Gå til innhold

[SPOILER] Rykter rundt Cataclysm! (Oppdatert.)


Anbefalte innlegg

/whine on

 

Kjenner egentlig at jeg har lyst til å grine litt når jeg leser om alt dette nye som skal komme.

Hva skjer med at Blizz vil lage Horde og Alliance helt lik hverandre? Skjer med at Horden får Tauren Paladin!? Skjer med at alt blir vridd rundt til noe helt ugjenkjennelig både i spillet og races -> classes. Dette er egentlig så bajs som det går ant å få det syns jeg. Ikke noe kult i det hele tatt!

 

Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg og en del av de jeg kjenner, både irl og ingame, kommer til å slutte å spille når Cataclysm kommer. WoW vil ikke være WoW lengre. Hele sjarmen med universet vil forsvinne og alt vi vil sitte igjen med er et tomt skall som ikke betyr noen ting lengre. Det har vært kult så lenge det varte, men dette ser ut til å være "The Final End of World of Warcraft".

 

Dette virker kanskje litt rart for dere som startet med WoW midt i TBC eller når Wotlk kom ut, men jeg er sikker på at de fleste av oss som har vært med fra "tidenes morgen" føler det samme om at Blizz kommer til å ødelegge et en gang så flott spill med dette "revolusjonerende" pisset de kaller Cataclysm.

 

RIP WoW </3

 

Føkk ju Blizz!

 

/cry

 

/whine off

 

-Cocho

 

Tviler på at noen fortsatt hadde spilt wow om vi alle var lvl 60, og noob guildsa fortsatt wipet på razorgore. Dermed støtter jeg lvlingen ved expansions, og den måten å levere nytt content på.

 

For å forstå nye klasser, og klassekombos som har dukket opp gjennom wows levetid, må man først være klar over at warcraft universet er "levende" i den forstand at det er under stadig utvikling. Det skjer ting. Politikk/krig, intriger...Siden orcsene kom som ville beist gjennom portalen, slaver under the burning legion for å invadere Azeroth, til mange år senere da Thrall overtar som warchief og flytter til Kalimdor, har det skjedd ting i vår "lille" verden. Nye allianser, nye karakterer som dukker opp, osv. osv.

 

(natt)Alver har ikke alltid vært del av alliansen. Taurens møtte de ikke før de flyttet til Kalimdor. Shamaner? Orcs var ikke annet en blodlystne krigere og warlocks idet vi som spillere kommer inn i bildet i warcraft: orcs and humans. (De var riktignok shamanistiske før det igjen)

 

Dwarfs? Møter du ikke før warcraft II. Samme sak med gnomes.

Night elves ser man som spiller ikke noe til før i wcIII.

 

Og visste du at Ogres, er en del av THe Horde i warcraft II?

 

Poenget her er at ting har ikke alltid vært Horde vs Alliance vs Mobs, slik du kjenner det fra gamle wow.

Skjønner godt at du blir frustrert om du begynte å spille da. Men hadde du tatt en titt enda lenger bakover, ville du sett at tingene slik de var da, ikke var sånn fra begynnelsen av.

Nå skal det ikke sies at Blizz har vært feilfrie idet de har introdusert nytt lore/content etc, men poenget er at Azeroth ikke er stillestående, og ting endrer seg stadig.

Det er nettopp det jeg elsker med Warcraft universet - det er ikke statiskt, men i konstant bevegelse. Warcraft er og vil aldri være et tomt skall, rett og slett fordi det har vokst seg ut av skallet for lenge siden, og blitt en skog^_^

 

Hva gjelder nye class combos, så har jeg ikke tenkt over noe svar på samtlige, men hva gjelder Taurens og the light, så skrev jeg et innlegg over som kan kaste litt lys over forklaringen til hvorfor den klasse/rase komboen ble mulig.

 

Prøver ikke med dette å få deg til å elske Cataclysm, men kun gjøre deg oppmerksom på at warcraft universet alltid har endret seg, og vil fortsette å gjøre det.

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt svar det der ;) ser at du engasjerer deg for universet rundt Warcraft.

Jeg spilte selv WC I,II og III når de var nye og moderne, og det kan hende seg at jeg børster støv av den gamle WC III boksen for å ta et slag DOTA med noen venner. Var selv ganske inni det der med lore og sånt for en tid siden, men har på en måte glemt noe av det. Jeg forstår hav du mener med at samfunnet og universet "lever" og at det er utbrytere og nye allianser på fram og tilbake.

