Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Hva er galt i disse tullete ps3 fanboyenes subjektive mening da?

 

Å angripe andres rett til å mene noe er ikke en mening. Det skal definitivt ikke forsvares. Han har spilt spillet, det har ikke de. Likevel oppfører de seg som om de har større rett til å uttale seg enn det han har.

 

Fanboy tantrums er det mest patetiske ved spillindustrien og det er drøyt mange av de som henger på gamer.no tydeligvis. Nesten så jeg skammer meg over å eie en PS3.

 

Nesten så jeg skammer meg over at jeg har en ps3 når jeg ser hvilke personer som har en ps3(du). Men det gjør jeg faktisk ikke. Kan ikke si at jeg gjør det med en eneste av mine ting. Driter i hvem som eier de og hvem som ikke eier de. Bryr meg heller om meg selv om mine behov når jeg handler konsoller, tv'er, biler, osv osv osv. Du må ha ett stort problem med å velge produkter, siden du skammer deg om folk du ikke tåler eier samme produkt som deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten så jeg skammer meg over at jeg har en ps3 når jeg ser hvilke personer som har en ps3(du). Men det gjør jeg faktisk ikke. Kan ikke si at jeg gjør det med en eneste av mine ting. Driter i hvem som eier de og hvem som ikke eier de. Bryr meg heller om meg selv om mine behov når jeg handler konsoller, tv'er, biler, osv osv osv. Du må ha ett stort problem med å velge produkter, siden du skammer deg om folk du ikke tåler eier samme produkt som deg.

 

Jøss, traff jeg et ømt punkt eller? Bra.

 

Siden du angriper meg personlig så må jeg bare le av deg. Det er nettopp denne purile jævla aggresjonen som om noen har lekt med leken din som gjør at jeg begynner å få negative assosiasjoner til PS3.

 

Det er virkelig ingen andre produkter som har en haug med drittunger som bitcher hver gang noen mener noe som ikke er en blind hyllest til produktet. Derfor er det ingen som bryr seg om jeg kjøper en Yamaha-forsterker eller en Samsung-TV.

 

Men hvis Samsung hadde hatt fanboys som angrep alle anmeldere som ikke ga den siste TV'en deres beste karakter og lagde et jævla leven så jo, da hadde jeg fått en negativ assosiasjon til det merket også.

 

Men det skjer ikke, for det er tydeligvis bare enkelte folk som spiller spill som får den litt spesielle hjerneskaden som gjør at de tror de må beskytte et milliardforetak som Sony mot den mildeste kritikk. Så når vanlige, oppegående mennesker som driter i sånt ser at jeg har en PS3 til høyre for Samsungen er bekymringen min for at de skal tro jeg er like hjerneskada voksende.

 

Skjønner at du har veldig lyst til å krangle, men finn deg en xbox-fanboy som gidder å hisse seg opp.

Lenke til kommentar

Nesten så jeg skammer meg over at jeg har en ps3 når jeg ser hvilke personer som har en ps3(du). Men det gjør jeg faktisk ikke. Kan ikke si at jeg gjør det med en eneste av mine ting. Driter i hvem som eier de og hvem som ikke eier de. Bryr meg heller om meg selv om mine behov når jeg handler konsoller, tv'er, biler, osv osv osv. Du må ha ett stort problem med å velge produkter, siden du skammer deg om folk du ikke tåler eier samme produkt som deg.

 

Jøss, traff jeg et ømt punkt eller? Bra.

 

Siden du angriper meg personlig så må jeg bare le av deg. Det er nettopp denne purile jævla aggresjonen som om noen har lekt med leken din som gjør at jeg begynner å få negative assosiasjoner til PS3.

 

Det er virkelig ingen andre produkter som har en haug med drittunger som bitcher hver gang noen mener noe som ikke er en blind hyllest til produktet. Derfor er det ingen som bryr seg om jeg kjøper en Yamaha-forsterker eller en Samsung-TV.

 

Men hvis Samsung hadde hatt fanboys som angrep alle anmeldere som ikke ga den siste TV'en deres beste karakter og lagde et jævla leven så jo, da hadde jeg fått en negativ assosiasjon til det merket også.

