Gå til innhold

Anime & Manga Tråden


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så jeg har bestemt meg for å gi Naruto en ny sjanse. Jeg leste et stykke ut i mangaen før jeg stoppet, nå har jeg begynt på animen og kommet meg gjennom de to første sesongene. Naruto er en type serie som har stort utbytte av å ha animasjon, farger og musikk, sånn sett løfter animen opplevelsen, på minussiden lider Naruto av DBZ-syndromet der hver eneste lille ting skal ta lengst mulig tid slik at det blir minst mulig som skjer i hver episode for at det skal bli flere episoder totalt og mer penger i kassa. Jeg er bare glad for at produsentene tjener penger, men noen ganger - eller, mange ganger - er det så åpenbart at en scene er halt ut at jeg nesten kan se dollartegn i øynene på karakterene. Naruto er et så salgbart konsept at det ville tjent inn mer enn konkurrentene uansett, så jeg synes kanskje produksjonen bærer vel mye preg av at mye vil ha mer.

 

Når det er sagt så er kjerneinnholdet veldig bra, dvs. det som er igjen når man skreller bort uthalingene, flashbacks, recaps osv., det er bare så synd at når man skreller bort det er det sjelden mer enn 10 minutter igjen av en gjennomsnittlig episode. I noe tilfelle skal jeg gjennom de resterende syv sesongene og.

Lenke til kommentar

Mangaen er konge for tiden. Synes ikke det gjør noe at det tar tid og det blir uthaling. Gjør det bare mer spennende.

 

I en actionserie vil jeg påstå at spenning skapes ved et intenst handlingsforløp og ikke ved at minst mulig skal skje i hver episode. Se "Basilisk" for et eksempel på en serie som er bygd opp så og si likt som Naruto men som kjører et mye strengere (og mindre kommersielt) løp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...