Tok meg selv tid til å lese Warcraft pocket serieb (ikke tegneserieversjonen men det skikkelige serien i bokformat) og tok til meg en del kul informasjon via det, pluss noen timer foran wowwiki.com ;)

 

Men til tross for alt dette klarer jeg liksom ikke å godta at Tauren skal få bli Paladin. Jeg spiller selv en Paladin (Human Paladin), og ut i fra menneskene i Aseroth's tilhørighet til lyset og åndene (light og spirit) finner jeg det som en selvfølge at humans skal ha rett til å være paladin. Dwars også for deres lojalitet til det gode, draenei av den grunnen til at du tilber Naruene som også er en kilde til lys, samt Blood Elves forsdi de stjal en naru og rett og slett var maktsyke stygginger for forma lyset etter deres egen onde vilje etc. men jeg ser liksom ikke hvor Tauren passer inn i alt dette. De er rolige naturelskere (Azeroths Hippier på en måte) og derfor druides.

 

Dette er i alle fall mine tanker bak det hele. Syns bare at det er litt kjipt at alt skal bli helt 100% likt. Uttrykk som "For the Horde" og "For the Alliance" mister mening hvis alle bare skal være gode venner og likestilte uansett hvor i Azeroth en befinner seg. Før var det slik at var du Alliance og gikk til Durotar så måtte du være forberedt på å bli drept med en gang du kom i nærheten av Orgrimmar, for Horden hatet Alliansen og omvendt. Men slik er det ikke nå lenger.

 

Altså store deler av sjarmen til WoW er på tur til å bli visket ut som en følge av utvidelser og likestilling pga at folk maser : "Zomg Blizz! Why can't we have Paladins like the Alliance do!?" eller "I want to roll a Shaman, but I can't play Horde cuss all my friends play Alliance!"

 

Før måtte du velge en side og stå for det. Til og med hvis vennene dine spilte Horde. Du måtte være "tro" mot factionen din. Ta f.eks en nordmann som plutselig begynner i hedre Sverige bare fordi har bedre pølser enn oss, og bare fordi nordmenn begynte å whine på at svenskene hadde bedre pølser enn oss så slo staten landene sammen slik at det ikke ble noe forskjel. Get the picture?

 

Litt wall of text, men jeg regner med at de som er opptatt av dette tar seg tid til å lese det ^^

 

-Cocho

Lenke til kommentar
g spiller selv en Paladin (Human Paladin), og ut i fra menneskene i Aseroth's tilhørighet til lyset og åndene (light og spirit) finner jeg det som en selvfølge at humans skal ha rett til å være paladin.

 

Taurens tror jo også på ånder, så hvorfor kan ikke en liten stamme av disse være ekstra dedikerte til å "se lyset" (HAHA)?

Vi har jo allerede Gnome Mages og Warlocks, på tross av at Gnomer egentlig er et teknologiskt folk, men det virker å ha gått de fleste hus forbi, og fra de det ikke har gått hus forbi sies det at Gnomene tydde til nye midler for å bekjempe troggenes invasjon av Gnomeregan.

Så hvis noen Gnomer og mennesker kan forandre troene sine, hvorfor ikke Taurens?

Det virker helt umulig for noen å skjønne at Taurens og alle andre raser jo er like individuelle som menneskene, hvis ikke ville man jo kun hatt et par-tre klasser per rase.

 

Dwars også for deres lojalitet til det gode

 

Hvis det er en god nok grunn til at Dvergene skal få ha Paladins, da skjønner jeg ærlig talt ikke hva du har i mot Taurens.

Taurens dyrker livet, og naturen i sin helhet for å leve side om side i harmoni med naturen (jeg synes Hippier blir et feil ordvalg selv om jeg skjønner at du mener det humoristiskt, men jeg vil heller si at Taurens er Azeroths svar på Indianere o.l.), og lys er en del av naturen (sola) og symbol på det gode, og da vil jeg igjen spørre hvorfor det er usannsynlig at noen Taurens velger å priotere lyset som den største bidragsyteren til livet selv.

 

Syns bare at det er litt kjipt at alt skal bli helt 100% likt. Uttrykk som "For the Horde" og "For the Alliance" mister mening hvis alle bare skal være gode venner og likestilte uansett hvor i Azeroth en befinner seg.

 

Du har fått med deg Kong Vrynn's hatforhold mot orkene?

Du har fått med deg at det er flere quester i både WOTLK og TBC der alliansene saboterer hverandres progresjon selv om målene deres er det samme?

