Gå til innhold

Disse spillene gleder vi oss til


Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden kan Brütal Legend være en GTA-klone?

 

Det er kanskje ikke en direkte klone, men utifra det jeg har spilt har spillene så absolutt flere fellestrekk.

 

Nå har jeg riktignok aldri vært så heldig å sitte med BL foran meg men hvis likhetene er å kjøre bil i åpent landskap og evntuellt kjøre på en og annen stakkar så blir det vel søkt å trekke inn GTA. Nå kan det hende jeg bare er bitter fordi Gamer.no kjørte over Saints Row 2 bare fordi det bruker samme grunnprinsipp som GTA og derfor aldri fikk høre at det var noe annet enn en GTA-klone, men med den logikken som ser ut til å ligge i bunnen av hva en "klone" er så burde vel strengt talt CoD: MW2 være en Wolfensteinklone. Og samtlige spill det går an å hoppe i må ha klonet Super Mario.

Kanskje på tide å la sandkassegenren slippe å bli sammenlignet med èn spilserie, som i tillegg har blitt overgått av et lass andre spill?

 

Max Payne 3 ser ut til, hvis det bildet i artikkelen viser Max Payne selv, å handle om en fyr som har stjålet idientiteten til den Max Payne som roter rundt i depresiviteten sin i MP 1 og 2. Håper spillet ikke er en rett frem tredjepersonsskytter men har beholdt den krypende angsten som lå under. Og den fantastiske tegneserien mellom hvert kapittel samt themelåta som var knakende god.

Har faktisk ikke tenkt så mye på at dette spillet kommer, har blitt for opptatt med å glede meg til de tre på B.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Killing Joke - 1988

The Dark Knight Returns - 1986

Arkham Asylum - 1989

Batman: Year One - 1987

 

Jeg tror nok de nyeste filmene må få en del av æren ettersom de er inspirert av og trekker frem disse gamle perlene. Sånn i det siste er det vel bare tegneserien "Joker" som har kommer nært når det gjelder stemning og kvalitet, og den er basert på Ledgers versjon...

 

Enig! Vil legge til The Dark Knight Strikes Again (2002) her, selv om her har fansen delte meninger. Nevner også The Long Halloween (Loeb, 1997). Jeg synes at særlig Batman Year One av Frank Miller har vært inspirasjonen for de to siste filmene. Må også nevne at Grant Morrison skrev Arham Asylum.

 

On topic: Gleder meg til Dragon Age og Uncharted 2.

Lenke til kommentar

Eg er litt overraska over at Risen ikkje er på denne lista, eg hadde inntrykk av at der var ei brukbar interesse for denne typen rollespel heromkring.

 

Risen er i alle fall det spelet eg ser klart mest fram til i haust. Med tanke på kva Piranha har levert tidlegare, og utifrå det materialet eg har sett, trur eg dette kjem til å bli årets rollespelhøgdepunkt.

 

I kampen om mi interesse, er det vel eigentleg kun dei nye Monkey Island-spela som byr på rèell konkurranse for Risen. Dei er heller ikkje nemnde på lista, men ein kan kanskje unnskulde det med at sesongen allereie er lansert.

 

Kay

Lenke til kommentar
At ikke New Super Mario Bros er med er jo en skandale, for alle oss som har ventet på et nytt 2d mariospill til konsoll siden Super Mario World kom ut for en 18 år siden, så er jo dette et av de største spillene på mange år. At de fleste på slike sider er pubertale 14-åringer som tror at et spills kvalitet øker med mengden blod bør ikke hindre dere å ta med NSMB, sannsynligvis årets spill. Ellers kommer det jo flere monkey island episoder utover høsten, noe som også slår alt unntatt brutal legend og kanskje MW2 på denne listen.

Face it. Det er ikke så gedigen interesse i et nytt 2d Mariospill. At du tydeligvis tror du er så voksen at du kan få nostalgitakter av et nytt Mario 2d spill har ingenting å si. Folk har blitt vant med god grafikk og god historiefortelling i spill, noe de seneste Mariospill ikke har klart å levere. Kan sammenlignes med PES2010, da Fifa har like godt - eller bedre gameplay og mye, mye bedre lisenser og grafikk.

 

Du har rett i at mariospillene ikke leverer spesielt god grafikk, og historiefortellingen er ikke-eksisterende. Men å fremheve det er å bomme totalt på poenget.Det er selvsagt ikke noe galt med god grafikk og historie (spiller for tiden MGS4 som er et fantastisk spill), men noen ganger er det deilig med spill som dropper historiefortellingen og går tilbake til grunnprinsippene for hva som definerer spill som egen sjanger - nemlig gameplayet. Hva som er bra eller gøyt å spille er selvsagt individuelt, men jeg tror de fleste som har spilt et spill som super mario 3 eller world vil si at disse er utrolig gøye å sitte seg ned med (det gjelder ihvertfall definitivt meg), fordi disse spillene bare er laget for å være så gøye som mulig, og tanken på at vi lkanskje får et nytt spill i denne klassen er jeg rimelig sikker på at gleder flere enn meg - og som d ble påpekt, ds-versjonen har solgt 19 millioner, så noen må vi være...