 

Men det skjer ikke, for det er tydeligvis bare enkelte folk som spiller spill som får den litt spesielle hjerneskaden som gjør at de tror de må beskytte et milliardforetak som Sony mot den mildeste kritikk. Så når vanlige, oppegående mennesker som driter i sånt ser at jeg har en PS3 til høyre for Samsungen er bekymringen min for at de skal tro jeg er like hjerneskada voksende.

 

Skjønner at du har veldig lyst til å krangle, men finn deg en xbox-fanboy som gidder å hisse seg opp.

 

Aggresjon? Nei hver så snill, er null aggresjon å få fra meg her. Og om du tror det er noe spesielt med ps3 fans så har du nok levd under en stein i mange år. Om du f.eks. går til avforum.no så finner du en flott diskusjon angående HD DVD og Blu-ray som pågikk i året før at HD DVD forsvant. Og avforum har vel ett mer voksent publikum enn det man finner her, men det skulle man ikke tro når man leste alle skjellsordene som fløy veggimellom på forumet der.

Samtidig har jeg vært borti audiofile folk som har vært irriterende påståelig på at det og det merke er sinnsykt mye bedre enn alt annet, og at høyttalerkabler med det og det merke til 1000 kr metern ruler så sinnsykt mye over alt på jord. Har også vært borti diskusjoner angående bilmerker, og her finnes det nok av entusiaster som hadde drept seg selv om de noengang hadde våknet opp inne i fiendens bilmerke. Så når du sier at ingen bryr seg når du kjøper ditt og datt så kommer det vel litt ann på hvilket miljø man henger i. Hvis du hadde vært i rette miljøet så hadde du sikkert fått hørt hvor mye bedre den og den tv'en er og hvor mye bedre lyd det merket forsterker har.

 

Så tror vi skal hoppe ned av den høye hest og faktisk se at fanboys i 99% av tilfellene er harmløse og at det er den 1% som er irriterende. Er vel derfor vi har en ignorefunksjon på forumet? Så nå har vel du og jeg spammet nok om dette.

Lenke til kommentar

om du tror det er noe spesielt med ps3 fans så har du nok levd under en stein i mange år.

 

Jeg har ikke hevdet at xbox-fanboys er mindre håpløse, men jeg kan ikke huske at de har klikka så i vinkel på en anmeldelse slik som sony-trolla har gjort i dette tilfellet. De har faktisk prestert å gjøre dette til en internasjonal greie for svingenede! Her ligger det en del innestengt frustrasjon å koker, det er helt tydelig.

 

vært borti diskusjoner angående bilmerker

 

Jeg har til gode å se disse eksemplene du nevner påtvinge andre mennesker sine meninger i den grad konsollfanboys presterer. Ikke glem at dette var en anmeldelse av et spill, ikke en konsoll. Hvis du har et eksempel der flere titalls tullinger på AV forum har trolla en anmeldelse av en bilstereo fordi den er "Toyota-eksklusiv" og fordi "Volvo har de beste bilstereoene, alt annet er dritt!" så skal jeg gledelig innrømme at dette argumentet, som egentlig ikke hadde en dritt med saken å gjøre, var dårlig gjennomtenkt fra min side.

 

Så tror vi skal hoppe ned av den høye hest og faktisk se at fanboys i 99% av tilfellene er harmløse og at det er den 1% som er irriterende.

 

Jeg syntes ikke man sitter på en moralsk høy hest når man forsvarer noens rett til å ha en mening når de blir angrepet av folk som ikke en gang har testet produktet. Vi snakker den laveste pygméponnien ever. Det er ikke akkurat å be om et religionsskifte når du ber folk om å holde seg til saken, bruke konstruktiv kritikk og ikke behandle gigantiske, internasjonale selskaper som om de var en fotballklubb.

 

Ikke bare syntes jeg at fanboys er 100% plagsomt, jeg mener også de er skadelige for industrien. Den blinde trofastheten og intoleransen for all kritikk vil skade kvaliteten på produktene i det lange løp og det har definitivt ikke en bra effekt på spillnettsteder. Tenk her er det blitt fylt 20 sider med piss og nesten ingenting handler om Uncharted 2.

 

Er vel derfor vi har en ignorefunksjon på forumet? Så nå har vel du og jeg spammet nok om dette.

 

Dette problemet går ikke bort av seg selv hvis man ignorerer det, uansett hvor mye jeg skulle ønske det. Når det rasles såpass med sablene så er det på sin plass å call'e bullshiten til fanboys, så ofte og av så mange som mulig. Så kanskje vi en dag kunne diskutert ting som spillet i stedet.