Jeg skjønner om du setter det litt på spissen, men jeg synes det fortsatt blir feil da Horden og Alliansen fortsatt er hatfulle ovenfor hverandre, selv om Thrall er en dyktig diplomat.

Alliansens største diplomat blir vel Jaina Proudmore som har et respektfylt forhold til Thrall, og Rhonin er vel et slags mellomledd da han har kjempet side om side med orker (bl.a. Brox) og andre skapninger, og føler at alt liv har like stor rett til å leve på Azeroth (så fremt de ikke vil utslette stedet selvfølgelig).

 

Altså store deler av sjarmen til WoW er på tur til å bli visket ut som en følge av utvidelser og likestilling pga at folk maser : "Zomg Blizz! Why can't we have Paladins like the Alliance do!?" eller "I want to roll a Shaman, but I can't play Horde cuss all my friends play Alliance!"

 

Sjarmen ved Warcraft universet for min del er at universet er i konstant bevegelse og ting skjer, Deathwing's gjenkomst er vel et strålende eksempel på nettopp dette, og IGJEN må raser glemme sine eldre feider og stå sammen for å utslette Deathwing, forhåpentligvis en gang for alle ( for deres skyld, for meg er Neltharion en strålende skurkefigur som jo kun i starten var offer for et spill).

 

Før måtte du velge en side og stå for det. Til og med hvis vennene dine spilte Horde. Du måtte være "tro" mot factionen din.
.

 

Nja njo, de fleste ville vel ha startet på en server sammen på samme side, men hvis det jo hendte var det vel mer at de var tvunget til at de var ærlige mot faksjonen sin.

Valgfrihet er en god i et spill der man må betale hver måned for å spille, så fremt det ikke ødelegger mye ved universet og historien.

Som personlig tilhenger av Warcraft historiene føler jeg fortsatt ikke at Blizz har "dretet" på draget, men hvis den dagen kommer kan de se langt etter mitt månedtlige bidrag.

Lenke til kommentar

Det er fint og flott at taurens vil følge lyset, men de tilhører fortsatt "feil" faction hvis noen av de vil bli Paladins. Dessuten... prøv å se for deg en tauren i skinnende gullfarget rusting som lyser. Det bare funker ikke. Tauren Paladins er på samme måte som at vi vet at man ikke bør spise brød med hår på, men hvis man gjør det er det er man bare retarded.

Lenke til kommentar
Det er fint og flott at taurens vil følge lyset, men de tilhører fortsatt "feil" faction hvis noen av de vil bli Paladins. Dessuten... prøv å se for deg en tauren i skinnende gullfarget rusting som lyser. Det bare funker ikke. Tauren Paladins er på samme måte som at vi vet at man ikke bør spise brød med hår på, men hvis man gjør det er det er man bare retarded.

 

 

Nå kverrulerer du bare, du prøver å finne gode argumenter for at Tauren Paladins er en dårlig ting samtidig som det skinner igjennom at du kun er misfornøyd med at nok en Horde-class får Paladins.

Hva svarte har Tauren i lyse rustninger med gyldige Lore-argument å gjøre?

Du startet bra, men nå synes jeg du tok et diskusjonsmessig selvmord.

 

Du aksepterte Blodalver fordi de fra før av har vært med i alliansen, men at de kan lære bort sine kunnskaper til sine felles krigsbrødere, DET er utenkelig.

Draenei shamans og Bloodalv Paladins har da vitterlig bevist at Blizzard tenker det samme som mange, kunnskap og krefter er IKKE faksjons-knyttet, en faksjon har ikke "rettighetene" til noen spesielle kunnskaper, ihvertfall ikke etter at blodalvene ble med i Horden og tok med seg kunnskapen om lyset.

 

Skal du prøve å overbevise noen om at Tauren Paladins er feil på noen annen måte enn personlig smak ang. utsèende, burde du virkelig prøve hardere, for dette holder ikke på greip.

 

Jeg lurer på hvorfor du ikke whiner om at Dwarfs blir shamans for jeg ser ikke veldig mye logikk i det egentlig,

 

Vel, dverger er jo et folk av jorden, og så lenge de innehar muligheten til å være hunters så beviser det jo at noen av de mestrer naturen på en eller annen måte.

Så hvorfor kan det ikke være slik at noen Dverger er ekstra takknemlige ovenfor det jorden har gitt dem (ly, hjem, materialer osv osv) og dermed dedikerer seg til naturens krefter?

