Gå til innhold

Hvordan skal nye Teknofil.no se ut?


Anbefalte innlegg

Snakker dere ikke sammen der oppe i topplokket? Enkelte av dere har jo tidligere uttalt at dere jobber med å oppdatere sidene og at de vil minne mer om hverandre for å skape en følelse av sammenheng. Vel, det ser ikke ut som dere klarer det. Gamer.no, Gamer.no og atter Gamer.no. De har et design på sin forside som takler reklame, mange artikler, fokusartikler (de større bildene), lenker til forum, twitter og blogg. Alt uten at det ser rotete ut. De har også et banner og en bakgrunn som blir med inn i forumet og skaper en utrolig smooth overgang når man går frem og tilbake mellom forum og forside.

 

Greit nok at jeg er litt Gamer.no-betatt, men om jeg skal si det så ærlig som mulig er det deres side som virker klart mest proff, hands down.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamer.no sitt design er ikke det beste når det gjelder å lage et felles for hele nettverket. Også det vil måtte endre seg noe. Men ja, det er et praktisk design når det gjelder oppsett.

Jeg liker også forslaget, og tror det kan passe bra inn. Ved å flytte "gamer.no mobilen.no digit.no" litt lenger til høyre kan vi kanskje få krympet litt på høyden? Det er mange som leser Teknofil.no på minimaskiner med lav oppløsning, og derfor teller hver pixel :-)

Syns ikke det burde være i tankene så veldig mye. De fleste har en oppløsning på bredden på 1024x eller mer.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest Denne blir vanskelig å selge

Hei

Det er prisverdig att Dere reviderer layout og funksjon på Teknofil.no . Men, er dette en spøk?. Ta den "gamle" og den "nye" siden opp i 2 vinduer, og SE og SAMMENLIKN. Den nye siden ser jo kriminelt kjedlig ut, ett håpløst stykke design arbeide. Det kan godt være att den er mye bedre på funksjon enn de andre, men pkt. 1 må jo være å få folk til å ha lyst til å lese og bruke sidene Deres. Håper for Teknofil sin del att dette ikke er i nærheten av det ferdige resultatet. Kan man spørre hvem det er som står for designen?

Mvh Hansemann

Lenke til kommentar
Den nye siden ser jo kriminelt kjedlig ut, ett håpløst stykke design arbeide. (...) Håper for Teknofil sin del att dette ikke er i nærheten av det ferdige resultatet.

Hadde vi visst at vi var ferdig med siden ville vi ikke spurt om tilbakemeldinger på denne måten :-) Det er veldig nyttig for oss med tilbakemeldinger på hva leserne mener om den nye forsiden, og målet er jo at siden kan bli enda bedre med en slik debatt.

 

Du skriver at siden er "kriminelt kjedelig" og "håpløst stykke design". Hvilke nettsider bruker du ofte som du liker designet på? Er det enkelte deler ved siden som er bedre eller dårligere enn andre? Hva synes du f.eks om logoen?

Lenke til kommentar

Ok her er min mening. Jeg synes logoen skulle vært i 3D, og når man førte musen over den begynte den å glinse/skinne i forskjellige farger! Og når man klikker på logoen kommer man på teknofil sin startside. Og jeg synes et mørkere farge vil blir bedre, for eksempel mørkerød, mørkeblå eller svart med skinnende kanter. Vanskelig å beskrive helt, men litt sånn dempet svak neonaktig/regnbuefarger. Når det kommer til knappene "Nyheter", "Tester", "Guider" osv burde de også skinne i regnbuefarger når man førte musen over dem, og så kom de forskjellige kategoriene opp. For eksempel om jeg fører musen over "Nyheter" kommer det opp en liste under "Nyheter" der det står kategoriene som "Foto og video", "Lyd og MP3", "PC og tilbehør" og resten. Og da blir det jo mye lettere å navigere når man ikke trenger å første klikke på "Nyheter", vente til man kommer på nyhetssiden og deretter velge kategori og så klikke på kategorien igjen. Søkeboksen burde vært litt større, samme med "Søk" knappen. Ellers synes jeg designet burde være stilrent, tidløst og enkelt å like. Men litt mer sånn at det minner om fremtiden, eksempel tenke "hvordan ville denne siden vært i år 2050"? Håper på svar (:

Lenke til kommentar
Kan man spørre hvem det er som står for designen?

Mvh Hansemann

Det er for det meste undertegnede, med gode innspill fra de andre i utviklingsavdelingen og redaksjonen vår. Dette er noe vi har gjort selv, uten å leie inn et profesjonelt designbyrå. Jeg synes det er dumt at du ikke liker det foreløpige resultatet vårt, men det håper jeg kan endre seg. Hvis du har noen konkrete tilbakemeldinger på hva vi kan gjøre bedre så tar vi gjerne i mot de.

 

Over til dere andre så har jeg nå laget to bilder til dere som inneholder et par endringer:

http://static.teknofil.no/temp/teknofilfrontpage/1.png

http://static.teknofil.no/temp/teknofilfrontpage/2.png

 

Husk å zoome inn på bildene slik at du ser innholdet i samme proposjoner som forsiden som allerede ligger ute.