Lenke til kommentar

Sko bara legga ut dette her eg!

 

Hvis du hadde høye forhåpninger om nedlastbart innhold utenom flerspillermodusen, må du nok vente en stund. Naughty Dog har nemlig fått blod på tann etter at Sony offentliggjorde interessante tall for Uncharted 2s flerspillerdemo.

 

Spillet har ikke engang rukket å bli sluppet før Naughty Dog prater ambisiøst om fremtiden som går selskapet i møte.

 

– Det man antageligvis kommer til å se, er mer av den konkurransebaserte spillestilen: flere brett, flere forskjellige moduser og så videre. Samarbeidsdelen av flerspilleren er såpass tidkrevende og den fysiske nedlastningsstørrelsen stor, så det er lite sannsynlig at det blir fokusert på med det første, forteller Justin Richmond i et intervju med Eurogamer.

 

Det er kanskje ikke overraskende at Naughty Dog logrer med halen allerede nå - tallene sluppet av Sony er nemlig svært imponerende. Sammenlagt har spillere allerede spilt i over 27 år (9905 dager). Demoen har i skrivende stund vært ute i snaue ti dager.

 

Gleder meg til eg får spillet! Skal virkelig prøve å sette meg inn i anmelder sin 7\10 Karakter å se hvordan han klarte det!

Lenke til kommentar

Å klage på en 7/10 er nesten forståelig

Det er ikke mindre idiotisk å klage på at anmelder har gitt 7 enn 9.3 når man ikke har spilt spillet selv vel?

Klage var feil ord. Å reagere er mer passende. Når et spill som får 9+/10 over hele fjøla er det forståelig at enkelte reagerer i en større grad over en 7/10, men en 9.3/10 kan jeg ikke forstå.

Lenke til kommentar

Tja, nei? De fleste av disse sidene deler ut 7 og 8 over en mye lavere sko enn gamer så det burde ikke komme som noen overraskelse. Jeg har enda ikke sett ett eneste grundig argument mot anmeldelsen, kun karakteren som er godt begrunnet i anmeldelsen.

 

Jeg må nesten si jeg er glad dette skjedde med ett playstation spill siden jeg er mer tilhenger av xbox og slipper å være flau av den grunn. Har ikke fått spilt uncharted 1 enda, det klikker fast ved ett vist tidspunkt så..jah. Får se om jeg finner meg enig i det som ble sagt om 1'ern om jeg noen gang får spilt det.

Lenke til kommentar

Tja, nei? De fleste av disse sidene deler ut 7 og 8 over en mye lavere sko enn gamer så det burde ikke komme som noen overraskelse. Jeg har enda ikke sett ett eneste grundig argument mot anmeldelsen, kun karakteren som er godt begrunnet i anmeldelsen.

 

Jeg må nesten si jeg er glad dette skjedde med ett playstation spill siden jeg er mer tilhenger av xbox og slipper å være flau av den grunn. Har ikke fått spilt uncharted 1 enda, det klikker fast ved ett vist tidspunkt så..jah. Får se om jeg finner meg enig i det som ble sagt om 1'ern om jeg noen gang får spilt det.

 

Oppdater til 4.01 firmware, det fikser fryse-problemet med UC1.

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom alle postene i denne tråden, men har lest gjennom anmeldelsen. Jeg har samtidig også spilt gjennom spillet, i motsetning til mange her inne. Hvordan det er mulig å gi Uncharted 2 7/10 er for meg en gåte. For min del vipper dette spillet mellom ni og ti. Når noen gir dette en syver tenker jeg; "hvordan er det mulig? er det noe galt med meg?". Jeg satte opp en liste over positive og negative ting om spillet. Jeg forsøkte å sammenligne det med eneren. Selv etter dette mener jeg at Uncharted 2 er det beste spillet av de to.

 

Jeg sitter med følelsen her at feil mann har anmeldt Uncharted 2. På samme måte lar man ikke en som hater fotball anmelde FIFA 10. Er Gamer som har et problem eller er det spillerne med for høye forventninger som har et problem? Førstnevnte fordi de setter "feil" anmelder på spillet, eller sistnevnte fordi bak en snittkarakter kan det skjule seg både lave og høye karakterer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...