Jeg er sikker på at Blizzard (mest sannsynlig med Metzen i spiss, forhåpentligvis iallefall) kommer opp med forklaringer på alt dette, da det sikkert ikke bare er noen nordmenn som lurer på hvordan de skal tvinne inn dette.

Det jeg prøver å få frem, er at folk avfeier det med en gang uten å tenke riktig over det, kun fordi WoW har vært som det har vært de siste 4-5 årene.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor du ikke whiner om at Dwarfs blir shamans for jeg ser ikke veldig mye logikk i det egentlig,

 

Vel, dverger er jo et folk av jorden, og så lenge de innehar muligheten til å være hunters så beviser det jo at noen av de mestrer naturen på en eller annen måte.

Så hvorfor kan det ikke være slik at noen Dverger er ekstra takknemlige ovenfor det jorden har gitt dem (ly, hjem, materialer osv osv) og dermed dedikerer seg til naturens krefter?

Jeg er sikker på at Blizzard (mest sannsynlig med Metzen i spiss, forhåpentligvis iallefall) kommer opp med forklaringer på alt dette, da det sikkert ikke bare er noen nordmenn som lurer på hvordan de skal tvinne inn dette.

Det jeg prøver å få frem, er at folk avfeier det med en gang uten å tenke riktig over det, kun fordi WoW har vært som det har vært de siste 4-5 årene.

 

Ja that makes sense, men har aldri vært noe imot disse nye klasse komboene. Personlig så gir det meg mer driv til å starte en ny low lvl, undead hunter for eks :)

Men det er jo alltid noen som er misfornøyde når de får vite forandringene som kommer i neste exp, men når det kommer til stykket vender de alltid (for det meste) tilbake

Lenke til kommentar

Det jeg mener med at en Tauren i skinnende gullfarget rustning blir feil er fordi Taurens orginalt var en rolig fredfull rase som levde for seg selv i pakt med naturen. De kan på mange måter virke litt primitive med sine trehytter og totems, men det passer dem med tanke på at de er druides. Tauren er druides mer enn noe annet. Jeg bare ser ikke sammenhengen med at de plutselig skal finne ut "Næ dæven! La oss bli paladins og tilbe lyset i stede for jorden og naturen som vi har gjort de siste 1000 årene". Jeg syns bare at hele strukturen som en gang var der forsvinner. Det er forståelig at folk vil at spillet skal "leve" og dermed bli mindre statisk, men det trenger for guds skyld ikke bety at de normene som er skal forsvinne?

 

Slik som jeg sa... det er slutt på "For the Alliance" og "For the Horde". Greit nok, kongen av Stormwind liker ikke Orcer, men det er bare fordi han velger å ikke gjøre det av prinsipp og loka tankegang. Resten av spillet oser av "vi elsker hverandre" bullshit. Det neste blir vel at vi kan groupe med hverandre og share maten vår, som en liten piknikk?

 

Samtidig syns jeg det burde være særpreg med Alliance og Horde. Ikke at de er 100% like. Det bør liksom være noe som skiller de fra hverandre slik at folk faktisk må ta et valg når de velger faction.

 

Det kan så være at jeg ikke liker det som skjer fordi jeg har en Human Paladin selv, men det har ikke så masse med saken å gjøre. For jeg spiller også en mage (som faktisk var den aller første toonen min) og som ga meg mitt førsteinntrykk av WoW og satte punktum ved mange av mine meninger. Paladinen kom ikke før litt etter fordi jeg likte hele den biten med "Vi skal drive det onde vekk". Det jeg irriterer meg over er bare at hele opplegget rundt Argent Dawn, The Knights of the Silver Hand etc. blir litt meningsløst når så masse blir snudd om på.

 

Jeg vet ikke om dere har lest boka Tides of Darkness av Aaron Rosenberg (den er en del av World of Warcraft pocket-book serien). I den boka får man en smakebit av hvordan forholdet mellom Alliance og Horde skal være. Når Doomhammer er warchief og angriper Stormwind og Anduin Lothar sto imot, men klarte ikke å holde tilbake og folket i Stormwind måtte flykte.

 

Uansett... det er en historie jeg mener er et godt eksempel på hvordan det bør være. Det er andre større problemer i Azeroth også, men det trenger ikke bety at man må like hverandre? Greit at man kan forene styrker for å slå Arthas, men man trenger ikke like hverandre.

 

Jeg håper dette gir et mer "klart" bilde over hvorfor jeg mener Tauren bør forbli slik de er nå og ikke Paladins.

