Gå til innhold

Er dette fremtidens spillplattform?


Anbefalte innlegg

Nei, huff, nei! Meget skeptisk! Ikke fordi jeg ikke tror det kommer til å funke, men fordi, vel, jeg liker følelsen av å faktisk HA/EIE noe. Jeg liker f.eks en stor og god CD-, DVD- eller spillsamling, og det å kunne legge i disken er priceless(overdriver vel litt nå, men likevel).

 

Noen spørsmål dog:

 

- Jeg reiser med jevne mellomrom på hytta, på fjellet. Der har vi TV, men ikke internett, og trolig vil det være LENGE til noe sånt dukker opp. Hvordan skal jeg da spille uten å ha en konsoll som ikke avhenger av internett?

 

- Dette gjør at spillopplevelsen vil være helt avgjørende av hvor du befinner deg, ikke sant? Hvis jeg, med en hypotetisk vanvittig sterk bredbåndslinje tar med denne boksen til en kompis, som hypotetisk sett har ei ræva linje; ja da...

 

At dette er fremtidens spillplattform, mange(!) år fram i tid har jeg dog kanskje tro på, men da må internetthastighetene forbedres betraktelig, og prisen - ja den må ned!

At noe sånt skal ha et marked allerede i sommer(?), eller de førstkommende årene; det stiller jeg spørsmålstegn ved.

Endret av Duvebassen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, nå kan nvidia bare ha de "ødeleggbare" kortene deres.

Her kommer Onlife. Gleder meg sykt.. tenkte og kjøpe meg et skjermkort til 5000 kr neste måned, men venter vel bare til Onlife kommer :) Så betaler jeg rundt 2000 kr for onlife, og 3000 kr til nytt nettverk:)

 

Dette blir utrolig rått. Beste oppfinnelsen i senere tid:)

 

Da tror jeg du må vente en stund, gitt... og som de aller fleste slike tjenester vil det nok være flust med barnesykdommer og bugs. Tror du er bedre stilt om du kjøper et nytt skjermkort til 2-3000 og heller venter et år for å se saken an. :)

Lenke til kommentar
Haha, nå kan nvidia bare ha de "ødeleggbare" kortene deres.

Her kommer Onlife. Gleder meg sykt.. tenkte og kjøpe meg et skjermkort til 5000 kr neste måned, men venter vel bare til Onlife kommer :) Så betaler jeg rundt 2000 kr for onlife, og 3000 kr til nytt nettverk:)

 

Dette blir utrolig rått. Beste oppfinnelsen i senere tid:)

 

Jeg vet ikke om jeg vil holde pusten mens jeg venter. Filmutleie og gratis TV-serieer over nett er jo ganske vanlig i USA, mens her i Norge er det ikke mulig i særlig grad pga rettighetsproblematikk. Tror det vil ta litt tid her, spesielt siden "alle" allerede har XBOX, PS3, Wii og PC og kjøper spill til disse. Men det ser jo kult ut.

Lenke til kommentar
Ja, var det jeg mente! :p

 

Opp-linjen kan vel ikke være så viktig. Det blir bare kommandoer som sendes ut, så kommer responsen tilbake i form for streamet video. Alt sammen må jo skje vannvittig fort; pingen kan fort drepe her.

 

For hver pakke med data du mottar sendes det en i retur som bekreftelse på at den er mottatt, derfor kreves det også høy ut-hastighet i onlinespill for å få god ping.

Lenke til kommentar

Høres ut som en genial ide, men den har noen problemer. For det første må internettlinjene oppgraderes kraftig før dette kan brukes, og internett må også bli mer tilgjenglig; Det er no dritt å være på et sted der man ikke har internett og derfor ikke kan spille.

 

En annen ting jeg ikke skjønner er hvordan de skal tjene på dette, enten må de bare lansere en haug med dritt spill som ikke krever så mye, ellers må de jo bygge og oppgradere hver enkel PC til hver bruker når det kommer et nytt spill. Antakligvis kan 1 PC brukes av flere, men hvis det er 5 millioner mennesker som spiller samtidig, må de jo egentlig ha 5 millioner PCer også..det kan bli dyrt..

 

Men dette kan kanskje ta knekken på piratkopiering?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ja dette er virkelig smart. Noen store ulemper da:

 

-Hvis dette kommer til å komme ut kommer Microsoft og andre hardware/software kompanier til å tape minst halve profitten. Enten kommer Microsoft til å kjøpe opp patenten og gjøre modifikasjoner sånn at vi må oppdatere software/hardware gjevnlig eller så kommer de rett å slett til å kjøre det nye konseptet ut i grøfta på et eller annet hvis. Sånn som det er nå trenger man bare egentlig et moderne nettverk til 3-4k kr satt opp i hjemmet.

 

-Alt dette er på internet, hvis internettet går ned = null tillgang på noe som helst. Folk flest vil la seg avhengihetsgjøre av dette konseptet og hvis noe som det skulle skje er det verdens undergang, rett og slett :p

 

Lite sansynlig at dette blir lansert sånn som det beskrives på gamer.no

 

Men genial idé uansett ;D

Endret av Tranquil
Lenke til kommentar

Åja! Dette er framtida.

Og sikkert på mange flere måter enn bare med spill. Man kan allerede leie hardiskplass online, så dette er noe jeg egentlig har ventet på.

 

Snart sitter vi nok bare med hver vår terminal og får all systemkraften vi trenger online ;)

Lenke til kommentar

Kult! Men dette krever en haug med servere over hele verden for å forhindre høy ping. Jeg kan se for meg at selv det over 50 i ping vil være merkbart når du sitter på TVen med en kontroller. For oss i Skandinavia vil det nok kreve en server i nærheten, selv med 20mb fiber for å forhindre altfor høy ping...

Lenke til kommentar

En ting er internettlinje, men ka med responstid. Kor mange millisekund tar fra du trykker knappen til det skjer noe på skjermen din i dette systemet.

 

...og serverbasen må bli uffatelig stor om dette skal bli ein sukse.

 

Er i untgangspunktet veldig skeptisk til alle systemer som gir mindre kontroll til brukerne(Noke dette selvfølgelig gjer).

 

Eg like heller ikkje aboneringstjenester(noke som gjette dette er), eg vil heller betale en gang og ferdig med det.

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

Meget interessant, men ser ikke at dette kan gjennomføres på verdensbasis på en god stund ennå, så jeg venter litt med å selge 360, PS3 og Wiien min.

 

Håper virkelig de gjennomfører grundige tester av hver enkelt nye brukers linjekapasitet før et abonnement blir godkjent, kjedelig for en som tror han har bra båndbredde å ikke kunne spille slik han håper,og enda kjedeligere for de som faktisk har god nok linje å måtte spille mot folk med subbete linje.

 

Det må gå rimelig lynkjapt å sende signaler fra håndkontrolleren for at det skal fungere like godt som ordinære konsoller..

 

Skeptisk, men positivt innstilt :)

Lenke til kommentar
Tror ikke båndbredde blir så stort problem, mer skeptisk til latency. Det skal utrolig lite til før man opplever det som lagg mellom input og output.

 

Interessant teknologi, men som du nevner, latency blir et stort problem (og personlig mener jeg båndbredde/kvalitetstap også blir et vesentlig problem). 80 ms roundtrip er nevnt i artikkelen lenket til her, dette på toppen av latency på skjermen. Det er ganske mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...