Gå til innhold

Kultklassikeren som gikk i glemmeboka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme som rodrigues her også. Spillet fulgte med xboxen min, men i motsetning til han så likte jeg spillet. Jeg ble aldri noe god i det men det hadde en egen stil som gjorde det kult. Utover det så var jeg kanskje for ung til å bry meg særlig om annet enn blod og pupper, noe det tross alt ikke er mye av i Jet Set Radio Future.

Lenke til kommentar

Vel det her var jo hyggelig lesing :)

 

Radio future fulgte ikke med xboksen her, men fant det i et trau en gang. Langt og spesielt spill. En skulle tro at pga det enkle triksesystemet så ville det være lett, men det spillet her var jo mer en plattformer på hjul (eller noe sånt).

 

Tok det fram igjen for å teste det på 360en for noen måneder siden. Det ser enda finere ut her (veldig pent for et gammelt lanseringsspill), men desverre så går det ganske tregt i noen områder.

 

Her er noen av sangene til spillet:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Da Xboxen kom ut var det JSR future som stod høyest på ønskelista. Hadde spilt mye av den origianle JSR på dreamcast. Det plaga meg dypt og inderlig at det tok lang tid før det var å få tak i i norske butikker. På launshdagen måtte jeg gå småskuffa hjem med kun amped under armen. (Okei, amped var knallbra det og)

 

Det er forståelig at noen lar seg skremme av rar grafikk og enda rarere musikk, men for meg traff dette så inmari bra. Godt å se at noen andre har så gode minner av det flere år etter!

JSRF skal ifølge kompatibilitetslista til 360 funke, men med mindre noe har endra seg i det siste gjelder ikke det PAL-versjonen, så jeg har måttet dra fra gamleboksen for å spille det.

 

Hvis noen kommer over en dreamcast, er versjonen der også glimrende (men det er ikke en port, det er et helt annet spill med litt annen mekanikk)

Lenke til kommentar
Du kan da ha costum soundtracks i LittleBigPlanet nå? Ihvertfall når du bygger selv.

 

Jo, når du bygger egne nivåer kan du lytte til egen musikk. Men du kan verken overføre denne musikken til nivåene slik at andre brukere hører det samme du selv hører, mao. ingen opptaksmulighet (litt ved siden av poenget); ei heller kan du lytte til din egen musikk når du spille selve hovedspillet eller andre brukeres egenkomponerte nivåer.

 

(men det er ikke en port, det er et helt annet spill med litt annen mekanikk)

 

Sorry, jeg spilte opprinnelig bare den såkalte De La Jet Set Radio. Fra Wikipedia:

 

"After the public reported several bugs in the original Japanese version of Jet Set Radio, Sega decided to re-release it under the name of De La Jet Set Radio ("Deluxe" Jet Set Radio). This version was only sold in Japan via Dreamcast Direct (later renamed Sega Direct) making it one of the more rare Dreamcast titles available. The gameplay in this version was easier to pick up and included the added music from the European and US versions, including the two levels only included in these two versions. The text featured in the game is localized in the main language of your Dreamcast, unlike the original Japanese version, which means that if your Dreamcast system is set to English language, the text in the game will be in English. The same goes for Japanese, German, French and Spanish. However, the voices remain Japanese."

 

Det kan hende at den originale Jet Set Radio/Jet Grind Radio var mye mer annerledes enn Jet Set Radio Future, men jeg syntes den versjonen jeg hadde prøvd på Dreamcast og den jeg spilte på Xbox var temmelig lik. Det kan dog hende at hukommelsen min er noe svekket på dette punktet. Er tross alt noen år siden. :)

Endret av TST
Lenke til kommentar
Jet Set Radio Future plukker du billig opp fra ei bruktspillsjappe nær der du bor, og er bakoverkompatibel med Xbox 360.

 

Dette er tull, jeg har sett lenge etter JSRF, men ingen selger det lenger (ihvertfall ikke der jeg leter :rolleyes:) . Dessuten er det mye krøll om hvilke versjoner som er bakoverkompatible med 360, da om både PAL og NTSC, men også den versjonen som var bundlet med et eller annet rallyspill.

 

Om noen kunne klarere, eller kanskje tilogmed tipse om hvor man kunne finne JSRF nå om dagen, så ville jeg vært dem evig takknemlig!

 

Ellers en glimrende artikkel!

Lenke til kommentar

Ikke akkurat tips, men jeg tror det er sånn at den "bundla" versjonen som det ligger to spill på (sega gt og jsrf), ikke funger pga oppstart menyen ikke funger i 60hz. Men den vanlige pal versjonen som jeg har fungerer i alle fall. Bildet på koveret var dette, men jeg tror koveret finnes i en annen versjon også (også europeisk). Du kan jo sjekke play, men det kan være litt dyrt.

 

Skjul
4or3rlj.jpg
Endret av Gormers
Lenke til kommentar
jeg tror det er sånn at den "bundla" versjonen som det ligger to spill på (sega gt og jsrf), ikke funger pga oppstart menyen ikke funger i 60hz.

 

Det stemmer ikke :)

 

For research spilte jeg den såkalte JSRF/SEGA GT bundle'n, og med unntak av noen framedrops i enkelte sekvenser (gjerne de største og mest åpne nivåene) funket spillet som ei kule.

 

Jeg fant spillet i en billigboks (spill u/cover) på EBgames, Aker Brygge. Men har sett det rundt omkring (brukt i original forpakning) på andre spillsjapper i Oslo (Gamestop, Game).

 

Det er forøvrig kanskje et kvalitetstegn når spillet ikke dukker opp såpass ofte i brukthyllene; at folk fortsatt vil ha det i spillsamlinga si, eventuelt at de fortsatt spiller det.

 

Apropos vanskelige spill å finne i brukthyller (eller nye salgshyller for den saks skyld): Er det noen som vet hvor i huleste jeg kan få tak i Okami til Wii?

Lenke til kommentar
...

Hvis noen kommer over en dreamcast, er versjonen der også glimrende (men det er ikke en port, det er et helt annet spill med litt annen mekanikk)

 

Jeg mener fortsatt at DC-versjonen var/er langt bedre enn Xbox-versjonen. Det betyr imidlertid ikke at Xbox-versjonen var dårlig, for den var bra den også, men heller at Jet Set Radio på DC var helt konge.

 

Jet Set Radio var langt mer utfordrende enn Jet Set Radio Future, som for min del ble litt vel enkelt etter å ha spilt utallige timer JSR på DreamCast.

 

DC-en står for så vidt kobla til tv-en i stua, kanskje jeg skal ta en titt på JSR igjen. Til nå har det mest vært Metropolis Street Racer jeg har brukt DreamCasten til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...