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Du har jo tauren warrior, de kan bruke alt gearet paladins kan (med mindre det som er class gear)

Så ser ikke helt at det, "taurens er fredelige de skal går rundt i kjoler argumentet" holder

"Næ dæven! La oss bli paladins og tilbe lyset i stede for jorden og naturen som vi har gjort de siste 1000 årene".

Faktisk en stor del av troen om en almekktig natur er solens/lysets egenskap til og helbrede, og også gro nye planter. Ikke idiotisk at de skal tror på lyset istedenfor naturen derfor.

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Taurens har utrolig stor respekt for naturen og alt som lever i naturen. Druids, shamans og hunters The Hunt beviser dette. Hvordan definerer vi The Light?

Basics: The Holy Light isn't a god in and of itself. Rather, it's a mysterious power that is present in everyone and holds the universe together, and some people can use it to gain great abilities. Hmm, sounds familiar. George Lucas better call his lawyer. Followers of the Holy Light try to be kind and generous to others, in the belief that their actions will have repercussions throughout the universe.

The Light er rett og slett å vise respekt og respekt til andre vesener i Azeroth. Personlig mener jeg at Taurens er den rasen som viser det aller best. Humans er egoistiske og maktsyke, Dwarfs er naive og godtroende, Draenei har jo litt Naaru i baklomma så de må oppføre seg, Blood Elves er jo kongene på haugen i å være egosentriske. Kanskje derfor de trives så godt med Undeads? Uansett. At en gjeng Taurens følger lyset er like logisk som at noen konverterer til kristendom i moderne tid. Og det skjer jo så hvorfor kan ikke kuer tro på lyset?

 

Sitatet er hentet herfra

Lenke til kommentar

Det morsomme hadde vært om noen raser hadde mistet klasser og (Dvs. ingen nye kan lages, men gamle forblir) Da hadde vi snakket "levende"! Selvfølgelig lore-basert da. Kommer ikke på noen gode eksempler akkurat nå, skal se i morgen =) Noen forslag?

Endret av Joe Nuts
Lenke til kommentar
Det morsomme hadde vært om noen raser hadde mistet klasser og (Dvs. ingen nye kan lages, men gamle forblir) Da hadde vi snakket "levende"! Selvfølgelig lore-basert da. Kommer ikke på noen gode eksempler akkurat nå, skal se i morgen =) Noen forslag?

 

Hehe, tøff ide. Veit ikke om det er et super forslag, men kanskje at orcs ikke lenger kan være warlocks?:p De burde forlengst vært skremt av demoner med tanke på orcenes tidligere erfaringer med slike.

 

Og noe jeg har ment lenge, men ikke akkurat hva du spurte etter. At deathknights ikke lenger lages på lvl 55 eller hva det var. Men at man må lvle en paladin til den lvlen, og kaste han i en felpit så han blir deathknight:p

Lenke til kommentar

ja det hadde vært litt fett :p om du kunne konvertere klasser etter feks lvl 55.. Warlocks kan bli frelst og bli priests :p mages kan bli onde og bli warlocks =P Paladins kan bli death knights og huntere kan bli druids eller druids bli huntere

 

Syntes også det faktumet om at klasser kan fjærnes hadde vært fett, da blir det mye mer eksklusivt og spille en class

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg håper dette gir et mer "klart" bilde over hvorfor jeg mener Tauren bør forbli slik de er nå og ikke Paladins.

 

-Cocho

Om du har vært druid og vært innom Elder Rise i Thunder Bluff skjønner du at det er ikke akkurat noe Blizzard fant på rett før de annonserte det. Det har gått rundt to druids/eller hva enn de er som snakker sammen om det i relativt lang tid nå, sikkert over ett år sålangt jeg husker hvor han ene nevner at han tror Taurens kanskje har oversett noe i læren om det gode og sånt (han henviser til lærdommen til alvene).

 

Så nei, det er verken en ny eller dårlig gjennomført ting fra Blizzard.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Husk også at Blodalvene kun blir kalt paladins som klasse og ferdighetene det fører med seg. Lorewise er jo alvene Blood-Knights og ikke paladins. De har fanget en Naaru (Skapning av Lyset) og tvinger denne til å gi de læren om hvordan man bruker lyset som våpen og helbredelse. Glem ikke at disse alvene har en avhengighet til magi, og kunnskapen som gir de krefter til å bruke lyset er noe de har stjålet.

