Gå til innhold

Anime & Manga Tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er en samler, og kjøper derfor anime/manga. Med mindre jeg bare vil sjekke ut om serien er noe for meg.

 

 

me3, bare jeg har ett lite problem med all samlinga: penger. jeg klarer ikke spare, og jobber ikke ^^

Vel, ta en vri å last ned ulisensierte TV rips. Så slette dem fra disken når de er sluppet ut på DVD eller BD :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
evt. kjøp deg en printer med no fancy papir og en haug med DVD'er og tilhørende covere, så kan du LATE som at du samler:D

Jeg personlig mener det er kos å ha en Digital Kopi på pcen. Mye enklere med 1 eksterndisk enn parr esker med DVD'er :)

Lenke til kommentar
men jeg er en samler og vil ha de easy access i en dvdboks så jeg kan ta den med til venner og overalt, ja, tilogmed på telttur og fisking!

 

I min verden så er alt easy access :D

 

"Sålenge filservern ikke går ned, og eksterndiskene tar gaiken"

Lenke til kommentar

hmm.. visste ikke at det fantes Anime/Manga tråd her :o

Ser på Naruto, Bleach (leser også mangaen). Holder også på å se Lucky Star, Yuu Yuu Hakusho og Hayate no Gotoku :). Her er en liste over hva jeg har sett hvis noen vil diskutere de - Link :) (samme link som ligger i signaturen)

Jeg vil anbefale http://www.anime-planet.com/. Hvis du lager en bruker der kan du sette opp alle animeene du har sett og se hvor mye av livet ditt du har brukt på anime. Jeg har brukt litt over tre dager :ph34r:

Tørr ikke det, har sikkert brukt ett parr uker :p

23 dager har jeg brukt ifølge MAL (helt utrolig når man tenker tilbake, jeg begynte å se anime (Naruto) for nesten 3 år siden :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Full Metal Alchemist er litt Naruto-ish når det gjelder humoren though. Litt vel mange vitser om hvor lav hovedrollen er for min smak. Holdt ikke ut lenger enn 6-7 episoder.

 

Hellsing Ultimate derimot. Handler om en vampyr som er så godt som udødelig, som dreper Nazi-zombier og er generelt awesome.

 

Jeg elsker den talen. Det er... vakkert:3

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Jeg vil virkelig anbefale Fullmetal Alchemist eller Death Note. To fantastiske serier med utrolig engasjerende historier.

Jeg elsket Death note, men etterhvert bare dabbet det av og ble litt for mye av det gode. Har også hørt at slutten på anime'n skal være dårlig.

 

Jeg så på Mushishi i dag. Skikkelig syre, hehe.

Lenke til kommentar
Jeg vil virkelig anbefale Fullmetal Alchemist eller Death Note. To fantastiske serier med utrolig engasjerende historier.

 

Jeg vil også virkelig anbefale FMA. Men, må først få 1 thing straight. Herav i dag fins det 2 versjoner av FMA, dette er Fullmetal Alchemist og Fullmetal Alchemist: Brotherhood.

 

Fullmetal Alchemist (51 eps) er den første av de to seriene som ble lagd og har mange likheter angående storylinen med mangaen, men tar en helt annen retning enn mangaen sånn cirka halveis i serien, og slutter dermed etter 51 episoder.

 

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (17 eps så langt) derimot airet for første gang 5. April i år og følger mangaen etter punkt og prikke. De 10 første episodene av Brotherhood går ganske fort unna når det gjelder storylinen, da disse så og si allerede har blitt lagd fra før, men det sakner etterhvert og får en mer vanlig fart når de tar opp der mangaen og animeen skilte lag forrige gang.

 

Jeg anbefaler at man først ser Fullmetal Alchemist (51 eps) så man får en slags introduksjon til universet, som er forresten veldig interresant. Og selvom FMA ikke følger etter mangaen så er det fortsatt en veldig bra storyline (etter min mening) og slutter med en skikkelig punch in the face (in a good way), og du bare sitter der og vil ha mer. Deretter kan du ta opp FMA: Brotherhood, og jeg må si at til å begynne med så vet du allerede veldig mye (hvis du har sett FMA) og du vet hvem som er bad guys etc, men som sagt så tar den første FMA en helt annen retning en mangaen, så du kan sitte der å være forvirret til tider. Når det kommer til humoren liker jeg egentlig denne veldig godt, den kan (som teletubbie pekte ut) til tider være litt repetiv, men har samtidig en fin sjarm over seg så du nesten ikke klarer å la være å smile (tenk Naruto). Storylinen er også veldig dyster til tider, og når folk du fort knytter bånd til blir borte, så ja, da blir man litt trist. Alt i alt en knakende god anime jeg anbefaler til de fleste :)

 

og hvis folk har vanskeligheter med å finne god sider å se anime på kan jeg anbefale disse:

Otakucenter

Instantz

Lenke til kommentar

Hmm, mener å tro at mange av studioene som lager disse animeene legger ut episodene sine for nedlastning på sine hjemmesider. Det eneste med streaminga er da at det ikke blir lastet ned fra hjemmesidene dems, noe som er negativt. Dattebayo (de som lager naruto) har jo vist seg vrange når det gjelder dette med streaming flere ganger, de har truet med å ikke legge ut episoder hvis ikke den forrige blir lastet ned så så mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...