Gå til innhold

Anbefalte innlegg

post-94-1098817336_thumb.jpg

 

Puh. Startet et nytt "Continuous game" i helga siden jeg allikevel var syk...

Etter bare 4-5 timer spill har jeg nå over 1.2 mill på bok og over +4500 i inntekt.

Taktikken er å hele tiden ha MER enn nok til f.eks Citizens før man oppgraderer til Patricians - og igjen til Noblemen.

Ellers går man fort tom for f.eks Cider og Fish. Bygg drøssevis av hus - gjerne fyll en hel øy tidlig. Skru av slik at husene ikke oppgraderer seg selv, og ta litt og litt av gangen, slik at man kan produsere f.eks 300 Meat før man gir det til befolkningen.

 

Husk også å sette skattegrensene opp til maks tolererbart (altså ikke slik at de flytter ut). Ønsker man å oppgradere husene igjen senker man skattene slik at de igjen ønsker å flytte inn (Euphoric).

 

Sånn... må bare spille litt til...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har nettopp installert det og skal spille litt i morgen. Gleder meg stort. :)

Det jeg lurer på er om det er en patch ute og hvor man i så fall laster den ned?

Er så vant med at det er en haug med patcher ute når jeg kjøper et nytt spill, og liker å laste dem ned før jeg begynner å spille.

Fant ikke noe på spillets offisielle side.

Lenke til kommentar
Ingen patcher som jeg vet om - men heller ingen grunn da spillet i seg selv virker MEGET solid. Har ikke hatt noe problemer etter rundt 120 timers spilling. *sic*

Har spilt det en liten stund, og det virker veldig fritt for bugs. Er bare så vant til at alle spill trenger en patch eller to at jeg leter etter de automatisk nå hver gang jeg installerer et nytt spill.

Kjører alt på medium og det går greit. Prøvde på høyt først, men selv om alt gikk fint surret viften litt mye så jeg tok det ned til medium. Ser ikke mye forskjell på grafikken.

Må si jeg er litt irritert over det tynne arket som kalles en manual, men jeg begynner å skjønne ting nå. Er jo gøy å finne ut av ting på egenhånd og.

-----------------------------------------------------------

Har kommet til tredje mission i campaign, og prøver å få bygd en båthavn så jeg slipper å styre den stakkars Santa Maria skuta mi over hele havet for å levere ting til de forskjellige øyene.

Irriterer meg litt over at alt er på øyer, men det hadde vel ikke vært noe bedre hvis alt var på land (da måtte man vel styrt karavaner overalt).

 

Alt i alt virker det som et utrolig avhengighetsdannende spill. Er dog allerede litt lei maset fra Guy, og de andre. Får ikke puste et sekund. Hehe. Men det går seg vel til.

Er det "continous game" som er sandboks forresten?

Lenke til kommentar
Ja, countinous game er sandboks. Må si meg enig at jeg er veldig lei disse idiotiske øyene. Fire øyer hadde vært mer enn nok, noen øyer synst jeg vi må ha for handel til sjøss er alltid gøy! Egentlig syns jeg at banen er for liten også. Genialt spill, men jeg har dessverre gått over i ''lei'' perioden.

Du synes 4 øyer hadde vært nok, men klager litt over at banen er for liten? Litt motstridende, men skjønner deg jo litt.

 

Har rundt 30 øyer og styrer alle bortsett fra 3 stk, som jeg allikevel har Warehouses på. Har produksjon på nesten alle øyene nå.

 

 

BobbyLove:

Dersom du "stresser" så er det nok fordi du har oppgradert for mange hus om gangen. Skru av "Ascension Rights" (??) og ta ett og ett hus til du har nye byggemuligheter. Dersom du oppgraderer for mange hus om gangen så blir innbyggerne misfornøyd. Husk også å ha skattenivået på gult så lenge du ikke ønsker å oppgradere boligene.

Du må også sørge for å ha NOK båter. Jeg har rundt 15 båter nå med plass til 6x70t (eller 75?), og har man en effektiv handelsflåte så blir det ikke noe stress.

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar

Dette spillet er helt konge, men inntil nå om ikke noen har noen løsning for meg :huh:

 

-Er det mulig å senke skip, eller slette de som i den forrige? Jeg har klart å komme opp til maks antall skip og trenger å senke noen av krigsskipa mine.

 

-Krigsfunksjonen er jo ikke akkurat bedre enn i den forrige anno....

 

-Er det mulig å bygge "deep ore mine" for å få ubegrensa ressurser? Ganske irriterende nå, jeg har spilt et game ganske lenge og gruver begynner å bli tomme...

 

Takk for svar ;-)

Lenke til kommentar
Dette spillet er helt konge, men inntil nå om ikke noen har noen løsning for meg :huh:

 

-Er det mulig å senke skip, eller slette de som i den forrige? Jeg har klart å komme opp til maks antall skip og trenger å senke noen av krigsskipa mine.

 

-Krigsfunksjonen er jo ikke akkurat bedre enn i den forrige anno....

 

-Er det mulig å bygge "deep ore mine" for å få ubegrensa ressurser? Ganske irriterende nå, jeg har spilt et game ganske lenge og gruver begynner å bli tomme...

 

Takk for svar ;-)

Det er bare å trykke på delete knappen når du har et skip aktivert. Da blir det senket med en gang. Har av og til senket skip uten å ville det fordi jeg har kommet borti delete knappen. :p

 

Hvis en gruve er tom kan du trykke på den og så på en liten knapp i høyre hjørne av vinduet. Desverre er det ikke noen uendelige gruver etter hva jeg vet, men så lenge riket ditt ikke blir for stort holder ressursene ganske lenge. Du kan gjøre det samme med andre ting enn gruver, men da er knappen rett over og ser ut som en vannkanne (det visste du kanskje, men i tilfelle andre lurer).

------------------------

 

Jeg er ferdig med campaign nå, og hadde mest problemer med kapittel fire og seks. Fire fordi jeg fortsatt prøvde å lære spillet, og seks av samme grunn (hadde ikke peil på hvor jeg skulle sette opp tårn og camp).

Prøver meg på continous game, men tror jeg begynner å få nok for en stund. Ble litt for mye intensiv spilling for å komme meg gjennom campaign.

 

Forresten håper jeg egentlig at det kommer en patch en gang for jeg har noen problemer med at spillet fryser når jeg trykker på skip. Det skjer ikke ofte, men nå skjedde det to ganger på rad. Begynner å lure på om det er et varsel om at jeg har spilt for lenge. :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...