Gå til innhold

[SPOILER] Rykter rundt Cataclysm! (Oppdatert.)


Anbefalte innlegg

Kan få med seg lovlig mye lore bare ved å lese på WoWWikien. Og de ytterst fleste jeg kjenner er ikke så lore-nerd som meg selv, men innrømmer at bl.a. Wrathgate er noe av det kuleste de har opplevd i spillet. Jeg syns Blizz har et veldig godt forhold til loren sin. I TBC syns jeg de var litt dårlige og all info om Draenei måtte jo bli forandra for å få de med i spillet. Mens WotLK er et mye større steg for loren. Mer Arthas, Dalaran is back, Northrend is back og loren de har holdt på med en stund med Putress. Genialt.

 

Har lenge gleda meg til å se Gilneas og hva som har skjedd der. Og at de har blitt til Worgens har jeg som sagt før ingen problemer med å forstå. Blizzard knows their lore, and they are bloody good at it!

 

Kan få med seg lovlig mye lore bare ved å lese på WoWWikien. Og de ytterst fleste jeg kjenner er ikke så lore-nerd som meg selv, men innrømmer at bl.a. Wrathgate er noe av det kuleste de har opplevd i spillet. Jeg syns Blizz har et veldig godt forhold til loren sin. I TBC syns jeg de var litt dårlige og all info om Draenei måtte jo bli forandra for å få de med i spillet. Mens WotLK er et mye større steg for loren. Mer Arthas, Dalaran is back, Northrend is back og loren de har holdt på med en stund med Putress. Genialt.

 

Har lenge gleda meg til å se Gilneas og hva som har skjedd der. Og at de har blitt til Worgens har jeg som sagt før ingen problemer med å forstå. Blizzard knows their lore, and they are bloody good at it!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Traileren og historien bak utvidelsespakken virker veldig bra! Det ser veldig ut som at Blizzard trekker en del paraleller til det som skjer (og vil fortsette å skje) i verden i dag. Naturkatastrofer ol. som fører til politisk ladede konflikter og krig er absolutt dagsaktuelt og en interessant dimensjon å ha med i et spill:)

 

Men jeg synes likevel at Deathwing lignet litt for mye på balrogen fra Ringenes Herre :whistle:

Endret av Daniel
Lenke til kommentar

At Deathwing skal bli et raidencounter i WoW er ikke noe annet enn pur genialitèt, og jeg elsker at de igjen har rettet fokus mot de landområdende vi som har holdt på lengst "vokste opp med".

Dette blir nok uten tvil den beste expansion-pakken, med mindre noe dramatisk skulle skje.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Er ikke det et gammelt bilde Leaf? Han er jo sammensveisa med adamantium plater nå pga. goblinene lagde rustning til han.

Den rustningen fikk han på seg like etter War of the Ancients så et gammelt bilde hadde også vist rustningen. Syns egentlig det kan minne om rustninger det han har på seg på det bildet der jeg. Selv om det finnes bilder som illustrerer det flere hakk bedre.

Lenke til kommentar
Er ikke det et gammelt bilde Leaf? Han er jo sammensveisa med adamantium plater nå pga. goblinene lagde rustning til han.

Den rustningen fikk han på seg like etter War of the Ancients så et gammelt bilde hadde også vist rustningen. Syns egentlig det kan minne om rustninger det han har på seg på det bildet der jeg. Selv om det finnes bilder som illustrerer det flere hakk bedre.

Ja, men jeg snakker om pre den krigen, han hadde jo ikke hatt lava rennende utpå platene...? :p

Lenke til kommentar

Nei, lava rennende ut har han vel aldri vært kjent for. Og det er dessverre det negative med art at det ser litt kulere ut enn det burde. Men skal jo sies at han så mye mer annerledes ut før han turna mot de andre aspectsa og ble The Detroyer. Er dessverre ikke så lett å finne gamle bilder av han lenger =/

Lenke til kommentar
var ikke han ganske "snill" før aspectsa klikka i vinkler og begynte å drepe hverandre? og det at han allerede har "daua" 2 ganger før, og at han igjen står opp er en liten genistrek i mine øyne :)

Jo, han var jo snill og gjorde jobben sin som alle de andre. Så begynte han litt etter litt å bli gal da Old Gods (f.eks C'Thun og Yogg-Saron som ligger låst under jorden etter at titanene banka rompa dems) sine whispers oppmuntret han til å lage the Demon Soul. Etter å ha lagd den oppmuntret han de andre aspectsa til å bidra med litt krefter hver. Godtroende som de var og trodde det skulle brukes til noe godt så bidro de med litt krefter. Umiddelbart etterpå gikk Neltharion, nå Deathwing, til angrep på de andre aspectsa. Blue Dragonflight var vel såvidt jeg husker de som fikk merke det hardest. En av grunnen til at Malygos ble litt koko.

 

Så i bunn og grunn var det Deathwing som utløste dritten. Apropos utløse dritten. Han har god erfaring med å ødelegge Azeroth fra før av:

Neltharion vowed to destroy most life and to wreak havoc on the planet. With his powers over earth, Neltharion caused volcanoes to rise along with the destruction already caused by the Well of Eternity's implosion, sinking most of Kalimdor below the ocean.
Lenke til kommentar

Sitter her sånn halvveis i ørska og venter på at kaffen skal bli klar, og kom over noe jeg synes er interessant lesing. Mulig det er gammelt nytt for de fleste, men jeg har ikke sett en såpass oversiktlig oversikt over endringene som kommer i det gamle sonene. Kilden jeg har tatt dette fra er gamle WoW Insider, nåværende WoW.com.

