Gå til innhold

Anime & Manga Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må si jeg skammer meg etter å ha glemt å nevne Evangelion :(., Death note er jo også konge! Har faktisk kjøpt alle i mangaform(På engelsk selvfølgelig ;))

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er bedre med manga på engelsk. Når originalspråket er japansk, er det ikke noe i veien for at norske oversettelser skal være like gode som engelske?

 

Som så mange allerede har sagt trenger ikke manga være bedre på engelsk, men jeg kjøpte death note mangaen på norsk etter at jeg hadde lest den engelske og jeg syntes ikke den var like bra i det hele tatt. Jeg syns enkelt og greit språkbruken og utrykkene ble mye bedre på engelsk og den virket mer gjennomarbeidet.

 

Som dere kansksje har sett var det en liten kampanje om death note i norge for en stund siden, og jeg tror oversettelsen ble laget for å nå en større målgruppe. Jeg likte det rett og slett ikke, men det er min mening :)

Lenke til kommentar
Mange jeg kjenner har faktisk sett Love Hina, gutter også så det er vel ikke noe å skamme seg over :p

 

Er egentlig litt usikker på hva målgruppen er, tror det er gutter pga litt lettkledde damer og er en mann som har skrevet det. Men litt vanskelig å vite :p

 

jeg har faktisk hele boxsettet til serien, og jeg har hørt de lager en remake som skal gjøre den mer riktik opp mot manga serien gleder meg :rolleyes ;)

Lenke til kommentar
jeg har faktisk hele boxsettet til serien, og jeg har hørt de lager en remake som skal gjøre den mer riktik opp mot manga serien gleder meg :rolleyes ;)

 

Har hele bok-serien og den første DVD'en. Syntes ikke tv-serien var så bra iforhold til bøkene, men blir morsomt å se hva de klarer nå, ja :p.

 

Kjempe bra Death Note parodi :p

Lenke til kommentar

En kamerat jeg har truffet på studiet mitt (informasjonsvitenskap) har overtalt meg til å begynne å se på anime. Ikke at det trengtes mye overtalingen. Fra før av hadde jeg egentlig bare sett Hellsing (Den første serien, ikke den nye), men jeg er veldig glad i Miyazaki og Studio Gihbli-filmene samt japansk kultur. Så da tenkte jeg at det kanskje var verdt å se på noen anime-serier. Har nå begynt å se på Cowboy Bebop. Kjempeartig sci-fi anime om bountyhuntere (i hovedfokus Spike og Jet). Mye artig humor, artige fight-scener og stilige animasjoner. For å være fra 1998 (omtrentlig) er bildekvaliteten ganske ok. Har sett de 6 første episodene nå tror jeg. Om det ikke var syv eller åtte.

 

Så får jeg etterhvert finne ut hvilken anime jeg skal se etterpå. Finnes jo en god del å ta av. Kanskje jeg skal se den nye Hellsing-serien. Eventuelt begynne på en av de store (Naruto, One Piece etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...