Gå til innhold

Massivt intervju med Conan-sjefen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fint intervju, med gode spørsmål for oss som ikke har fulgt så mye med på AoC i det siste.

Det virker som spillet begynner å bli det et MMO skal være (etter min mening) nå, og jeg har tenkt ofte på å begynne igjen om noen måneder.

 

Og forresten, jeg elsker artiklene på nynorsk. Keep it coming! ;)

Lenke til kommentar

Det er noe jeg lurer på. Det er ikke ment som Blizzard-fanboyisme. Det er ment som et oppriktig spørsmål.

 

Socketing av items er blitt populært, og det er gode grunner til det, rett og slett fordi det er et genialt system. Selv møtte jeg dette først i Diablo II: LoD.

 

Spørsmålet mitt er;

-Hvilket spill var egentlig først ute med dette? Det er jo store sjanser for at ideen ble klekket ut av en indieskaper på et gutterom, og så plukket opp av andre spillutviklere etterpå. Eller var Blizzard først?

 

Edit; Og grunnen til at jeg spør her er fordi det er relatert til noen av uttalelsene i artikkelen.

Endret av ALV
Lenke til kommentar

Jeg tror Age of Conan feilet av helt enkle grunner. Conan er blodharry og for "realistisk".

Føler at folk begynner å få nok av dette medieval fantasy-greiene og vil ha noe nytt. Ihvertfall innen MMORPGer er temaet så oppbrukt at man kan grine av det. Om jeg ser et nytt spill med enda en rustning og sverd så spyr jeg. :wacko:

Lenke til kommentar

Hmm, litt skuffet over mangel på på svar, eller hvor mange ganger han svarte at han ikke var den rette å spørre, men men syns intervjuet tok seg opp på slutten.

 

En ting dog "Alle system har sine gode og dårlege sider, men i vårt tilfelle synest eg det gir oss ein fordel, sidan vi har noko andre MMO-spel ikkje har." Hva har AoC som andre MMO spill ikke har? :p

 

Prøvde AoC på venner sine kontoer etter de ga opp kort tid etter release (første måneden altså) og ga meg kjapt etter at det toppet seg når jeg skulle prøve MMO biten og ikke greide å komme inn i samme instance som en kamerat uansett hvor mye vi prøvde. Tror ikke jeg er villig til å betale for å se om det har blitt forbedret heller, spesielt siden alle jeg kjenner har sluttet for lenge lenge siden.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Et kjempefint intervju av min kollega.

 

Craig Morrison er åpenbart en dyktig utvikler, men det overrasker meg at han svarte så riv ruskende feil på det aller siste spørsmålet.

 

For mange kan dette spørsmålet virke helt på trynet, men for en fan av Conan er det helt logisk.

 

Dere må huske at intervjuet ble gjort på Engelsk, og da lød sprøsmålet:

 

"What is best in life?"

 

Og det åpenbare svaret er:

 

"Killing your enemies, seeing them driven before you and hearing the lamentation of their women."

Lenke til kommentar
Det er noe jeg lurer på. Det er ikke ment som Blizzard-fanboyisme. Det er ment som et oppriktig spørsmål.

 

Socketing av items er blitt populært, og det er gode grunner til det, rett og slett fordi det er et genialt system. Selv møtte jeg dette først i Diablo II: LoD.

 

Spørsmålet mitt er;

-Hvilket spill var egentlig først ute med dette? Det er jo store sjanser for at ideen ble klekket ut av en indieskaper på et gutterom, og så plukket opp av andre spillutviklere etterpå. Eller var Blizzard først?

 

Edit; Og grunnen til at jeg spør her er fordi det er relatert til noen av uttalelsene i artikkelen.

99.99% av WoW og andre fantasy-relaterte mmorpg idéer er hentet herfra:

 

Skjul

 

dnd_Box1st.jpg

(1974)

 

 

Som i sin tur igjen er inspirert av:

 

126579758_01e94124f3.jpg

(1937-1949)

 

 

Som igjen har hentet inspirasjon fra:

 

l_9780446607254.jpg

(2000 f.Kr - 1600 e.Kr(ca.))

 

 

Magiske juveler er ikke akkurat noe nytt. Ei heller magiske ting som plasseres over/under/inni/på/andrepreposisjonerher andre ting. For å være helt konkret, så var vel f.eks. Everquest ute med sockets og gems før Blizzard.

 

Det er rimelig fånyttes å lete etter orginale konsepter i slike spill. Det blir heller et spørsmål om hvordan man kombinerer og utnytter dem.

Lenke til kommentar

Morsomt at han ikke kan gå ut med informasjon om antall spillere fordi det er "et offentlig selskap". Såvidt jeg vet er også Blizzard det, og gir ut informasjon opptil flere ganger i året.

 

Jaja, angrer fortsatt på at jeg kasta bort pengene på det for et år siden (CE + 3-4 mnd). Tenk om det hadde blitt lansert som det er i dag. Da tror jeg vi hadde sett mange flere spillere og mer penger i kassa til Funcom.

Lenke til kommentar
Jeg tror Age of Conan feilet av helt enkle grunner. Conan er blodharry og for "realistisk".

Føler at folk begynner å få nok av dette medieval fantasy-greiene og vil ha noe nytt.

 

Nå foregår ikke Conan i en middelaldersk fantasy-verden, heller en en low fantasy-hybrid av antikken og tidlig middealder. Harryfaktor og "realisme" var de minste problemene spillet hadde det første halvåret etter release - faktisk var det kliniske fraværet av spisse ører og ildsprutende drager en stor del av appellen for veldig mange som så fram til spillet.

Lenke til kommentar
99.99% av WoW og andre fantasy-relaterte mmorpg idéer er hentet herfra:

 

For å være helt konkret, så var vel f.eks. Everquest ute med sockets og gems før Blizzard.

 

Takk for grundig svar, dog vet jeg ikke om jeg skal ta det personlig eller ikke at du presenterte posten din ut fra antakelser om min erfaring med rollespill og/eller mytologi ;)

 

Tuller. Everquest var tidligere ute enn Blizzard er et greit nok svar for meg. Spilte Ultima online i rundt den tiden, prøvde aldri EQ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...