 

Hva taurens angår så er dette nøye planlagt av profesjonelle spilldesignerene, og som alle andre major(?) changes gjort i WoW hittil blir det selvfølgelig slaktet, men før eller siden blir det akseptert. Hvis ikke vil de det angår slutte å spille. Det skjer rett som det er, de aller fleste som whiner om spillet ender faktisk opp med å game likevel(ellers er avhoppet fra spillerene proposjonert til tallet NYE spillere som starter når Exp packs kommer ut).

 

Jeg personlig synes at Horde har appell fordi de er "bad-guys"(Misforstå meg rett) De litt ondskapsfulle planene til blodalvene om å stjele kunnskapen om Paladins er det jeg synes er kult, på et roleplay perspektiv.

Derfor er det ikke fullt så kult når taurens tar i bruk lyset av egen godhet, men så er de igjen mere in tune med naturen enn Belfs er.

Ved å lansere nye class-kombinasjoner er det alltid noe som ikke passer like godt inn. Den gangen var det blood elves, nå er det taurens. Boo frickin hoo.

 

Bottom line for meg er: Denne exp packen er den første jeg føler at verden(Azeroth)og beboerene faktisk har kommet seg frem i tid og utviklet seg.

Ja, landet endres over tid, naturen HAR innvirkning på miljøet, ja over tid vil faktisk visse klasser lære seg magien til sine medspillere. Man tenker at Draeneiene har hatt god tid på seg til å lære dwarves om shamanistisk magi.

Blizzard velger å holde alle Fat&Happy og gi begge litt av hvert istede for å begrense hver faction til visse klasser. Dette går på godt og på vondt fra spillernes side. Heldigvis er dyktig fagfolk og ikke fansen de som avgjør slike ting.

Så jeg ønsker cataclysm hjertelig velkommen. Gleder meg til et blankpolert spill med MASSE nytt innhold både for gamle og nye spillere. Old schoolere kommer alltid til å være oldschoolere. Heldigvis er magien at det finnes et mmo for alle. Spill noe annet, et spill der kuer ikke har skinnende gullrustning?

Endret av Inkredibad
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Konklusjonen er at folk flest som spiller WoW er smarte nok til å ikke bry seg om lore, og heller bry seg om hvilke classer de kan combinere med raser. Og forresten, eneste grunn til at tauren kan bli paladin er pga. elle de minimale barna som spiller horde synes tauren er best(appellerer mer til barnsligheten). Blizzard ønsker å tilfredsstille mengden, og større tilfredsstillelse betyr mer penger.

Lenke til kommentar

Blizzard er ikke bare penger. Hvis du tar et dyp dykk ned i loren skal du se at det er veldig mye bra der. Folk flest liker bare ikke forandring, er vel derfor det er så stort rama skrik rundt det her. Kommer ikke med gode eksempler nå i farta, men både når de annonserte TBC og WotLK så var det folk som ikke så lyst på dette. Slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være.

Lenke til kommentar

Folk, stort sett, bryr seg ikke om lore. Og Blizzard bryr seg bare om penger. La meg opplyse deg litt. For et par mnd. siden lanserte Blizzard 'paid race change'. Har du noen gang tenkt på hvor mye Blizzard kommer til å tjene når alle troll, taurens, orcs og blood elfs huntere kommer til å skifte rase til undead? Samme når night elf druids kan bli til worgen druid, Blizzard kommer til å tjene flere hundretusen £ bare pga. Night elves er leie av shapeshift modellene sine og vil prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Ja, du har rett i at de tjener/kommer til å tjene fett på både race og faction change, det er jeg enig i. At Blizzard bryr seg bare om penger er et ganske bold statement. Ja, de er ute etter penger det er jo helt klart, men hvem sier vel noe imot å tjene penger? Hallo, det er et firma, alle firmaer har da vel et ønske om å tjene mest mulig? Og Blizzard er grassalt flinke på dette, det er da vel ikke negativt? Hadde Warcraft universet hatt dårlig lore hadde det ikke vært i nærheten av der det er i dag, spør du meg.

Når det kommer til om folk bryr seg om lore eller ei så er såklart dette en smaksak. Selv om du overhodet ikke bryr deg om lore, betyr ikke det nødvendigvis at resten av WoW's spillerbase har samme tankegang som deg. Jeg meg selv liker veldig godt Warcraft lore'n, jeg henger dog litt på etterskudd, da det er en god stund siden jeg la det på hylla. Selv om penger er roten til alt ondt, er ikke nødvendigvis Blizzard onde i tillegg ;)

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...