 

Det dreier seg ikke om nostalgi, det dreier seg om at nintendo har en helt unik historie med å levere svært gode 2d mariospill. Hvis vi tar hovedserien så har vi Super Mario Bros, the lost levels (originale SMB2), SMB3 og SMWorld (som heter SMB4 i japan). 4 fantastiske spill der bare lost levels trekker ned kvaliteten ørlite. At du ikke liker disse er ok, men vi er mange, mange som elsker dem, og som nå gleder oss til å se om SMB5 opprettholder den samme kvaliteten til sine forgjengere.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hva med Ratchet & Clank - a crack in Time?

Det er jo den utgivelsen jeg gleder meg mest til, etter de fantastiske utgivelsene Tools of Destruction og Quest for Booty.

Har allerede forhåndsbestilt Crack in Time, Uncharted2 og Assassins Creed2, så får vel bare smøre meg med tolmodighet. I mellomtiden får jeg bare håpe at Bethesda klarer å bli ferdig med Fallout3 DLC-pakkene til PS3.

 

Men skuffende at Ratchet & Clank ikke var på lista

Lenke til kommentar

Disse spillene SKAL jeg ha:

 

Batman: Arkham Asylum

Colin Mcrae DIRT 2

Call of Duty: Modern Warefare 2

Assassin's Creed 2

The Saboteur

Forza Motorsport 3

Left 4 Dead 2

Halo ODST

Battlefield: Bad Company 2

Gran Turismo 5

The Beatles: Rock Band

Need For Speed: SHIFT

 

KANSJE Uncharted 2: Amom Thiefs

 

++ (Spill som får god kritikk som ser gøye ut, og spill jeg har glemt)

Endret av Alekplay
Lenke til kommentar
Borderlands er nok det spillet jeg ser mest frem til av disse. Og det har ikke en halv million forskjellige våpen lenger. Det er visst over 3 millioner nå. :)

 

17,5 millioner faktisk, sist jeg sjekket. Gleder meg også sinnsykt til Borderlands. FIFA10 og FM10 er pliktkjøp. Kanskje jeg skaffer meg ODST også, vi får se. AC2 og MW2 skal også vurderes, men blir nok nedprioritert i forhold til de andre jeg har nevnt.

Lenke til kommentar

Battlefield 1943 sitt fravær fra listen overrasket meg.

 

Her har vi et svenskt mainstream spill blandt top 5 på Xfire, og skandinavias desidert største spill-brand, og Gamer.no glemmer Battlefield!?

 

jaja, personlig er jeg ingen stor fan heller, men ville tro Gamer.no var det ser man på hvilke andre spill som trekkes frem.

 

Personlig ville jeg nok kanskje tatt med spill som dette istedenfor noen av de som ble nevnt i artikkelen:

 

- Majesty 2

- Risen

- Alpha Protocol

- This is Vegas

Lenke til kommentar
Tim Schafer trakk nå selv frem likhetstrekk med GTA sist jeg testet, så sammenligningen er ikke grunnløs. Det er en rock n' roll i Helvete-GTA, hehe.

 

Jaja, kan ikke argumentere mot sjefen! :)

 

Og jeg har aldir fått sagt at jeg gleder meg sykt til Left 4 Dead. Jeg må vinne i lotto snart merker jeg.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Eg synest i alle fall ikkje Bethesda er heilt på høgde med BioWare. Dei beste spela deira i nyare tid er vel Morrowind og Fallout 3...begge rimeleg gode spel, men BioWare, som er selskapet bak t.d. Baldur's Gate, Neverwinter Nights og KOTOR, ligg eit hakk eller to over på mi liste, i alle fall.

 

Piranha Bytes, derimot, synest eg faktisk er litt betre enn BioWare. Dei leverar utruleg gode spelverder, som er både stemningsfulle og spennande å utforske.

 

Men det er kanskje ikkje heilt rett fram å samanlikne, sidan BioWare i hovudsak lagar ein litt annan type rollespel enn Piranha og Bethesda. BioWare sine spel er meir lineære, med stort fokus på historia. I dei åpne RPG-ane frå Piranha og Bethesda, er utforsking av spelverda ein mykje viktigare del av opplevinga. Det blir litt som å skulle vurdere kven som er best å lage mat, når den eine kokken hovudsakleg lagar rettar basert på kalkun, medan den andre brukar svinekjøt. Då blir det litt avhengig av kva du sjølv synest smakar best.

 

Kay

Lenke til kommentar
Nå kom jo BF 1943 ut i juli hvis jeg ikke husker feil, bare PC-versjonen som gjenstår. Så det er jo litt old news.

This is Vegas ble kansellert.

 

 

Sånn jeg ser det, er det bare PC versjonen som gjelder for BF 1943... La den ligge da om du ikke er enig.

 

Så gjelder det også for deg å slutte å lese norske horrible nettnyhets-sider, og starte å lese kvalitets-nettsider som Kotaku istedenfor:

 

"This Is Vegas Publishers: This Is Not Cancelled"

 

When you don't hear about a game for months, you start to presume the worst. Like, that it's been cancelled. We haven't heard about This is Vegas for months, so has it been cancelled? Surprisingly, no, it has not.

 

Despite being caught up in the implosion of Midway (the game's former developer/publisher) and its own development troubles (it's been coming along quietly for years now), new publishers Warner Bros. have told G4 "This is Vegas has not been cancelled. The game is currently in production".

 

That's...great?

 

http://kotaku.com/5329287/this-is-vegas-pu...s-not-cancelled

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...