selv, vi har alle forskjellig smak så det er greit nok. Personlig er det det beste spillet jeg har spilt på mange år, og hvis man syntes Uncharted 1 var bra, så er Among Thieves et kvantesprang videre.

 

Mitt inntrykk også. For det første opplever jeg å bruke færre skudd på å knerte en fiende enn i U:DF. (At disse karene i "panseruniform" tåler tre-fire-fem skudd er jo bare naturlig). I tillegg er granater (og propanbeholdere) tilgjengelig i stor skala og meget effektive i bruk. Videre er jo hender og føtter blitt enda mer effektivt for nærkamp. Konklusjon: Jeg kan ikke fatte hva anmelder mener med det han skriver.

 

(For god ordens skyld: Anmeldelsen forøvrig og karakteren har ingenting med dette å gjøre. Der skal folk få mene hva de vil. Jeg reagerer kun på det jeg opplever som faktafeil.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...