Gå til innhold

Anime & Manga Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Babyfuck var noe av det mest absurde jeg har sett på lenge. :lol:

 

Noen som har sett Macross Frontier her forresten? Er på episode 15 atm, sykt hvor bra den serien viste seg å være.

Har sett eldre Macross serier faktisk, men har ikke sett så mye xD

Lenke til kommentar

Jeg leser også One Piece, og har hittil sett samtlige episoder av animeen. Synes absolutt du bør gi animeen en sjanse, men det er fullt mulig begynnelsen av den ikke faller i smak. Selv hadde jeg store problemer med å leve meg inn i animeen før Luffy og gjengen nådde Arlong Park (rundt episode 30, hvis jeg ikke tar helt feil). Dette skyldtes lav kvalitet på animasjonen, og mer enn bare et par uheldige valg av stemmeskuespillere for noen av figurene som dukker opp (og deretter forsvinner) tidlig i serien.

 

Sett vekk fra noen små ulikheter og episoder som ikke er mer enn fyllstoff, er handlingen i animeen den samme som i mangaen, men jeg vil påstå at deler av den er bedre presentert i animeen. Det er ikke alltid slik, men musikk, god animasjon og solid stemmearbeid gjør undre. Vil trekke frem Drum Island-episodene som et godt eksempel på akkurat det. Litt av spenningen blir selvfølgelig borte når du har lest mangaen på forhånd, men slik må det nødvendigvis være. Så gi animeen en sjanse hvis du har lyst og tid til det.

Lenke til kommentar
Jeg leser også One Piece, og har hittil sett samtlige episoder av animeen. Synes absolutt du bør gi animeen en sjanse, men det er fullt mulig begynnelsen av den ikke faller i smak. Selv hadde jeg store problemer med å leve meg inn i animeen før Luffy og gjengen nådde Arlong Park (rundt episode 30, hvis jeg ikke tar helt feil). Dette skyldtes lav kvalitet på animasjonen, og mer enn bare et par uheldige valg av stemmeskuespillere for noen av figurene som dukker opp (og deretter forsvinner) tidlig i serien.

 

Sett vekk fra noen små ulikheter og episoder som ikke er mer enn fyllstoff, er handlingen i animeen den samme som i mangaen, men jeg vil påstå at deler av den er bedre presentert i animeen. Det er ikke alltid slik, men musikk, god animasjon og solid stemmearbeid gjør undre. Vil trekke frem Drum Island-episodene som et godt eksempel på akkurat det. Litt av spenningen blir selvfølgelig borte når du har lest mangaen på forhånd, men slik må det nødvendigvis være. Så gi animeen en sjanse hvis du har lyst og tid til det.

 

Takk for svar :) Da skal jeg begynne å se den så snart jeg får tid

Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?

 

One piece er enkelt og bra :D Det selges mange steder og er ganske billig(70kr per bok på norli tror jeg)

Lenke til kommentar
Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?
Det heter manga.

 

Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. :D

Lenke til kommentar
Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?
Det heter manga.

 

Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. :D

Ville heller begynt på noe kortere.

Hellsing er fint å starte med.

Kort & brutalt.

Lenke til kommentar

Lang post advarsel

 

Har en ganske bra side for anime/manga leser anmeldelser og oversikt over fansubs og diskusjoner relatert til det man ser på;

 

http://myanimelist.net/clubs.php?cid=413

 

I linken ovenfor er min favoritt liste <3 Ser man til høyre er det en stor liste med anime og lengre nede en liste over manga.

 

Dark anime betyr ikke at det nødvendigvis er veldig blodigt og forferdeligt, men at det er litt mørkere elementer som for eks. psykologi. Animen kan fremdeles være morsom osv.

 

Kan anbefale følgende anime serier;

 

Gantz

Ergo Proxy

Hellsing OVA(Ikke ferdig)

Gunslinger Girl

Cowboy bebop

Full metal alchemist

Black Lagoon

Kaiji

Akagi

Gungrave

DEATH NOTE (<3)

School Days

Higurashi no Naku koro ni (sesong 1. Mindf**** og blodig. Men forferdelig morsom og interesant historie! Forvirrende som bare søren)

Higurashi no Naku koro ni Kai! (Sesong 2. Her får man svarene!)

 

Min smak for anime er at de har minst ett element av noe mørkt. Om det er blod, vold, psykologi, mindf*** osv. Men har jo selv sett koseligere serier som Melachony of Haruhi Suzumiya(Anbefaler sterkt denne!) og Love Hina(Anbefales!!!)

Anbefaler ikke å se evigvarende animer som;

Bleach

One Piece

Naruto

 

For da får man ikke tid til alle de andre gode anime serier der ute ^^. Men sier ikke at de er dårlige. Har selv sett Bleach, men slutta på 164 pga. Fillers og at episodene ble altfor langt dratt ut.

 

Jeg er ikke noe fan av å lese manga på internett, så jeg kjøper for det meste manga bøker (lese manga på sengen om kvelden ftw!)

 

Kan anbefale noen manga serier;

Highschool of the dead (måtte ty til internett for denne pga. Ikke i Norge. Men denne er forferdelig bra!!)

Hellsing (Kjøpt og anbefales på det sterkeste!)

Chunchu(Kjøpt og synes denne er genial! Min første koreanske anime, annerledes enn japansk^^)

 

 

hehehe. Lang post :o Men måtte få tida i timen til å fly.

Lenke til kommentar
Lang post advarsel

 

Ergo Proxy

 

Higurashi no Naku koro ni (sesong 1. Mindf**** og blodig. Men forferdelig morsom og interesant historie! Forvirrende som bare søren)

Higurashi no Naku koro ni Kai! (Sesong 2. Her får man svarene!)[/i]

 

Anbefaler ikke å se evigvarende animer som;[/u]

Bleach

One Piece

Naruto

 

Ergo Proxy var en ekstremt god Sci-Fi etter min mening, lenge siden jeg har sett.. så må nok skrive den ned på listen :3

Apropo Higurashi no Naku koro ni .. Første gang jeg så den så sjønte jeg ikke bæra.. fyyyy fan så mindf***ed...

 

Helt enig med evigvarende serier.. kommersialisert søppel rett å slett.. :(

 

BTW:

Kan anbefale litt sipe-anime'er som:

Air

Kanon

Clannad

 

Har sett voksne folk bryte sammen å skrike som en forlatt valp som har sett mora si dø mens de har sett på de seriene... :unsure:

Endret av Basso
Lenke til kommentar
Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?
Det heter manga.

 

Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. :D

 

Ah, så om man leser tegneserie er det manga, mens om du ser på tv er det anime?

 

Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?
Det heter manga.

 

Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. :D

Ville heller begynt på noe kortere.

Hellsing er fint å starte med.

Kort & brutalt.

 

Tja, vet ikke helt med kortene da

 

 

@ Paisley: først bør du kansje lese noen reviews av noen. kan finne noen, 2sec ^^

 

One Piece er godt likt av de fleste.

 

en annen ting kan være

 

Claymore f.eks

 

Takker, skal testes ut! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...