Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har såvidt fått kommet i gang, og liker det så langt. Eneste problemet jeg har er ENORME fps-drop når jeg trykker på en bygning eller et skip. Har ene tendens til å bli lei sånne spill her med en gang, men tror dette spillet har fått fenget meg.

 

Må vel skru ned litt på grafikken da høres det ut som :) Kjører Anno på medium jeg.

Lenke til kommentar
Har såvidt fått kommet i gang, og liker det så langt. Eneste problemet jeg har er ENORME fps-drop når jeg trykker på en bygning eller et skip. Har ene tendens til å bli lei sånne spill her med en gang, men tror dette spillet har fått fenget meg.

 

Også kjent som en bug i en av de første crackene som kom ut. :p

Lenke til kommentar

Starta med spillingen ca. klokken 19 idag/igår, og er ferdig for kvelden nå. Sykt hvor lenge man kan sitte med dette spillet.

Er storfornøyd med spillet, og spiller nesten på maks. Satte ned ettellerannet til 4x og noe annet til 8Q, kommer ikke på i farta hva de het. Gleder meg til en ny dag med spilling imorgen. Et fantastisk spill å ha når man er syk og burde holde seg hjemme :)

 

btw: Takk for tipset om at man kan legge ut varer i havna. Skjønte ikke hvorfor de andre skipene kom innom havna mi hele tiden. Nå vet jeg det :thumbup:

Lenke til kommentar
btw: Takk for tipset om at man kan legge ut varer i havna. Skjønte ikke hvorfor de andre skipene kom innom havna mi hele tiden. Nå vet jeg det :thumbup:

 

 

Husker ikke hvordan det var i campaign, men når man spiller scenario kan man også bruke honor points på å utvide budsjettene til skipene som kommer og handler. Jeg har observert at skip har handlet for 30000+ på en tur innom mine havner. Det hjelper godt på lommeboka når jeg ikke tjener videre mye på innbyggerne mine.

 

Forresten veldig pen skjermdump du la ut av farmene dine i den andre tråden. Det oppsettet skal kopieres :) (for de som ikke har sett det: screenshot0003h.jpg

 

all credit for dette bildet til Villanden

Lenke til kommentar

Er ikke mitt oppsett nei, fant det her. :) Mange fine oppsett som folk har lagt ut, kan være fint å titte på for å få inspirasjon og ideer.

 

Har kommet til Chapter 8 nå. Holdt på å gå i veggen når jeg spilte chapter 7 igår kveld.

Har du ikke spilt gjennom kapittel 7, så ikke les det som ligger i skjul.

Skjul
Etter å ha brukt miners for å redde Lord Northburgh, så fikk jeg ikke noen indikasjon på hvordan jeg skulle få han til keiseren. Jeg hadde plutselig ingen aktive quests, og jeg var rådvill. Søkte meg rundt på internett, men til ingen nytte. Eneste tipset jeg fikk var et Main Quest-ikon som sa at jeg måtte finne Lord "Nb", men det sa ikke hvor. Jeg skjekka både varehuset og slottet som hadde blitt bygd på øya der han ble reddet. Etter maaange timer med ingenting, samt 350.000 i gull i banken, prøvde jeg å slette slottet som hadde blitt bygd på øya til Leiemorderen. Og jada, der dukka han plutselig opp. Hvordan i all verden skulle jeg ha gjettet det?
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på (har ikke spilt tutorial og manualene nå for tiden er tragiske greier...*finner fram 200 siders x-com apocalypse manual* MMMM), nobles ser ikke ut til å være så fornøyd med byen som de nedrige gruppene. Jeg tapte faktisk inntekt per innbygger på nobles kontra patricians, hva har det seg? =/

Lenke til kommentar
Nobels krever enda mer enn patricians, så hvis du ikke har det de ønsker så blir de litt sure. Trykk på et av husene til nobels og se hva de ikke er fornøyde med.

 

Alt er 100% =/ og enda betaler de ganske så lite skatt for å ville ha så mye..."happy" baren går ikke videre høyt opp, er det mer enn det som står de krever?

Lenke til kommentar

1. Skjønner den. Man skulle tro de storkoste seg når de fikk alt de ville ha, men nei da.

2. Stussa litt på den jeg også, men jeg har kommet til den konklusjonen at enhver by har forskjellige klasser. Man kan ikke bare ha "fiffen". Om dette er rett eller ikke, det er en annen sak. Bare min måte å forsvare det på :)

Lenke til kommentar

2) stemmer nok bra. Om du ser på market place hvor man manuelt kan oppgradere hus så ser man også hvor mange fler det kan være av en hver type, eller om det er fyllt opp. Bygg flere hus og du kan oppgradere fler.

 

1) Litt mer usikker på denne, jeg har ca. 3,5k nobles i byen min nå og de har begynt å kreve stearinlys med holdere.. Kan det være at når man har tippet øverste nivå for nobles og du faktisk kan gi de alt de vil ha så får du også maks inntjening på skatten fra dem?

 

er fortsatt litt usikker på ha greia er med at befolkningen selv bestemmer hvor mye de vil betale. :) jaja.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å få tax income i pluss altså. Alt for mye av gullet mitt drar til maintenance på forskjellige bygninger, og sent ut i spillet (rundt 5-8 timer) så får jeg tax opp i mot - 1000 og blir grindet rett ned til 0 gull. Ganske frustrerende å må starte ny game igjen. Er det noen som har noe tips hvordan jeg skal unngå minus tax?

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe tips hvordan jeg skal unngå minus tax?

 

 

Jeg har også minus i tax nå, men det er ikke noe problem da AI spillerne kjøper varer for ganske så mye penger. Jeg selger godt med perlehalsbånd, mosaic og fur (den til nobles) og har over 150k gull nå. Har brukt honor points (spiller scenario) for å oppgradere budsjettet til AIen sin handelsflåte. Selger automagisk ut av egne warehouse på de forskjellige øyene.

 

Virker for meg som at man får mer penger om man selger på den måten enn om man selv drar og lesser av skipene på øyene til AI spillerne (da tenker jeg på AIene som hjelper deg, ikke de som er faktiske spillere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...