Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til å prøve spillet (skal kjøpe det til høsten), men jeg er redd jeg vil gå lei av det fort som med alle bybygge spill.

Hvis noen spiller det på max, hadde dere giddet å legge til specs?

Syns det er fint med litt eye candy i slike spill, men de har lett for å hakke mye.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe tips hvordan jeg skal unngå minus tax?

Tålmodighet er ett nøkkelord her. Om du har lite av en ressurs så er det ikke nødvendigvis så lurt å bygge ekstra byggninger for å samle inn mer, det øker kun utgiftene uten at du får noe mer inn i skatt. Skru av accention(?) rights på markedsplassen slik at husene ikke bruker opp ressursene dine på å gå opp i level. Hold + knappen på keypadden inne for å øke hastigheten i spillet så slipper du å vente så lenge.

 

Ikke bygg flere bygninger enn hva du har behov for, m.a.o unngå overproduksjon.

 

Kun euphoric(?) innbyggere kan avansere, hvis ingen kan avansere så kan du fint øke skattenivået ett hakk eller to.

 

Produserer du mer enn du trenger av ressurser i øyeblikket så kan du sette en del byggninger på "sov" slik at vedlikeholdskostnadene senkes. Aktiver dem igjen når du trenger mer ressurser.

--

 

Dette vil ikke hjelpe på skattenivået, men skulle du ha overskudd så selg det til andre. Enten ved å opprette handelsruter, eller manuelt selg det ved gjevne mellom ved å sende av gårde en båt, sett opp overskudds ressursene dine til salgs (gjøres i varehusene eller havnen) slik at andre kan kjøpe fra det. Dette bør øke inntektene dine slik at det ikke spiller noen rolle, eller så stor rolle, om du går i minus på vedlikehold/skatt.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt noen anno-spill før men har hatt veldig lyst til å prøve. Har akkurat skaffet anno1701 og tenkte å starte på d i kveld men lurer på hvordan forholdet mellom de forskjellige spillene er. Er d slik som med civilization feks hvor d knapt var noen vits å spille civ1 lengre når civ2 kom, eller er spillene såpass forskjellige at en like godt kan spille et av de eldre, og senere ta d nyeste uten å føle at en allerede har spilt en litt dårligere versjon av d?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt noen anno-spill før men har hatt veldig lyst til å prøve. Har akkurat skaffet anno1701 og tenkte å starte på d i kveld men lurer på hvordan forholdet mellom de forskjellige spillene er. Er d slik som med civilization feks hvor d knapt var noen vits å spille civ1 lengre når civ2 kom, eller er spillene såpass forskjellige at en like godt kan spille et av de eldre, og senere ta d nyeste uten å føle at en allerede har spilt en litt dårligere versjon av d?

 

Anno 1701 er VELDIG lik Anno 1404, men 1404 har noe større verden, penere grafikk og litt andre råvarer/produkter. Har du akkurat kjøpt Anno 1701 er det definitivt et spill verdt å spille - så kan du heller kjøpe Anno 1404 om litt når kanskje prisen har falt noe.

 

Liker du ikke Anno 1701 så liker du ikke Anno 1404 heller. Derimot: Liker du Anno 1701 så kommer du til å ELSKE Anno 1404.

 

Det er større forskjell på Civ I og Civ II enn Anno 1701 og Anno 1404...

Lenke til kommentar

Rett og slett ett gullspill, de har tatt det beste fra forgjengerne og forbedret det.

 

Men ærlig talt håper jeg de kommer seg vekk fra det gamle island-konseptet i neste spill. Hvor bra hadde det ikke vært å hatt ett mer realistisk landområde(kanskje basert på ett ekte land i europa for 700 år siden eller lignende) hvor man heller bygger veier og hestetransport mellom varehusene der det hadde vært nødvendig.

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar
Men ærlig talt håper jeg de kommer seg vekk fra det gamle island-konseptet i neste spill. Hvor bra hadde det ikke vært å hatt ett mer realistisk landområde(kanskje basert på ett ekte land i europa for 700 år siden eller lignende) hvor man heller bygger veier og hestetransport mellom varehusene der det hadde vært nødvendig.

Da er man ganske nærme spill som Capitalism, Rail Road og Transport Tycoon seriene (selv om det begynner å bli en stund siden de så dagens lys for første gang), men de mangler vel by byggingen som Anno har.

For meg så blir øyene en form for komprimert verden/kontinenter, noe som gjør det "enklere" å inkludere flere kulturer. Skal man basere seg på realistiske land områder så vil det ikke være like enkelt å ha flere kulturer, i alle fall om man skal ha det litt realistisk eller ha det veldig stort.

Lenke til kommentar

Enig i at Anno-serien er en kjempebra spillserie.

Jeg hadde nok innerst inne ønsket en noe mer "Empire Earth I"-utvikling hvor man starter i "steinalderen" og utvikler seg basert på diverse kriterier. Utviklingen burde stoppe i 1850-1900 årene for ikke å bli en ny "nuke'em" sjanger... Hadde vært kos med større landområder, men allikevel kontinent slik at man beholder de ulike kulturene. Kanskje med tog/bil-veier på slutten - kanskje også slik at hver øy kan ha flere byer, slik at vare-etterspørselen ikke kun baserer seg på øy til øy-handel.

 

Jeg elsker mikromanagement, og blir dypt engasjert i å få alle detaljer så bra som mulig. Derfor RULER Anno-spillene når det gjelder strategi - på lik linje med Age of Empire-, SimCity- og liknende serier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...