 

Kalimdor

  • Darkshore: Auberdine is destroyed, and the very land torn asunder. The Alliance relocates to a new camp in the Northern end of the zone, while the Horde sets up camp to the South. Shatterspear Village, previously a closed zone, becomes an accessible subzone.
  • Ashenvale: Heavier deforestation around the Warsong Lumber Camp causes the orcs to encroach on Silverwind Refuge. Zoram'gar Outpost is reinforced with black iron, similar to the Horde outposts in Northrend. Astranaar becomes the victim of air assaults launched by the Horde.
  • Azshara: Azshara has been claimed by the goblins (likely as their second zone after the Lost Isles), where they have established a quarry to cut stone for the construction of their towns. The zone is also now directly linked with Orgrimmar.
  • Orgrimmar: The trailer showed evidence of the front gates being reinforced with metal (like Warsong Hold). What metal is used is unknown, but at BlizzCon 2009 Tom Chilton said specifically "if you recognize the black iron... its from somewhere" [3], hinting that the metal has a specific origin or just reinforcing that we saw this type of architecture used by Garrosh in Northrend. Possibilities include dark iron, saronite or just normal iron.
  • The Barrens: The Barrens is split in two by great fissures in the land, spouting fiery rivers of lava. The Northern Barrens is a level 10-20 zone, while the Southern Barrens is intended for higher level players. Portions of the Barrens have grown lush thanks to the work of the druid Naralex. The passage into Mulgore has been reinforced by the tauren, with high walls and a gate. The Alliance will be moving into the southern Barrens, constructing several towers and burning down Camp Taurajo. [4]
  • Stonetalon Mountains: Eruptions decimate the landscape, spreading the flames of the Charred Vale even further. The goblins have cut through the mountains, forming a valley that leads into Ashenvale.
  • Desolace: Once a barren wasteland, the Cataclysm has caused a rift to form, allowing water to flood in from the coast and bring life back to the region. However, the region is now being invaded by demons, including shivarra.

Eastern Kingdoms

Lenke til kommentar
De har selv sagt at Pandaren aldri kommer til å dukke opp i WoW universet.

 

 

 

 

 

EDIT:

Dette med at tauren blir paladins og orc får mage, dwarf får shaman osv osv. kommer heller ikke til å skje. Det strider mot alt av warcraft lore.

 

Det som kan kunne skjedd med trolls er at de kanskje får witchdoctors, men ellers kan ikke troll være mer enn det de er nå.

 

Om shamaner, og light...

Lyset, er ifølge shamaner ikke det store bildet. De tror på den, vet den er der...men kun som en enkel manifestering av noe som er langt større. Jeg ser ikke bort ifra at de dermed kan manipulere den. Er jo en del av det som de allerede mestrer...

 

og ikke minst...chain heal = holy:p (hvertfall lyden og animasjonen:p)

 

 

This essential spark of life is looked upon as a divine force, one more fundamental than the Holy Light worshiped by the Humans. The Orcs, Tauren, Night Elves, Trolls, and Draenei commune with the spirit world in search of knowledge, guidance, and power. Though these races do not discount the humans' study and worship of the Light, they maintain the Light is merely the emergent characteristic of the interconnectivity of the spirit world, not a single person's connection with the universe. The belief that the paladin is a direct agent of the Light is a dismissal of the concept that each shaman is but a mere conduit through which the powers of the spirits flow. Truly, in their rush to embrace the Light, the humans missed the very point of its existence.

 

Resten av artikkelen: http://www.wowwiki.com/Shamanism_and_nature_worship

 

Når lyset er såpass innen rekkevidde for også hordes raser(vi har jo belf paladins), er det en naturlig utvikling at individer og grupper påvirker hverandre. Gir wow, imo, en følelse av å være mer levende. Alle mennesker oppfyller jo ikke sine stereotyper. Er heller ikke, imo, så langt å strekke seg, fra å mestre det grønne, til det hvite.

 

Er uansett veldig nysgjerrig på blizzards endelige forklaring.

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

/whine on

 

Kjenner egentlig at jeg har lyst til å grine litt når jeg leser om alt dette nye som skal komme.

Hva skjer med at Blizz vil lage Horde og Alliance helt lik hverandre? Skjer med at Horden får Tauren Paladin!? Skjer med at alt blir vridd rundt til noe helt ugjenkjennelig både i spillet og races -> classes. Dette er egentlig så bajs som det går ant å få det syns jeg. Ikke noe kult i det hele tatt!

 

Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg og en del av de jeg kjenner, både irl og ingame, kommer til å slutte å spille når Cataclysm kommer. WoW vil ikke være WoW lengre. Hele sjarmen med universet vil forsvinne og alt vi vil sitte igjen med er et tomt skall som ikke betyr noen ting lengre. Det har vært kult så lenge det varte, men dette ser ut til å være "The Final End of World of Warcraft".

 

Dette virker kanskje litt rart for dere som startet med WoW midt i TBC eller når Wotlk kom ut, men jeg er sikker på at de fleste av oss som har vært med fra "tidenes morgen" føler det samme om at Blizz kommer til å ødelegge et en gang så flott spill med dette "revolusjonerende" pisset de kaller Cataclysm.

 

RIP WoW </3

 

Føkk ju Blizz!

 

/cry

 

/whine off

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...