Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Levere strong box:

Skjul
På øya de hvor du produserer spice, så er det ett slått, bygg en vei til det. Kan også være greit å legge i fra seg 10 tonn iron ore i havna så fort du har litt overskudd og tid. For når du får questet fra sultaen med å levere en strong box så får du dette av han i borgen mot 10 tonn ore.

Da får du kardinalens flagg, sett det på båten din så du kan trygt seile inn til øya hans i sør. Han som bor i borgen der vil da bruke innholdet i strong box'en til å ødelegge alle plantasjene på øya og du får 20-30 minutter ekstra tid på å fullføre katedralen.

 

Plague

Skjul
Når kardinalen slipper løs en pest over byen din, så kan du kjøpe en kur i fra fyren i borgen på spice øya de for 2000 gull og 15 tonn papir (mulig det var en ting til). Få denne tilbake til byen så fort som mulig, fordi alle skatte inntektene dine stopper opp så lenge pesten varer. Og da kan det gå raskt i nedoverbakke til du ender opp i gjeldsfengsel og oppdraget er over.

 

Er også å anbefale å gjøre alle hjelpe quests, du får alltid noe som hjelper deg. Enten der og da, eller senere.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Konsentrer deg om akkurat det du skal gjøre, du trenger ikke å bygge så veldig mye nytt med untak av det du ikke har, f. eks glass verk. Det er mer eller mindre nok hus, du trenger bare å tilføye noen kirker og slikt så folk blir fornøyde. Men hold hoved fokuset på katedralen og det Nordberg(?) ber deg om, kan være greit å pause accention rights og katedralen til tider for å få nok ressurser raskt til det du trenger. Gjør du hjelpe questene raskt, så har du mer enn nok tid til å fullføre katedralen i tide. Belønningene fra disse er veldig nyttige.

Skjul
Tau og våpen kan være greit å få i gang så tidlig som mulig, slik at du får lagret nok til å fullføre oppdragene som krever dette raskt, greit å være litt på forskudd.
Lenke til kommentar

Er det mulig å få vite på forhånd at en produksjonsenhet ikke kommer til å fungere, før man har bygget den? Enkelte ting krever en spesiell temperatur og jord. Dates (dadler?) krever varmt klima, greit nok. Men noen enheter gir f.eks silke. Om jeg prøver å sette en silkefabrikk i ørkenen, får jeg et forbudsskilt mot dette, som tegn på at det ikke vil bli noe effektivt eller ikke kommer til å fungere.

 

Greit nok, så da prøver jeg på en annen øy, en litt grønnere kanskje. Jeg får plassert fabrikken, ingen rød sirkel som sier at dette ikke kommer til å gå. Men så, 15 sekunder ETTER at jeg har brukt tid, stein, tømmer, gull og gud vet hva, SÅ får jeg beskjed om at silkeproduksjon ikke kan foregå her fordi jorden er ubrukelig. Hvorfor ikke få vite det i forkant? Er det noen måte å finne dette ut på, i stedet å seile fra øy til øy og teste ut om det fungerer?

Lenke til kommentar
I toppen av skjermen står det hvilke planter osv som kan vokse på den spesielle øya, er det ett ? der kan du kjøpe frø og plante det du vil =)

Klikker man på "?" så kommer det vel opp råvarene som er tilgjengelig mener jeg å huske. F.eks "2 x Stone, 1 x Iron" etc.

Lenke til kommentar

Er kommet til den questen der jeg skal lete etter den såkalte "black pearl" i forskjellige tårnruiner med gruvearbeidere. Disse gruvarbeiderne ble borte etter at jeg grevde tunellen for å sleppe fri Northbourgh. Jeg sitter bom fast siden jeg ikke finner disse gruvearbeiderne. Any clues?

Lenke til kommentar

Ok, litt småplukk dette kanskje, men likevel irriterende:

 

Når du bygger nytt varehus ved kysten langs en ny øy, så overføres alt du har på skipet fra før av automatisk til denne nye øyen. Er det mulig å skru denne funksjonen av?

 

Og en ting til - som en del av quests, så skal du gjerne få fraktet diverse papirer og andre ting over til de riktige personer. Disse ligger i varehuset sitt såkalte "strong room" (var det riktig navn?). Som oftest blir disse overført automatisk til skipet ditt, men det hender også at de ikke gjør det. Er dette en bug?

 

Som sagt, småplukk kanskje, men det har forlenget tiden jeg har brukt på diverse oppdrag, fordi jeg trodde jeg hadde ting i skipet som ikke var der likevel.

 

Kanskje jeg også bare er korttenkt.

 

Ellers så er det et utrolig flott spill, (men med en idiotisk form for DRM.)

Endret av rocketdude
Lenke til kommentar

En ting til jeg ikke har lagt spesielt merke til før nå er hvor mange folk som bor i hvert hus.

 

Når man oppgraderer husene så blir det også plass til fler folk. Er man da for raskt ute med å sette opp skattenivået for <folket som bor i hustypen du nettopp oppgraderte til> flytter det ikke inn fler. Da går du også glipp av skatteinntekter.

 

Det er f.eks. plass til 25 patricians i ett hus. Oppgraderes dette til noblemen er det plass til 40. (Fåglarna vet hvorfor noblemen vil bo trangere, menmen.) Jeg har sett i scenarioet jeg holder på med nå at om jeg venter med å øke skattenivået så går jeg fort i grønt selv om de betaler minimalt med skatt.

 

 

Ellers holder jeg på med det vanskeligste scenarioet nå. Det var ganske hard konkurranse om øyene i starten og jeg gjorde det ikke spesielt bra. Brukte 10-12 timer på å utslette de tre andre motstanderne før jeg endelig kunne begynne å konsentrere meg om resten av målene. (10k noblemen, 10k envoys, 1 mill gull, bygge en imperial cathedral, unlocke alle attainments og bygge en sultan's mosque)

 

Genialt spill, selv om krigføringa ikke var så voldsomt imponerende.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvor jeg finner brine deposit på lvl 4 ? har funnet alle øyer men finner det ikke noe sted ? Hvordan ser det ut ? Prøver å lage salt mine :cry:

 

edit. Når jeg tenker meg om er det vel kanskje ikke sikkert at det finnes noe der selv om jeg har byggningen...

Endret av Goo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...