 

Felles for begge bildene er at toppsaken nå forstørret til å dekke hele bredden med unntak av den høyre sidebaren. Jeg synes listingen av artikler under fikk et mer ryddig preg over seg med denne endringen. Under Euronics-annonsen har jeg lagt to artikkelvisninger vertikalt i stedet for to horisontalt slik som Amund kom med forslag om.

 

Forskjellen mellom de to bildene er i dette tilfellet headeren. 1.png inneholder et forslag inspirert av tci sitt bidrag til diskusjonen, i 2.png har jeg pusset litt på den som allerede ligger ute.

 

Forslaget som ligger publisert finner dere forøvrig her: http://www.teknofil.no/wip4/index_new.epl

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar

Jeg må si det første var ganske lekkert med tanke på headeren. Godt å se at du bruker forslaget mitt. Det også viser også sammenheng mellom nettsiden og deres magasin.

 

edit: Kanskje noe skille mellom knappene hadde vært noe?

 

 

Innholdmessig har det også blitt noe forbedret. Det nærmer seg et mer stilrent design. Jeg ville også ha sett på innholdet til høyre for det øverste saksbildet. Virker litt kjedelig. Hva med å gjøre det mer synlig og med stil med det andre? Å bruke understreking på titlene har har ingen sammenheng med resten av siden. Personlig ville jeg ha laget en bakgrunn her. Kanskje noe i samme stil som headeren. Det skiller seg for mye ut, på en negativ måte.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Vi har nå endret litt på det forslaget som ligger ute:

 

Felles for alle:

- Småflikk header

- Ny stil på toppsak

- Mindre borders mellom saker

- Bakgrunn på reklamesoner med unntak av høyremenyen

 

http://www.teknofil.no/wip4/index_new.epl?ref=tema

- Inkluderer en boks "i fokus" over reklamesonen under toppsak

 

http://www.teknofil.no/wip4/index_new.epl?ref=none

- Intet innhold over reklamesonen under toppsak

 

http://www.teknofil.no/wip4/index_new.epl

- To saker over reklamesonen under toppsak

 

Har du kommentarer så vil vi gjerne høre de!

Lenke til kommentar
Kan man spørre hvem det er som står for designen?

Mvh Hansemann

Det er for det meste undertegnede, med gode innspill fra de andre i utviklingsavdelingen og redaksjonen vår. Dette er noe vi har gjort selv, uten å leie inn et profesjonelt designbyrå. Jeg synes det er dumt at du ikke liker det foreløpige resultatet vårt, men det håper jeg kan endre seg. Hvis du har noen konkrete tilbakemeldinger på hva vi kan gjøre bedre så tar vi gjerne i mot de.

 

Over til dere andre så har jeg nå laget to bilder til dere som inneholder et par endringer:

http://static.teknofil.no/temp/teknofilfrontpage/1.png

http://static.teknofil.no/temp/teknofilfrontpage/2.png

 

Husk å zoome inn på bildene slik at du ser innholdet i samme proposjoner som forsiden som allerede ligger ute.

 

Felles for begge bildene er at toppsaken nå forstørret til å dekke hele bredden med unntak av den høyre sidebaren. Jeg synes listingen av artikler under fikk et mer ryddig preg over seg med denne endringen. Under Euronics-annonsen har jeg lagt to artikkelvisninger vertikalt i stedet for to horisontalt slik som Amund kom med forslag om.

 

Forskjellen mellom de to bildene er i dette tilfellet headeren. 1.png inneholder et forslag inspirert av tci sitt bidrag til diskusjonen, i 2.png har jeg pusset litt på den som allerede ligger ute.

 

Forslaget som ligger publisert finner dere forøvrig her: http://www.teknofil.no/wip4/index_new.epl

 

Kommentarer?

Digger den første der, som er inspirert av forslaget til TCi. For alle del, ikke vrak Einars header!

Lenke til kommentar

Jupp, den jeg tenker på, vettu ;) Synes den er lekker, mange ganger bedre enn de andre synes jeg, som ser veldig anonyme og kjedelige ut.

 

Synes forresten siden er veldig rotete slik den er nå. Annonser/reklamer og bokser som "De nye bærbare", "Fra forumet" og "TV-skolen", er liksom bare plassert et sted på siden. Ser litt ut som om dere bare har dyttet inn ting der det er plass, uten å tenke over om det ser ryddig ut. Hvorfor ikke lage en egen meny "på siden av siden", der dere legger diverse bokser? "Fra forumet" kunne jo f.eks ligget under "Temasider" og "Artikler om" til høyre på siden.

 

Får dessverre en følelse av at alt er veldig rotete når jeg går inn på Teknofil.no, litt slitsomt å navigere seg frem i de mange gode artiklene dere skriver. Får ikke samme følelsen på f.eks Hardware.no. Tror et nytt design hadde gjort seg, stå på :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Ennå ser det for simpelt ut. For lite bruk av designelementer på tvers av siden. Bortsett fra headeren er det så og si ingen grafisk bruk. Blir for kjedelig og lite inspirerende. Liksom ingenting man identifiserer siden med, bortsett fra kanskje logoen.

 

F.eks. høyrefeltet kan enkelt krydres ved hjelp av bildeheadere (titlene) som matcher noe av elementene fra headeren. Nå vet jeg ikke hvilke designerfaring designeren har, men dere burde kanskje se etter en som kan litt mer. Å lage et design krever kreativitet, noe man ikke kan lære, men man har.

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...